Toon posts:

UTP-kabel vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis twee computers in een netwerkje staan, comp1 en comp2.

nu heb ik op comp1 een chello acount en doorgetrokken naar comp2 via een crosslink utp kabel.
nu wil ik ook eens zonder dat comp1 aan staat op comp2 internetten. kan ik dan gewoon mijn crosslink-kabel die
naar comp2 gaat, in het modem stoppen..of gaat dit niet lukken omdat het een cross-link kabel is??
hoe doe ik het anders? via een verloopstekkertje??en hoe duur zijn die dingen en waar kan ik ze halen?

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Je hebt wel de UTP kabels nodig je bij een hubje ook gebruikt (wwet niet meer hoe ze heten) DUS NIET DIE JE TUSSEN TWEE PC STOPT ZONDER HUB. Als je die ander kabel heb kan het wel, deed ik hier ook toen de hub stuk was :(:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 december 2000 13:46 schreef koentjuh het volgende:
Je hebt wel de UTP kabels nodig je bij een hubje ook gebruikt (wwet niet meer hoe ze heten) DUS NIET DIE JE TUSSEN TWEE PC STOPT ZONDER HUB. Als je die ander kabel heb kan het wel, deed ik hier ook toen de hub stuk was :(:(
okay dus ik kan het niet met een cross-link..maar moet ik nu een verloopstekertje kopen....ik heb trouwens geeen hub

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dan ligt het er ook nog aan waar je zit met Chello.
Hier kan ik bijvoorbeeld geen andere NIC erin stoppen omdat het modem checked op het MAC adres van de netwerk kaart.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Klopt, de modem is gebonden aan de netwerkkaart dus het kan heleaas niet