USB Installeren op een Soyo SY-5VA

Pagina: 1
Acties:

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Voor een adsl verbinding heb ik een usb modem gekregen. Maar op het moederbord en in de pc zitten op het moment nog geen usb poorten.

Nu wil ik op het PCI slot van het moederbord een USB kaart zetten...
Is dit zomaar mogelijk op deze pc of moet ik op een aantal dingen letten?

N.B. IK HEB DE PC NIET BIJ DE HAND, IS NAMELIJK VAN DE BUREN!

Moederbord: Soyo SY-5VA

[ Voor 4% gewijzigd door abcor2003 op 06-07-2004 21:18 ]

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Dit is een beetje erg makkelijke vraag. Ik zou zeggen lees de Faq ff door en je weet zo het antwoord en wat de gedragsregels op dit forum zijn.

Maar het is gewoon mogelijk met elk willekeurig moederbord om daar een USB kaartje in te prikken en die dan te installeren. Let wel op, voor welk OS je zo'n kaartje neemt! Niet elk OS kan overweg met zo'n kaartje, dan wel USb 1.1. als USB 2.0!!

..::System Specs::..

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ter aanvulling op Tekn0z:
Sommige USB 2.0 kaarten (met een Via usb-chip erop bijvoorbeeld) vragen redelijk wat van de CPU, daarom is het beter om deze alleen te gebruiken op pc's sneller dan zo'n 5-600 MHz.

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Het is maar een processor van 150 mhz duszzz zou dat dan wel kunnen? Ik denk namelijk niet dat de processor het aan ken

of is het dan aan te raden om een 1.1 te gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door abcor2003 op 06-07-2004 21:57 ]

• MissingDog
  • Niet online
abcor2003 schreef op 06 juli 2004 @ 21:57:
Het is maar een processor van 150 mhz duszzz zou dat dan wel kunnen? Ik denk namelijk niet dat de processor het aan ken

of is het dan aan te raden om een 1.1 te gebruiken?
Opzich kan een USB 1.1 kaartje wel lukken, maar ik zou als ik jou was de buren een ander systeem aanraden, want 150MHz is nou niet echt fijn surfen met de huidige rich-media sites.
Ik weet niet wat voor mensen jouw buren zijn, maar het is geen lolletje om met 150MHz een site als bijvoorbeeld TMF.nl te openen. Zelfs mijn 266MHz Imac doet daar al een eeuwigheid over.

Verwijderd

MissingDog schreef op 06 juli 2004 @ 22:00:
[...]

Opzich kan een USB 1.1 kaartje wel lukken, maar ik zou als ik jou was de buren een ander systeem aanraden, want 150MHz is nou niet echt fijn surfen met de huidige rich-media sites.
Ik weet niet wat voor mensen jouw buren zijn, maar het is geen lolletje om met 150MHz een site als bijvoorbeeld TMF.nl te openen. Zelfs mijn 266MHz Imac doet daar al een eeuwigheid over.
Een iMac onder OS9 ?

Dan kan je moeilijk vergelijk want TCP/IP verkeer onder OS9 gaat enorm sloom en bagger...

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 16:53:
[...]

Een iMac onder OS9 ?

Dan kan je moeilijk vergelijk want TCP/IP verkeer onder OS9 gaat enorm sloom en bagger...
OS9 ja....natuurlijk is 't traag, maar het gaat om het tonen van de content nu even, niet de netwerkspeed...na het cachen van een flash- of javaapplet komt de boel maar langzaam op gang en bij ook maar een klein beetje andere cpu activiteit keldert de performance als een baksteen. En USB devices willen nou eenmaal graag wat CPU tijd slikken als ze de kans krijgen, dus verwacht ik een bottleneck bij de CPU.
Dit ervaar ik hetzelfde op low-end x86 systemen van een paar jaar oud, ze zijn domweg niet krachtig genoeg voor wat er van ze gevraagd wordt...en surfen met plaatjes/flash uitgeschakeld is zeer gebruiksonvriendelijk.

Gezien heel veel sites tegenwoordig rich media content gebruiken, lijkt het me niet verstandig als de TS de specs van die betreffende machine uit het oog verliest bij het organiseren van een oplossing voor de buren.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een simpel USB 1.1 kaartje zou moeten lukken. Ik weet niet welk OS er wordt gebruikt maar onder Windows 95 is heel het USB gedoe soms wat aanmodderen :P

Mijn advies: zeg dat ze een nieuwe (of tweedehandse) computer kopen voor een beetje fatsoenlijk te kunnen surfen (met name zware websites) :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

paar tips:

- ieder mobo waar een P150 op kan, kan ook een P200 op
- een P150 kan sowieso ook op 166MHz draaien, dat gaat een stuk sneller (66MHz FSB tov 60MHz)
- de overhead van USB is VEEL voor een dergelijk systeem, ik zou alleen inetrnet willen gebruiken op zo'n bak met een ethernet aansluiting en dan nog in een gestripte OS
- uhm, voor de prijs van ADSL install heb je gelijk al een PC die iig een stuk beter dan dit draait. Je buren gaan per definitie niet bij zijn met hun ADSL performance hiermee en dat gaat niet aan de provider liggen :o

Oslik blyat! Oslik!

• MissingDog
  • Niet online
dion_b schreef op 07 juli 2004 @ 23:28:
paar tips:

- ieder mobo waar een P150 op kan, kan ook een P200 op
- een P150 kan sowieso ook op 166MHz draaien, dat gaat een stuk sneller (66MHz FSB tov 60MHz)
- de overhead van USB is VEEL voor een dergelijk systeem, ik zou alleen inetrnet willen gebruiken op zo'n bak met een ethernet aansluiting en dan nog in een gestripte OS
- uhm, voor de prijs van ADSL install heb je gelijk al een PC die iig een stuk beter dan dit draait. Je buren gaan per definitie niet bij zijn met hun ADSL performance hiermee en dat gaat niet aan de provider liggen :o
En dit is de praktische kant van mijn suggestie, dank u zeer voor de onderbouwing :)
Pagina: 1