Ik heb sinds kort een toshiba satellite pro 4270 in mijn bezit. Deze laptop heeft het tot afgelopen weekend goed gedaan. Ik kon er gewoon mee werken en als ik de adapter aansloot laadde de accu op. Maar afgelopen weekend heb ik de laptop de hele tijd meegenomen zonder op te laden en toen ik thuis kwam wou ik hem weer opladen dus ik sluit de adapter aan en in windows xp komt netjes te staan dat hij op netstroom werkt en dat de accu wordt opgeladen. Echter na ongeveer anderhalf valt de laptop uit tot mijn grote verbazing. Hij gaat niet naar standby wat hij normaal wel doet niet; hij gaat gewoon uit alsof je de accu en netstroom er tegelijk uit zou halen. Dus ik ga kijken wat het is en haal de 2e accu die ik heb er bij en duw deze er in. laptop gaat weer aan en windows geeft weer aan dat de accu op wordt geladen en de ledjes voor op de laptop bevestigen dit. Ik laat de laptop gewoon idle draaien en zit tv te kijken en ondertussen op te letten of hij ook echt bijlaad, maar dit doet hij niet. Op een gegeven moment was ook de 2e accu leeg en was ik dus helemaal uitgelaptopt. Als ik alleen netstroom heb aangesloten doet de laptop helemaal niets als ik zowel accu als adapter heb aangesloten probeert hij op de accu te draaien en natuurlijk ook als ik alleen de accu erin heb zitten. Het vreemde vind ik dat de laptop dus wel "weet" dat er een adapter is aangesloten (je ziet de ledjes branden en toen ik nog in windows kwam gaf windows het aan) maar hij kan er geen gebruik van maken. Ik weet dus eigenlijk wel 99% zeker dat het niet aan de accu ligt (met 2 accu's geprobeerd) maar verder kan ik niets uitsluiten. Ik heb de laptop al 3 keer opnieuw in elkaar gezet alles goed uitgestoft en naar een zekering of iets anders gezocht wat kapot kan zijn maar ik kon niets vinden zelfs geen zekering. Ik heb zoveel mogelijk onnodige hardware afgesloten zodat ik zeker wist dat het daar niet aan zou kunnen liggen. Ik had als laatste alleen nog de adapter; het moederbord met processor; 64 van de 320 mb geheugen het aparte ic'tje voor de accu en de accu zelf in gebruik en nog viel de laptop uit. Weet iemand wat het probleem is want ik zit nu met een niet werkende laptop. Zijn er mensen die mij verder kunnen helpen?
Hardware:
Toshiba satellite pro 4270
intel celeron 500 mhz (volgens mij een mobile ofzo is iig erg klein)
moederbord met een intel bx440 chipset en s3 savage graphics
64 mb onboard geheugen en 2 x 128 sodimm sdram pc 133 samsung
toshiba HDD2144 6gb hdd
teac cd-224e 24x cd-rom speler
panasonic 1.44 mb diskettestation
toshiba FSMMW modem
13,3 inch tft-scherm (merk & type weet ik niet) max 800x600
toetsenbord en zo'n bolletje als muis op het toetsenbord.
en dat ic'tje dan wat tegen de accu aanzit.
De accu's zijn beide Toshiba PA2487U
en de adapter is een Toshiba PA3049U-1ACA
Ik heb helaas geen multimeter om spanningen af te lezen en alleen maar een erg oude brakke webcam om foto's te maken. Hiermee is bijna niets te onderscheiden. Ik kan alleen maar zeggen dat alle hardware er puntgaaf uitziet en dat ik geen idee meer heb wat het probleem eigenlijk is. Ik hoop hiermee genoeg informatie te hebben gegeven en anders vraag maar wat nodig is.
Hardware:
Toshiba satellite pro 4270
intel celeron 500 mhz (volgens mij een mobile ofzo is iig erg klein)
moederbord met een intel bx440 chipset en s3 savage graphics
64 mb onboard geheugen en 2 x 128 sodimm sdram pc 133 samsung
toshiba HDD2144 6gb hdd
teac cd-224e 24x cd-rom speler
panasonic 1.44 mb diskettestation
toshiba FSMMW modem
13,3 inch tft-scherm (merk & type weet ik niet) max 800x600
toetsenbord en zo'n bolletje als muis op het toetsenbord.
en dat ic'tje dan wat tegen de accu aanzit.
De accu's zijn beide Toshiba PA2487U
en de adapter is een Toshiba PA3049U-1ACA
Ik heb helaas geen multimeter om spanningen af te lezen en alleen maar een erg oude brakke webcam om foto's te maken. Hiermee is bijna niets te onderscheiden. Ik kan alleen maar zeggen dat alle hardware er puntgaaf uitziet en dat ik geen idee meer heb wat het probleem eigenlijk is. Ik hoop hiermee genoeg informatie te hebben gegeven en anders vraag maar wat nodig is.