Toon posts:

[IT] Welke virusscanner heeft jouw provider?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje zitten zoeken, maar ik krijg er geen mooi overzicht van... welke virusscanner heeft welke provider?

Dus, mijn 3 vragen:
-Welke provider heb jij?
-Welke virusscanner(s) (McAfee, F-Prot, Bitdefender, ...) draait jouw provider?
-Welke wrapper (MailScanner, AMaViS, ...) of andere methode?

Ik wil een mooi overzichtje kunnen maken van 20 ADSL providers of zo.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Is het niet makkelijker om een mailtje te sturen naar een aantal providers :?

Verwijderd

Topicstarter
ludo schreef op 06 juli 2004 @ 17:23:
Is het niet makkelijker om een mailtje te sturen naar een aantal providers :?
Heb ik al geprobeerd naar 2. De ene reageert helemaal niet, de andere antwoord iets van "zeggen we lekker niet :P" dus daar heb je weinig aan.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:24:
[...]
Heb ik al geprobeerd naar 2. De ene reageert helemaal niet, de andere antwoord iets van "zeggen we lekker niet :P" dus daar heb je weinig aan.
Met http://www.testvirus.org/ kom je al een heel eind :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
:?
dank je voor je antwoord, maar het is helaas compleet niet relevant voor mijn vraag. heb je de openingspost sowieso wel gelezen?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Wildfire

Joy to the world!

Van mijn oude provider, @Home, weet ik dat ze Kaspersky gebruiken. Zojuist gauw ff die testvirus.org gedaan... (m'n @Home e-mail account is nu al meer dan een half jaar nog steeds actief namelijk)

Op enkele punten faalde de scanner:

- Test #12: virus within a password protected ZIP file (maar ja, password protected dus hoe wil je die er dan uitvissen?)

- Test #24: Test for the "Partial (Fragmented) Vulnerability". This does not include Eicar virus, but your mail server still must block this since it can break a virus into multiple emails and reassemble it in your inbox. (attachment can be opened by virtually any mail program)

- Test #25: Attachment with a CLSID extension which may hide the real file extension. This does not include Eicar virus, but your mail server still must block this since it can hide the true extension of a file. (attachment can be opened by any Windows computer)

Indien het virus in een bijlage zat, wordt de bijlage door een tekstbestand vervangen met de volgende inhoud:
Virus gevonden en verwijderd
------------------------------------------------------------------
Dit bericht was besmet met een virus. Voor uw veiligheid hebben
wij het schadelijke bericht vervangen door deze melding.

Neem contact op met de afzender en vraag hem of haar een
virusscanner te gebruiken alvorens het bericht opnieuw te
sturen. Meer informatie over computervirussen kunt u vinden
op onze online help: http://help.home.nl/antivirus

Technische informatie van de virus-scanner:
Kaspersky: msg-10298-539.dat/eicar.zip/EICAR.COM INFECTED EICAR-Test-File
------------------------------------------------------------------
In het mailtje zelf wordt onderstaande tekst ingevoegd:
Waarschuwing: Er zijn een of meer virussen uit dit bericht verwijderd:
het gehele bericht

Meer informatie over computervirussen kunt u vinden op onze online
help: http://help.home.nl/antivirus

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op 06 juli 2004 @ 18:25:
Van mijn oude provider, @Home, weet ik dat ze Kaspersky gebruiken. Zojuist gauw ff die testvirus.org gedaan... (m'n @Home e-mail account is nu al meer dan een half jaar nog steeds actief namelijk)

Op enkele punten faalde de scanner:

- Test #12: virus within a password protected ZIP file (maar ja, password protected dus hoe wil je die er dan uitvissen?)
okay, thanx, daar heb ik wat aan
Ik weet van MailScanner dat deze password protected zips kan weigeren. Ik heb ook al 1 virus gezien wat je een password protected bestand stuurt en dan het wachtwoord in het mailtje zet. Dus dit is wel degelijk belangrijk.

En de andere providers?? Bijna 2 en half uur, en pas gebruiker heeft info gepost.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 20:49 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geen :)

Demon levert alleen een spam-filter na mijn weten en dat vind ik eigenlijk al teveel... :/ Eerder hadden ze zoiets van: als wij mails controleren, dan is dat een inbreuk op privacy. Dat mag van mij wel weer terug :)

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 06 juli 2004 @ 20:47:
Geen :)

Demon levert alleen een spam-filter na mijn weten en dat vind ik eigenlijk al teveel... :/ Eerder hadden ze zoiets van: als wij mails controleren, dan is dat een inbreuk op privacy. Dat mag van mij wel weer terug :)
huh?
jij vind het niet fijn als je spam gefilterd wordt? waarom niet, het gebeurt toch automatisch... dat vind ik geen inbreuk op privacy wat mij betreft, en ik vind controle in de trein al inbreuk op je privacy... :)

Verwijderd

Ik heb Telebyte als provider en deze heeft een server die 'mailscanner' heet waar de e-mail doorheen gaat. Dat blijkt uit de headers.

Ik neem dus aan dat ze ook het MailScanner pakket gebruiken ofzo, maar ik weet het niet zeker.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 20:51:
[...]

huh?
jij vind het niet fijn als je spam gefilterd wordt? waarom niet, het gebeurt toch automatisch... dat vind ik geen inbreuk op privacy wat mij betreft, en ik vind controle in de trein al inbreuk op je privacy... :)
Ik draai zelf mailserver etc. Demon hoeft dat voor mij niet te doen. Laat Demon nou maar lekker een ISP blijven voor mensen met verstand van zaken blijven en niet voor jan-en-alleman die niet eens weten wat SMTP is :) (dan hadden we ook geen capaciteitsproblemen).

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mail ik misloop omdat mijn provider en virusscanner over de mail heen gooit...echt geen idee nl.

Zijn daar gemiddelden van bekend?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
ik heb hccnet, maar bij hun moet je betalen voor virus en spamfilter, dus filter ikzelf alle mail, met mailwasher, en norton antivirus!
ik vind namelijk dat een provider standaard moet scannen op virussen! dus ik ga er niet voor dokken!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:00
Bij mij kwamen 17 en 25 binnen.. de rest is geblockt door m'n ISP (PublishNET) maar wat ze daar gebruiken.. heb ik geen idee van.. de virusmailtjes worden meteen verwijderd.
Pagina: 1