Toon posts:

UDMA 33 en 66

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik op 1 IDE kanaal DMA 33 en 66 mengen zonder performanceverlies op de DMA66 te krijgen??

Verwijderd

volgens mij niet.. heb eens zoiets gehoord als "Ping? Pong!".. ofterwijl , de ene schijf (Master) stuurt een berichtje naar slave, slave antwoord ofzoiets geloof ik.. dus je zit altijd dan op de snelheid van die DMA/33 als je die op master zet.. als je die DMA/33 op slave zet moet het volgens mij wel werken denk ik...

maar als het verkeerd gaat mij niet boos aankijken ofzo... heb er niet zo erg veel verstand van hoor..

Johny

Verwijderd

Topicstarter
Verhaal klinkt logisch..... maareug nog meer suggesties?

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 13:25 schreef Dee-ehn het volgende:
Kan ik op 1 IDE kanaal DMA 33 en 66 mengen zonder performanceverlies op de DMA66 te krijgen??
nee werkt niet... ketting is zo sterk als de zwakste schakel, ken je die uitdrukking? dat geldt hier ook bij...

Verwijderd

Ze zullen beiden het ATA66 protocol gebruiken, als je dat soms bedoelt.

Veel performance verlies is er niet, want die ATA66 harddisk draait vrijwel even snel met het ATA33 protocol. Slechts de buffered reads/writes verlopen sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt: indien ik mijn tot voor kort gebruikte config (al een half jaar in gebruik) gebruik dan gaat mijn sys lekker wazig doen. Veel crashes van dit type:
1. hdd tikt
2. hdd led blijft aan
3. freeeeeeeze :'(

Mijn systeem is als volgt:
primary master (DMA66): DMA66 HDD
primary slave (DMA66): nix
secundary master (DMA33): DMA33 HDD
secundary slave (DMA33): DMA33 CDROM

Als ik mijn cdrom loskoppel ben ik van alle gezeik af..... dus....?

Verwijderd

Gebruik je wel een speciale DMA-66 kabel ?
Pagina: 1