[Logitech Cordless Navigator]Crashes in games door iTouch?

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:39
Hoi allemaal!

Ik heb sinds jaar en dag een toetsenbord/muis setje. Nu werkt dit setje doorgaans erg goed. In Windows doet het goed zijn werk. Buttons configureren werkt ook prima.

Echter, er is een groot probleem. Het afgelopen jaar heb ik veel last gehad van zgn. crashes in games. Alleen in games. Ik zie het volgende:

- Ik speel rustig UT2004, Far Cry of Call of Duty.
- Ik loop door een level, en plots merk ik dat mijn toetsenbord en muis niet meer reageren op mijn geklik.
- Ik kijk naar het 'transmitter ding' (zwart), dat verbonden is met een USB slot. Ik zie dan dat de twee ledjes die erop zitten (die normaal groen branden), uit zijn.
- Ik hoor het geluid van dat een USB apparaat wordt uitgeplugd (terwijl ik helemaal niets doe in de trand van stekkers eruit pluggen, ik sta namelijk stomverbaasd te kijken..)
- Ik hoor een mijn computer 'uitvallen' en hij start zomaar opnieuw op.

Soms gebeurt dit 'uitvallen' vaak, zoals de afgelopen dagen (daarom dit topic), maar soms zit er maanden tussen. In ieder geval vind ik het nergens op slaan. Er moet maar eens een einde aan komen.

Wat ik al gedaan heb:

- Ander toetsenbord en muis combinatie gepakt en gekeken of hetzelfde probleem zich voordeed. Resultaat; een dag feilloos geFar Cried (schrijf je dat zo? :)).

- Mijn broertje gevraagd of het probleem zich bij hem ook voordeed (heeft een hele andere pc, maar wel dezelfde toetsenbord/muis combinatie), en 'ja' was het antwoord.

- Het automatisch opstarten van Windows uitgezet. Hierdoor kreeg ik vandaag gelukkig een leuke melding + blauw scherm;

LCcFltr.sys was de boosdoener. Hij zei ook dat er een geheugendump was gemaakt, maar ik weet niet waar die zit.

Anyway, een search in mijn C:\ schijf leverde op dat dat bestand in de directories van Mousware en iTouch (de Logitech programma's) zit. Ook in 'system32\drivers' btw.

- Nu heb ik iTouch 2.15 geprobeerd ipv 2.22, maar ik kreeg net weer een crash.

Ik ga nu proberen om mijn toetsenbord/muis combinatie te proberen ZONDER enige Logitech software.

Zo, dat was het wel. Iemand tips? Ideeën? Ervaringen? Alles is welkom! :)

Happy Greetings,

Me

N.B. Tijdens een LAN-Party ergens in december werd het probleem echt heel erg. Om de 2 uur kreeg ik een crash. Was toevallig, want een ander persoon had dezelfde toetsenbord/muis combinatie (deze dude heeft overigens nooit last gehad hiervan, zegt ie).

• Atomius
Niemand die hier ooit van gehoord heeft? }:O

• Atomius
Ik heb nu de nieuwste iTouch 2.22 geinstalleerd. Normaal laat deze versie mijn computer crashen, maar ik heb het bestand in kwestie (LCcFltr.sys) vervangen door een oudere (versie 1.82).

Misschien werkt dit wel! :P Het programma doet het iig gewoon.

• Atomius
Hmm, dat sys bestand van 1.82 werkte niet echt...

Niemand? :)

Verwijderd

Nou als ik LCcFltr.sys in google intik kom ik echt erop uit dat het op de mouseware gaat en niet om iTouch.

Ik weet niet welk OS je gebruikt, maar ik heb ook veel problemen gehad met de combinatie Windows XP Pro (zonder SP1a) en MSI moederbord (kwam door usb2 drivers).

• Atomius
Is dat echt zo?? Ligt het aan de mouseware?? Ok... maar ik zocht in mijn C: en daar zag ik dat én mouseware én iTouch dat bestand in de directories hadden!

Wel toevallig; heb sinds ik mouseware eraf heb gegooid (4 dagen geleden) dus geen crashes meer gehad. En heb wel iTouch er steeds op gehad.

• Atomius
Reden van schop: Ik heb het probleem nog steeds en heb net Logitech support een mail gestuurd. Even een update dus, en eventueel dat iemand me kan helpen?

De mail, die meteen het probleem omschrijft;
L.S.,

I have had the problem I'm about to describe as long as I own this product. First of all, it's all about the Logitech Cordless Desktop Navigator.

This product works perfectly. I have no complains about the hardware. The problem lies in the software corner. I'm having problems with the iTouch software, which Logitech recommends to use along with its products.

Well, the installation of iTouch 2.22 (the most recent version) is no problem. I restart my computer and the software works great. I can adjust all the buttons to my own needs when I want to.

But, after several weeks, the problem shows up; for example, I'm playing a game (a first person shooter), when suddenly the control of both the keyboard and the mouse are gone. They don't respond to my commands anymore. Also, the LED on the wireless reciever (which is connected to the a USB port) turns off. Then, after 5 seconds, my system crashes and reboots. This happens when I'm playing games, or when I'm writing a letter in Microsoft Word.

Well, I found out that the problem has everything to do with the iTouch software. I'm using Windows XP, so I turned off the option that Windows automaticaly reboots when the system crashes. Then, when the issue came up again, I saw a blue screen. It said that the driver "LCcfltr.sys" let the system crash.

That file was located in the Logitech iTouch directory, so I removed both the iTouch software as the Mouseware, and guess what? No crashes anymore.

So... I kind of solved my own problem. Except for one thing. Why does this happen? I hope you have a solution for me, because I can't use my special buttons anymore.

This is what I tried already;

- I used my keyboard/mouse set on another computer; the same problem showed up: a crash and a reboot.
- My brother, with the same set (the Cordless Desktop Navigator), has the problem too; crash.
- I tried a keyboard and a mouse with cord on my computer; no crash.
- I tried to use my Cordless Desktop Navigator without the iTouch or the Mouseware software; no crash.

I really hope you can help me with this issue.

Kind regards,

J. Etante

• Atomius
Nog steeds dit probleem... hebben andere mensen met draadloze setjes geen last van een crash soms? Waarbij eerst de reciever uitvalt, en daarna de pc crasht en opnieuw opstart? :\

Logitech antwoord niet meer...

• Atomius
Schop

Verwijderd

Ik heb zelf een ander logitech keyboard (i-touch cordless) en deze draait al een jaar of 5 (?) zonder enig probleem met de i-touch drivers (welke versie maar leverbaar was op het moment van windows instaleren.

Ik zal is iemand die geloof ik ook een navigator heeft is naar dit topic schoppen :)

Als je broertje hetzelfde probleem heeft met een gelijkwaardig setje, zou het kunnen dat het toetsenbord niet lekker is (of een bepaald aantal, tjek even of de serienummers bij mekaar in de buurt liggen)

Als ik jou was zou ik ziezo even logitech blijven lastig vallen, de support die ze aanbieden is bij mijn weten netjes. (of de winkel waar je het gekocht hebt)

overigens wil een schone windows instalatie ook nog wel is wonderen verrichten :+

• Atomius
Schone Windows Installaties helpen niet... heb je die vriend al gesproken?

• Atomius
Kicken helpt niet meer zeker?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb zelf de Logitech Cordless Desktop Optical Deluxe, 2 setjes zelfs. Nou, na verloop van tijd begon het eerste tobo'tje kuren te vertonen. De Media-toets werd F-Lock en andere rare dingen. 2 1/2 mnd geleden kocht ik het 2e setje, en toen ik het oude tbo hiermee verbond, werkte alles gewoon.

Maar na 2 maanden hield het nieuwe tobo er ook mee op. De software begon te zeiken over een fout in de beveiligde verbinding en ik kon mijn tobo niet meer gebruiken, bij elke toetsaanslag krijg ik dat scherm. Na het deistalleren van iTouch werkt mijn tobo weer gewoon, maar de functietoetsen uiteraard niet...

Blijkbaar gaat dus de iTouch software na een tijdje een eigen leven leiden, maar ook aan mij kan niemand vertellen wat er aan de hand is... :(

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 18:52

CodeIT

Code IT

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij, bij het spelen van Medal of Honor krijg ik het ongeveer standaard na een half uur. De laatste tijd heb ik er ook last van als ik gewoon bezig ben.
Ik gebruik zelf versie 2.21 en heb alle vele versies hiervoor gehad. De muis is via de receiver aangesloten op PS2 en het toetsenbord ook via de receiver op USB2. Het moederbord is een P4P800 deluxe en is een beetje overgeclockt (misschien heeft dat er iets mee te maken)...
Met een normaal toetsenbord en muis geen problemen. Heb de laaste chipsetdrivers geinstalleerd.
Iemand hier een verklaring, maar het liefst een oplossing voor??

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad met een Logitech cordless desktop keyboard/mouse, met name dan alleen in Counterstrike. Bij mij was de oorzaak een instabiele voeding. Nieuwe voeding erin gezet en sindsdien nooit meer last van gehad :)

Tis overigens aan te raden om gewon de PS2 poorten te gebruiken, boven usb.

Gebruik zelf nu apart een Logitech MX1000 met speciale driver voor ingame voor de Logitech's, zodat ik alle buttons erin kan configureren voor games. Driver is hier te vinden : http://www.logigamer.com/

Succes
Pagina: 1