Toon posts:

Creative Webcam niet in msn messenger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Creative Pro eX webcam gekocht en geïnstalleerd. Maar de webcam werkt niet in het chatvenster van msn messenger 6.2. Deze versie is geïnstalleerd voor dat de webcam aangesloten en geïnstalleerd werd, maar het is
wel de laatste versie. In de wizzard beeld en geluid afstemmen doet de webcam het wel, daar krijg ik wel hetbeeld van mezelf te zien. Als ik in het chatvenster
iemand uitnodig dan blijft het beeld op zwart staan, voor zowel de ontvanger als voor mezelf! Na verloop van tijd geeft messenger een melding dat de
sessie beeïndigd is. De webcam doet het wel in het programma wat met de webcam meegeleverd is, daar krijg ik ook geen storingsmeldingen, ook niet als ik een foto maak! Ook doet de webcam het bij netmeeting! Ik heb de webcam al een keer opnieuw geïnstalleerd maar geen ander resultaat. Ik heb ook al een keer drivers van deze site gedownload maar dat leidde tot een foutmelding
dat de webcam niet meer herkend werd. Ik heb een Intel Pentium 4, 512 Mb en Windows XP Home Editon.
Wat is het probleem en vooral hoe kan ik dit oplossen?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Omdat de webcam het wel doet met andere programma's lijkt dit een softwareprobleem.
[GT] --> [SA] dus.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:43

ixi

Misschien een stomme vraag, maar heb je het bij meerdere mensen geprobeerd?

Mijn webcam (Logitech) geeft bij bepaalde personen ook het probleem dat je beschrijft (zwart scherm, sessie beeindigd).

[ Voor 4% gewijzigd door ixi op 06-07-2004 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een software probleem dus wat in messenger zit?
En ja, ik heb het bij meerdere personen geprobeerd, iedere keer hetzelfde verhaal :-(

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:13

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Heb je toevallig nog andere "capture" apparaten, bijv. tv kaart.
schakel deze eens uit en herstart de computer eens en kijk dan wat je webcam doet in messenger, dit is ooit het probleem bij mijn geweest aangezien MSN messenger de eerste capture device pakt.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Denk dat het een firewall/napt probleem is (toevallig een router? )
Zet eens de volgende poorten open:
6501 (udp)
5100 (tcp)
7800 (tcp)
Check dan nog eens of het werkt.

Owja zorg wel dat jouw pc een vast ipadres heeft, want je moet de poorten naar jouw ip doorverwijzen (in geval van een router)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen firewall aanstaan, en geen router in gebruik! PC heeft ook een vast ip-adres. Maar die poorten zal ik eens nagaan..
Pagina: 1