Toon posts:

Beeldscherm wil niet aan, licht dat aan mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he, ik heb net een kr7a 133 moederbord geinstalleerd, maar beeldscherm wil niet aan, totdat ik van schrik een brand plek zag > Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/2654/abitkr7a133r_all.jpg Deze heb ik gedeeltelijk kunnen schoonmaken, en zag dat alle draden nog verbonden zijn....dus lijkt mij nog oke, maar beeld wil nog niet aan. En dat licht niet aan me video kaart, omdat ik al een 2e heb geprobeerd. Wat moet ik doen???? :'( :r

Verwijderd

brandplek ...

heeeeeel waarschijnlijk dood

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Ik zie die brand plek niet zitten om eerlijk te zijn. Maar daarnaast zal die brand plek er niet voor niets zitten en zal er dus iets gebeurd zijn met het moederbord. Ik denk dus dat je aan een nieuwe moederbord moet. Heb je ook geprobeerd een andere monitor aan te sluiten, want dat vind ik niet terug in je SP.

Profile

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die brandplek zit er natuurlijk niet zomaar he... als jij die weer mooi wegpoetst wil het niet zeggen dat alles weer goed is :P Ik denk dat dat moederbord gewoon kapot is. Je videokaart geeft dan ook geen beeld (wordt immers niet aangestuurd).

Je kunt nog wel wat standaard dingen proberen zoals het clear cmos jumpertje omzetten of het batterijtje er even uit halen. Maar ik denk niet dat dat veel uit zal maken...

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Godjira schreef op 06 juli 2004 @ 17:30:
Ik zie die brand plek niet zitten om eerlijk te zijn. Maar daarnaast zal die brand plek er niet voor niets zitten en zal er dus iets gebeurd zijn met het moederbord. Ik denk dus dat je aan een nieuwe moederbord moet. Heb je ook geprobeerd een andere monitor aan te sluiten, want dat vind ik niet terug in je SP.
dit is geen foto van zijn mobo ;)

Voor de rest lijkt het mij dat je mobo naar de kl*ten is :'(

[ Voor 6% gewijzigd door LifeTecH op 06-07-2004 17:34 ]

• Riball
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 20:06
bij het opstarten F1 ingedrukt houden... doet wonderen...

EDIT:

Als ie gewoon nieuw is natuurlijk... weet niet of die brandplek er wat mee te maken heeft...

[ Voor 48% gewijzigd door Riball op 06-07-2004 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb id al ander monitor aangesloten.....en dit is id een ander plaatje....kan wel 1 met webcam maken maar dat zie je nooit......Het was zeg maar een brandplek over 5 draadjes....ik heb er een doekje paarkeer overgeveegt(slim??) en het is bijna weg...alle bedrading is zeg maar weer blood alleen op mobo nog wat zwart maar stukken minder als eerst.......en mobo dood???Wat kan daar de reden van zijn? Kan ik hem opsturen ofso? En hij is niet nieuw, 2e hands via internet gekocht :S maar het zat er volgens mij eerst niet....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 17:35 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:33:
ik heb id al ander monitor aangesloten.....en dit is id een ander plaatje....kan wel 1 met webcam maken maar dat zie je nooit......Het was zeg maar een brandplek over 5 draadjes....ik heb er een doekje paarkeer overgeveegt(slim??) en het is bijna weg...alle bedrading is zeg maar weer blood alleen op mobo nog wat zwart maar stukken minder als eerst.......en mobo dood???Wat kan daar de reden van zijn? Kan ik hem opsturen ofso?
je kunt dan denk ik beter naar een computerzaak gaan, ipv het mobo opsturen

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:33:
ik heb id al ander monitor aangesloten.....en dit is id een ander plaatje....kan wel 1 met webcam maken maar dat zie je nooit......Het was zeg maar een brandplek over 5 draadjes....ik heb er een doekje paarkeer overgeveegt(slim??) en het is bijna weg...alle bedrading is zeg maar weer blood alleen op mobo nog wat zwart maar stukken minder als eerst.......en mobo dood???Wat kan daar de reden van zijn? Kan ik hem opsturen ofso? En hij is niet nieuw, 2e hands via internet gekocht :S maar het zat er volgens mij eerst niet....
Simpel, je moeder bord is dus dood (brand vlek zegt voldoende lijkt me ;) ), ben bang dat je hier niets aan kunt doen. Aangezien hij 2de hands gekocht is denk ik ook dat je hem niet meer kunt inruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Godjira op 06-07-2004 17:39 ]

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik hem eindelijk binnen....moest ik nog w8 op andere onderdelen....heb ik die eindelijk binnen.....is het binnen paar min over :( :'( maar ik probeer wel even wat manieren wat hier genoemd word....moet wat.....

• Riball
zoals ik al zei zet je pc es aan en hou meteen F1 in gedrukt dan worden je bios instellingen gereset...

ik heb het voorval ook een keer gehad dat me monitor niet aan ging maar me pc wel... meteen toen ik bij het opstarten F1 ingedrukt hield had ik beeld...

try to find it out... als je pc wel aan gaat lijkt het me stug dat je mobo dood is....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd, battery eruit....f1 inhouden maar er verandert niks.....maar als ik hem aandoe hoor je wel gewoon die standaard opstart geluide....hd en alles gaat ratele....alleen het beeld werkt niet mee. Maar kan ik hem laten repareren, of is dat de moeite niet waard? en wat is "clear cmos jumpertje "?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 17:57 ]

• Riball
hmmm raar als je pc gewoon opstart... lijkt het mij niet dat je mobo dood is... bij mij was F1 dus wel echt de oplossing...

blijft je beeldscherm op standby staan??? of staat is soms heel donker ingesteld...?

mischien staat er nog iets in het boekje?

EDIT:

Ik bedoelde dus wel echt helemaal pc uit dan aan duwen en al vanaf het begin F1 inhouden dus niet wachten op een piepje ofzo... maja als je dat gedaan heb weet ik het ook niet meer... :/

[ Voor 29% gewijzigd door Riball op 06-07-2004 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
blijft op standby.......en ik heb geen boekje... :l maar ik heb wel via internet een hele uitleg...maar daar kon ik echt niet iets in vinden van beeld gaat niet aan na inbranding ofso :/ en ik deet gelijk f1.....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 18:09 ]

• Riball
ja je moet ook zoeken naar monitor standby bij opstarten

wat heeft er eigenlijk op in gebrand dan????

Verwijderd

Topicstarter
heu? ja.....een brand plek overbedrading.....kortsluiting kon ik niet vinden(met de loep der bij...) en er zat helemaal niks.......

Verwijderd

jeps ik heb ook een moederbord gehad met een strip erop en daardoor hoorde ik eht beeldscerm wel aangaan maar het beeld bleef zwart en daardoor moewst ik dus een nieuwe moederbord nemen

Verwijderd

Topicstarter
naja iemand interesse in dit moederbord dan mar? :P koop wel nieuwe nu

Verwijderd

Ik zou eerst eens een PCI-kaartje proberen voordat je de handel naar de sloop brengt. Als je mobo zo nog werkt kan het altijd gebruikt worden als server of iets dergelijks wat niet veel "videopower" vereist.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Waar zit die brandplek dan?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Pagina: 1