Luxe situatie :
huidige aansluiting bij @home, 4000/512, bevalt uitstekend.
aangesloten via router naar switch naar diverse werkstations en een lijntje naar de buurman.
nu heeft mijn werkgever besloten om iedereen een ADSL aansluiting te geven, dit om het dagelijks benodigde synchroniseren van gegevens te versnellen.
dus hebben ze een contract afgesloten met een provider, waar ADSL mogelijk is krijgt iedereen het.
dus krijg ik binnenkort ook ADSL erbij.
hoe dit nu te intergreren in mijn huidige netwerk ?
huidige situatie :

server draait een webpage/mailserver/FTP server die door middel van wat open poortjes van buitenaf bereikbaar is.
de eenvoudigste oplossing die ik kan bedenken is een extra netwerkkaartje in de server en daar de mailserver en/of FTP server ook naar laten luisteren.
maar komt windows niet in de war met de routing enzo.. ?
of
gewoon alleen de ADSL gebruiken met alleen de laptop en/of de buurman.
kweet 't gewoon niet, wat is wijsheid ?
huidige aansluiting bij @home, 4000/512, bevalt uitstekend.
aangesloten via router naar switch naar diverse werkstations en een lijntje naar de buurman.
nu heeft mijn werkgever besloten om iedereen een ADSL aansluiting te geven, dit om het dagelijks benodigde synchroniseren van gegevens te versnellen.
dus hebben ze een contract afgesloten met een provider, waar ADSL mogelijk is krijgt iedereen het.
dus krijg ik binnenkort ook ADSL erbij.
hoe dit nu te intergreren in mijn huidige netwerk ?
huidige situatie :

server draait een webpage/mailserver/FTP server die door middel van wat open poortjes van buitenaf bereikbaar is.
de eenvoudigste oplossing die ik kan bedenken is een extra netwerkkaartje in de server en daar de mailserver en/of FTP server ook naar laten luisteren.
maar komt windows niet in de war met de routing enzo.. ?
of
gewoon alleen de ADSL gebruiken met alleen de laptop en/of de buurman.
kweet 't gewoon niet, wat is wijsheid ?
[ Voor 6% gewijzigd door dijkmane op 06-07-2004 21:00 ]
specs : wil je niet weten