Toon posts:

Connectie pas na paar minuten na slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Sinds een tijdje heb ik een router gekocht en daarmee doet zich het volgende probleem voor:

Als ik de netwerkverbinding tussen mijn router en mijn laptop heb verbroken of de laptop wordt aangezet of komt uit de slaapstand :z , dan duurt het tussen de 5 á 10 minuten 8)7 totdat de netwerkverbinding weer een feit is. In die tussentijd knippert het lampje op mijn router. Het lampje achterop mijn laptop doet het in de tussentijd niet. Windows geeft de melding dat één van de netwerkkabels niet is aangesloten.

Als ik hetzelfde doe met mijn vaste PC is er geen vuiltje aan de lucht. Ik heb geprobeerd om met vaste IP adressen te werken maar dat haalt niets uit. Wat wel werkt is een hub tussen mijn laptop en router te plaatsen, maar omdat deze slechts 10Mb is gaat de lol van de router er een beetje af.

Het fenomeen doet zich voor zowel met de firewall ingeschakeld als uitgeschakeld. Verder heb ik op de router de quick setup gebruikt om het zaakje te installeren.

Het frustreerd :( me mateloos, zeker omdat ik op mijn laptop vaak ff wat op wil zoeken, maar dat ding niet de hele dag aan wil hebben.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niets soortgelijks vinden.

Iemand die hier iets over kan roepen??

Adios,

DeJa Vu!

Router:
Sweex broudband router 10/100 4 poorts

LAN Settings:

LAN IP

IP Address : 192.168.2.1
IP Subnet Mask : 255.255.255.0
802.1d Spanning Tree : Disabled
DHCP Server : Enabled
Lease Time : Forever

IP Address Pool

Start IP : 192.168.2.100
End IP : 192.168.2.200
Domain Name :

NAT : Enabled

Firewall: Enabled

Laptop:
Acer travelmate
Lan: Realtek RTL8139/810X Family Fast Ethernet NIC

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 6 juli 2004 18:39:27
Lease verlopen . . . . . . . . .: donderdag 18 juni 1936 15:25:18

Verwijderd

Topicstarter
(kick!)

Dus jullie weten het ook niet?

Helaas,

Thanks,

DeJa Vu!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09
Ik neem aan dat je de UTP kabel tussen je laptop en je normale PC al eens verwisseld hebt. Zo niet probeer dat dan eens.
Probeer op de laptop de snelheid van de netwerkkaart vast te zetten. Staat default op "autodetect" en dat lijkt bij jouw setup niet / erg traag te werken.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 6 juli 2004 18:39:27
Lease verlopen . . . . . . . . .: donderdag 18 juni 1936 15:25:18
wat klopt hierniet? :? :? :?

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
He Bart,

Dat werkt. Ik heb de instelling nu op "100 full" gezet ipv auto. In eerste instantie wordt deze dan herkend als een 10Mb, maar na luttele seconden verschijnt 100Mb. De connectie wordt in ieder geval direct gemaakt. :)

Hartelijk dank _/-\o_ .

DeJa Vu!

PS: Peter, die verlopen release staat in het verleden omdat de toewijzing door de router op "nooit verlopen" staat. Ik weet niet of het goed is dat deze dan in het verleden staat, maar dat lijkt me geen probleem.