Wireless-router + Print-server ineen?

Pagina: 1
Acties:

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dag,

ik zit met een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb hier een ADSL-verbinding via een ADSL-modem met ingebouwde 4-poorts-switch, van SMC.
Omdat ik op de pc op zolder ook wil internetten ben ik op zoek naar een wireless (liefst 802.11G)-router die ik op het ADSL-modem aan kan sluiten, zodat ik draadloos kan internetten.
Het zou mooi zijn (hoeft niet) als daar geen ADSL-modem in zit, die heb ik al en anders betaal ik alleen maar extra.

Nu heb ik gehoord dat er ook wireless-routers met ingebouwde print-server (voor USB-printers) bestaan, is dat met bovenstaande terug te vinden in 1 mooie oplossing?

BVD alvast.

PS: ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, anders hoor ik het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door user109731 op 06-07-2004 20:53 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Draytek 2900G :)

Overigens, als je modem al een 4 poorts switch heeft, dan zit er waarschijnlijk óók een router in. Heb je niet toevallig een Speedtouch 510i?
Je modem moet namelijk wel in bridged-mode staan wil het een beetje lekker werken met een router :)

[ Voor 127% gewijzigd door Osiris op 06-07-2004 20:56 ]

• user109731
  • Niet online
Ziet er idd prima uit, die Draytek-router! Ik kan deze router anders ook nog ipv de SMC-router gebruiken, mocht het samen niet werken, is niet zo'n groot probleem.

Bedankt iig!

• user109731
  • Niet online
Nog 1 vraagje: werkt die Draytek-router ook icm ADSL van Versatel?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
VB_programmer schreef op 06 juli 2004 @ 20:59:
Nog 1 vraagje: werkt die Draytek-router ook icm ADSL van Versatel?
Aangezien de 2900 slechts een router is en geen modem, zal dat aan de mogelijkheden van je modem liggen. En het lijkt me wel te werken, want volgens mij kan zo'n Draytek alle gangbare manieren wel: "PPPoE, DHCP, PPTP, Static IP" (van de bovenstaande pagina).

Ik wil nog wel even toevoegen dat Draytek wel vrij prijzig is/kan zijn. Wellicht zijn er goedkopere opties, maar ik heb alleen ervaring met Draytek's :) Sowieso doe je in my opinion geen slechte koop aan een Draytek, maar dat ligt dus aan je budget :)

[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 06-07-2004 21:07 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Andere optie is de Asus WL-500b/g, afhankelijk van of je 11Mbit of 54MBit wilt. Mocht je modem al NAT doen: dat Asus ding is ook als bridge in te stellen, je hebt dan gewoon een 5 poorts switch met een antenne en een printserver, je modem doet dan dienst als router.

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:33

svijf

b5beveiliging.nl

Weet iemand welke router dezelfde specs heeft als de vigor 2900 (dus met usb printserver), maar dan goedkoper?

De vigor is trouwens super.

Verwijderd

lijkt me sterk, je kunt heel veel opties instellen op zo'n vigor. de kans dat je er 1 vindt die dat allemaal kan lijkt me klein.

maar als je enige eisen zijn: adsl modem, wireless 54mbits, usb printserver; zijn er natuurlijk mogelijkheden te over
Pagina: 1