Toon posts:

ASUS a7v600 blijft meer dan een minuut in de POST hangen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuw mobo in mijn computer gezet.
Kheb alles goed aangesloten en hij gaat ook zonder foutmeldingen naar de POST. Nou blijft hij zeker een minuut hangen.
Ik zie de processor snelheid en eronder staat memor. Hierna blijft hij hangen. Het lijkt er op dat er memory moet staan maar om de een of andere reden maakt hij dit niet af.
Ook valt me op dat de HD-led een tijd blijft branden in de tijd dat hij blijft hangen maar deze gaat na een paar seconden uit.

Na een minuut wachten boot hij gewoon verder zonder fouten.

Ik heb geprobeerd de bios anders in te stellen maar dit maakt geen verschil.

Ik heb al op internet en GOT gezocht naar soortgelijke problemen maar die schijnen er niet te zijn.

Specs: asus a7v600, athlon MP 1800+, 512 MB DDR pc3200 (infineon), ati radeon 9600xt, SBLive 5.1, maxtor 80 GB 7200 rpm 8mb (IDE) + maxtor 40 GB 7200 rpm 2mb (IDE), realtek netwerkkaart.

Ik heb ook nog een Athlon T-Bird 1400 mhz die ik ook erin heb gezet om te kijken of het aan de proc ligt maar het maakt geen verschil, hij blijft evengoed een minuut hangen. :?

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik heb die plank ook, nou ja nog eventjes. ben voor mijn ouders een pc aan het bouwen met die plank en dat blijven hangen had ik ook maar dat kwam door dat ik de jumpers van de hdd's verkeert had gezet.

dus ik zou zeggen kijk eens naar die jumpers

[ Voor 13% gewijzigd door ikman op 06-07-2004 20:12 ]

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:52

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Kijk eens naar de memory instellingen.
Het is een mooi bordje maar zeer zinnig met PC3200 geheugen.

Bij de memory settings, staat de optie "Memory Frequency"op Auto.
Zet deze eerst eens naar 333Mhz en als dat goed gaat zet die dan eens op 400Mhz.

gewoon om te proberen.
Nja en wat kan je verders nog proberen.
IDE detection van auto afhalen en even op manual zetten en de ongebruikte poorten op off.
eh SATA boot rom uitschakelen.

nja het blijft proberen hé. :)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Dit probleem heb ik ook gehad toen ik een beta bios van asus aan het testen was. Het kan dus zijn dat je bios niet goed met je geheugen samenwerkt. probeer op de asus download site voor de A7V600 eens een ander bios te downloaden en dat te flashen, misschien kom je hier verder mee.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic