[wlan] SMC2804 router te warm?

Pagina: 1
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Van de week een nieuwe wireless router gehaald, een smc 2804wbr (54mbit).
Nu valt het bereik me eigenlijk wel tegen, verder werkt ie wel goed maar waar ik het meeste mee zit is dat de router aan de onderkant (niet bovenkant) vreselijk warm wordt. Ik kan 'm nog wel vasthouden, maar denk dat ie zeker 50c is. Is dit eigenlijk normaal?
Zijn er misschien nog anderen met een SMC 2804wbr die dit probleem ook hebben of juist niet?

Alvast bedankt, Martijn

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Heb even voor je gevoeld.
Eveneens een smc 2804 wbr hier, die nu zeker 4 maanden onafgebroken aan heeft gestaan. Continu upload van minimaal 10kB/s, download +- 50kB/s (nu 100kB/s)

De metalen plaat aan de onderkant is inderdaad warmer dan de bovenkant, maar niet zo schokkend dat ik mijn hand er aan brandt. ik gok op een graadje of 35.
Heb helaas geen thermometer in huis om het exact te meten.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Heb vandaag eerder al naar SMC gebeld en die vertelden dat als je je hand er niet aan brand er geen probleem is, maar dat vind ik persoonlijk maar een raar verhaal (vooral omdat de router dag en nacht aan staat).
Iig bedankt dat je even gekeken hebt.
Misschien zijn er nog meer mensen met een smc2804wbr?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Meestal is een temperatuur van 0-70 graden acceptabel. Tenminste , dat staat op de doos van mijn linksys. Ik denk dus dat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken.

Raku

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:45
Simulated Zero schreef op 06 juli 2004 @ 20:37:
Meestal is een temperatuur van 0-70 graden acceptabel. Tenminste , dat staat op de doos van mijn linksys. Ik denk dus dat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken.
Ik denk dat ze daarmee de omgevingstemperatuur bedoelen en niet de temperatuur van de router zelf.

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Dennism schreef op 06 juli 2004 @ 21:17:
[...]

Ik denk dat ze daarmee de omgevingstemperatuur bedoelen en niet de temperatuur van de router zelf.
Dan kan het nog alleen maar positiever zijn , aangezien de router niet onder de omgevingstemp gaat werken ;)

Raku

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dennism schreef op 06 juli 2004 @ 21:17:
[...]

Tja, de router heeft bij een omgevingstemperatuur van 70ºC toch ook wel minstens een dergelijke temperatuur hoor...

Heb even een smc2804wbr vergeleken met een wrt54g, de wrt voelt iets koeler aan, maar dat kan ook bij gebrek aan een goede warmtegeleider in de behuizing zijn. Die SMC z'n metalen onderkant geeft natuurlijk graag hitte door. 50ªC zou ik hem trouwens niet schatten.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
Die SMC modellen worden inderdaad goed warm. Ik heb hier de 2404 WBR (22 MBit versie) en die wordt ook zeker een graadje of 45-50. Kan geen kwaad. Een simpele Sweex wordt binnenin ook zo warm, alleen door de kunststof behuizing wordt die warmte niet zo goed afgevoerd als bij een SMC (kun je nagaan wat dat betekent voor de electronica binnenin).

Punctuality is the politeness of kings

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Zou het bereik ook minder kunnen worden door de hitte? Want het bereik valt me echt tegen. Had eerder een Edimax, met ook niet te best bereik, dacht eerst dat het aan router lag maar dat zal wel door de leidingen komen dan (en evt beton-staal).
Het is inderdaad wel zo dat alleen het metaal aan de onderzijde warm wordt, bovenop het plastic of wat het is wordt helemaal niet heet.
Iig bedankt voor de (geplaatste) reacties.

Pagina: 1