Toon posts:

Domein hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ej,

ik ben nu bezig met een webhosting op te zetten, maar ik zit toch nog met 1 vraag. Ik wil graag een eigen domein hosten, dus zonder kosten. Ik zou graag willen weten of dit mogelijk is en hoe.

Server:
-windows 2k
-IIS

Als je me NIET kunt helpen door reply of als het moeilijk uit te leggen is en je me WEL kan helpen via remote control of stapsgewijs voeg me dan toe bij msn: sparkymaikel1@hotmail.com.

Alvast bedankt :) ,
Groeten,
Maikel

Moderator, ik weeet niet of dit de goede forum is ik zat te twijelen tussen deze en de "Professional Networking & Servers"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 21:05 . Reden: iets vergeten :p ]

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57

Niek

f.k.a. The_Surfer

DynDNS.org -> gratis domeintje aanvragen.

Domeinnamen met de bekende TLDs (.com/.net./org/.nl) kan je niet gratis (iig niet bannerloos) krijgen.
Als je meerdere websites op je server wilt hosten (elke domein een aparte site) moet je virtual hosts gebruiken: Geen idee hoe dat geregeld is met IIS, als ik jou was zou ik eens in de manual kijken.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-01 22:12
Dit zou ik doen:

- domeinnaam kopen (www.sparkymaikel.com is nog vrij)
- nameservers van je domein goedzetten (dat doe je bij het bedrijf waar je ze gekocht hebt) en deze moeten wijzen naar de nameserver van je eigen server
- server toegankelijk maken voor binnenkomend verkeer (HTTP(S), FTP, POP3, IMAP etc.)

het is niet zo moeilijk en er zijn vele FAQ's en guides over te vinden.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

Zie bovenstaande replies, dit is met een beetje moeite wel te vinden.

Overigens is het ongebruikelijk en ongewenst om hulp via MSN oid te vragen, daarmee deel je de kennis niet met andere forumgebruikers (wat het hele idee achter een forum is).
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Succes :)

Dit topic is gesloten.