Toon posts:

Dualscreen, Games?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Sinds vandaag gebruik ik nu ook dualscreen :) Een 19"CRT plus een 15"TFT...
Ik heb een NVIDIA GeForce4 Ti 4200. Nu is de vraag, zijn er games, en kan ik met mijn videokaart dualscreen games spelen? Ik heb er totaal geen ervaring mee, weet ook niks van dualscreen games, maar misschien een van jullie wel! Ik heb al gezocht op GoT en Google, maar kan het nou niet echt vinden!

Groeten,
Laurens Sarton

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

voor zover ik weet:
Quake 3
flight sim
ik heb nu ook een 19" en een 17" in dual monitor staan (sinds een weekje) maar heb ook geen games om te testen...
ik zet dan op het ene scherm MIRC open ofzo, en op het andere game ik...

edit:
graka = ATI Radeon 9800 Pro

ik gebruik ook nog Ultramon

[ Voor 19% gewijzigd door H!GHGuY op 06-07-2004 18:07 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij gaat het ene scherm gewoon uit, en op de andere komt de game.. Hoe jij dat dan opent blijft houden is voor mij een vraag.

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06-2025
bij gta vice city kan het dan moet je bij instellingen en dan resolutie, maar echt handig is dit niet ..

maja om een keer te proberen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik weet niet hoe dual monitor werkt bij nVidia bij maar bij mijn ATi 9500 Pro (binnenkort vervangen door 9800 Pro ultimate edition :*)), blijft het 2e scherm gewoon aanstaan als ik ga gamen... :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar mijn instellingen ga van mijn beeldscherm, dan bij het tabblad instellingen, dan geadvanceerd, en dan een tabje van mijn videokaart, daar kan ik HEEL veel dingen instellen voor mijn dualscreen opties... Volgens mij gebruik jij een extra programma'tje ervoor wat ik dus op dat tabblad kan..

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Glashelder schreef op 06 juli 2004 @ 17:56:
Ik weet niet hoe dual monitor werkt bij nVidia bij maar bij mijn ATi 9500 Pro (binnenkort vervangen door 9800 Pro ultimate edition :*)), blijft het 2e scherm gewoon aanstaan als ik ga gamen... :?
Dan moet je bij je instellingen kiezen voor Bureaublad uitbreiden :)

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Dat is helaas niet mogelijk!

Edit:
Bij "nView Modes" heb ik de keuze uit:
- Single Display
- Clone
- Horizontal Span
- Vertical Span
- Dualview

Bij alles ziet het er prima uit, behalve bij dualview, lijkt net alsof tie maar 8 kleuren heeft, alleen m'n rechterscherm bedoel ik dan!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 18:04 . Reden: Meer informatie ]

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Als je clone kiest krijg je 2 identieke schermen; je kunt denk ik het beste voor horizontal span kiezen, dan wordt je bureaublad uitgebreid naar het rechterscherm.

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik ook :D Alleen dan gaat ie 2de scherm uit tijdens het launchen van een game!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dus dit kan niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36301/full.jpg

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Nope:

Afbeeldingslocatie: http://img72.photobucket.com/albums/v219/lsarton/dual1.jpg

En mijn 2de keuze:

Afbeeldingslocatie: http://img72.photobucket.com/albums/v219/lsarton/dual2.jpg

Helaas!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 18:06:
Doe ik ook :D Alleen dan gaat ie 2de scherm uit tijdens het launchen van een game!
Waarschijnlijk zul je in het spel zelf wel een optie moeten activeren; welke game probeer je?

@pics > zet 'm eens in Single display, en vink dan bureaublad uitbreiden aan :?

[ Voor 16% gewijzigd door Elektronicanet op 06-07-2004 18:14 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Counterstrike... Joint Operations: Typhoon Rising..

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Installeer de drivers van desbetreffende monitors dan, wellicht dat dat helpt..

Maare.. ik zie toch echt de mogelijkheid het aan te vinken op je laatste plaatje :?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

zet 'm van de horizontal span af...

zet je graka op dualview en probeer dan weer eens naar die optie te gaan.

horizontal span equals bad! (2048x768 b.v. is niet goed).. je krijgt dan maar één framebuffer.. terwijl als je leuke dingen wilt doen twee framebuffers moet hebben.

op 't moment dat je in je desktop werkt is je reso met horizontal span b.v. 2048x768 (2x 1024x768) en als je een spel start switch ie terug naar 1024x768 (dus je 2e mon gaat op standby). bij dualview (en plus bureaublad uitbreiding) heb je 2 schermen van 1024x768 (primary en secondary) en het spel draait meestal in de primary.

ik weet dat dit mogelijk is met een nvidia kaart (dit heb ik ook altijd gedraait met m'n Ti4200)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
@Elektronicanet: Dat werkt! Eens even een game testen? Moment! Ik lees zo de andere reply's, niet schrikken.

Edit:
Hmm ik zie links Counterstrike, en rechts mijn achtergrond. Het werkt dus, alleen krijg ik mijn muis niet op het rechtse scherm. Het is dus alleen mogelijk om toe te kijken neem ik aan? Verder wel koel :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 18:18 . Reden: Counterstrike ]

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Mss heb je hier iets aan :D
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040216/
Niet schrikken
AHHHHH :+

[ Voor 22% gewijzigd door Elektronicanet op 06-07-2004 18:18 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Ik kan Counterstrike wel in een Window starten, en dan kan ik wel met m'n muis van het ene scherm naar de andere. Maar of dat uiteindelijk ook echt handig is tijdens het gamen? Ik heb mijn twijfels! Maar ik ben iig wel een stap verder.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 18:16:
@Elektronicanet: Dat werkt! Eens even een game testen? Moment! Ik lees zo de andere reply's, niet schrikken.

Edit:
Hmm ik zie links Counterstrike, en rechts mijn achtergrond. Het werkt dus, alleen krijg ik mijn muis niet op het rechtse scherm. Het is dus alleen mogelijk om toe te kijken neem ik aan? Verder wel koel :)
Het is inderdaad alleen mogelijk om te kijken omdat CS anders de focus verliest en dan knal je terug naar je desktop. Verder 'lockt' CS je muis dus die kan nooit buiten het CS scherm komen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Aha, bedankt voor de CS info :)

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Als je bijvoorbeeld Flight simulator speelt kun je 'm wel over 2 schermen "uitsmeren", zie de link naar Tom's hardware die ik je gaf.

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok. Kan ik nu ook mijn scherm clonen? Als ik een spel speel dat je dan op allebei de schermen precies hetzelfde ziet? Of kan dat alleen weer via nVidia?

• KneoK
  • Laatst online: 19:20

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 01:03:
Oh ok. Kan ik nu ook mijn scherm clonen? Als ik een spel speel dat je dan op allebei de schermen precies hetzelfde ziet? Of kan dat alleen weer via nVidia?
Nee hoor. Gewoon naar je Advanced Display Properties gaan en daar naar het tabje Displays. Als je dan op het rode knopje bij de tweede monitor klikt dan zal die in clone mode aanspringen.

Verwijderd

Bij vele spelen moet je gewoon de resolutie in het spel aanpassen naar de som van de twee horizontale resoluties x de normale resolutie die men op een scherm wenst. Ikzelf speel meestal op een resolutie van: (1024*2)x(768)= 2048x768
Bij de meeste spelen speelt dit echter niet handig, bij flightsim daarintegen kan het echt wel een dimensie meer geven, wel moet je er dan voor zorgen dat je twee schermen echt tegen elkaar gedrukt staan. :9~

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm oke.

Maar! Hij staat dus nu bij nVidia op Dualview. Links startbalk, en rechts extra vensters. Maar hoe kan ik nu van die mooie dualscreen achtergronden gebruikeN? Achtergronden clone't hij namelijk wel, vensters niet!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer het programma Ultramon eens. Flink veel mogelijkheden moet ik zeggen.
Gebruik het zelf icm een tripple monitor setup.
Met dta programma kan je dus ook voor elke monitor een andere achtergrond gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door The Dolf op 07-07-2004 20:44 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! Start balk ziet er ineens veel netter uit! Bedankt!
Maar hoe krijg jij 3 monitors voor elkaar? 2 Grafische kaarten?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 20:49:
Thnx! Start balk ziet er ineens veel netter uit! Bedankt!
Maar hoe krijg jij 3 monitors voor elkaar? 2 Grafische kaarten?
Zelf heb ik ook 3 monitors... idd 2 videokaarten... Een matrox parhelia voor 2 beeldschermen en mijn tv, en een s3 kaartje voor de 3e monitor. Eigenlijk dus 4 beeldschermen.

Het heeft wel even geduurd voordat ik dit in deze config werkend had. De parhelia kan wel 3 beeldschermen aansturen, maar dan allemaal in dezelfde resolutie. Helaas had ik een 12" tft, een 19" crt als hoofdscherm en een 15" tft...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 18:23:
Hmm.. Ik kan Counterstrike wel in een Window starten, en dan kan ik wel met m'n muis van het ene scherm naar de andere. Maar of dat uiteindelijk ook echt handig is tijdens het gamen? Ik heb mijn twijfels! Maar ik ben iig wel een stap verder.
HLWin - CS in een window, maar toch fullscreen. hf ;)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Banzi schreef op 07 juli 2004 @ 20:51:
[...]

Zelf heb ik ook 3 monitors... idd 2 videokaarten... Een matrox parhelia voor 2 beeldschermen en mijn tv, en een s3 kaartje voor de 3e monitor. Eigenlijk dus 4 beeldschermen.

Het heeft wel even geduurd voordat ik dit in deze config werkend had. De parhelia kan wel 3 beeldschermen aansturen, maar dan allemaal in dezelfde resolutie. Helaas had ik een 12" tft, een 19" crt als hoofdscherm en een 15" tft...
Kan me nou niet voorstellen dat dat lekker werkt. Zelf heb ik 2 17" CRT schermen en in het midden een 15" TFT. En met dezelfde (lage) resolutie is het heerlijk werken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Met heerlijk werken bedoel jij dus overal 1024 x 768?

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Ik heb hier ook een dual monitor setup. Een 21" CRT en een 19" TFT. Maar ik gebruik het niet voor spelletjes. Meestal betekent twee schermen een behoorlijke performancedrop doordat opeens voor twee schermen moet worden gerenderd. Liever op een scherm en dan in lekker hoge resolutie.

Plus nog zoals boven gezegd dat er zo goed als geen spelletjes zijn die het ondersteunen.
Pagina: 1