Ik ben bezig met een programma dat gebruik maakt van losse modules. De standaard applicatie bevat een toolbar met enkele toolbarButtons.
Nu wil ik graag dat de losse modules de toolbar kan uitbreiden met eigen toolbarbuttons.
Het probleem is echter dat ik niet meerdere toolbars naast elkaar kan plaatsen. Als ik de dockstyle van de toolbars op 'top' zet, dan worden ze onder elkaar geplaatst. Als ik dus 10 verschillende toolbar 'groepen' op de panel plaats, dan is m'n panel vol.
Ik kan aan de toolbar natuurlijk extra knoppen toevoegen, maar het probleem is dat niet de toolbarbutton, maar de toolbar zélf de events bevat. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze dat hebben gedaan, maar ja, er valt niks aan te doen.
Op deze manier komt het op dit moment er dus uit te zien:
De eventafhandeling gaat dus op deze manier:
Kortom: je kunt op deze manier dus geen extra toolbar buttons toevoegen vanuit de modules, want je kunt aan deze knop geen click handler meegeven.
Is er iemand die weet of het mogelijk is om extra knoppen mét handler toe te voegen? Wat nog mooier is is een manier waarop toolbars netjes naast elkaar worden geplaatst en niet onder elkaar.
Nu wil ik graag dat de losse modules de toolbar kan uitbreiden met eigen toolbarbuttons.
Het probleem is echter dat ik niet meerdere toolbars naast elkaar kan plaatsen. Als ik de dockstyle van de toolbars op 'top' zet, dan worden ze onder elkaar geplaatst. Als ik dus 10 verschillende toolbar 'groepen' op de panel plaats, dan is m'n panel vol.
Ik kan aan de toolbar natuurlijk extra knoppen toevoegen, maar het probleem is dat niet de toolbarbutton, maar de toolbar zélf de events bevat. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze dat hebben gedaan, maar ja, er valt niks aan te doen.
Op deze manier komt het op dit moment er dus uit te zien:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ... ... ToolBar bar = new ToolBar(); bar.Buttons.Add(new ToolBarButton("knop1"); bar.Buttons.Add(new ToolBarButton("knop2"); bar.Buttons.Add(new ToolBarButton("knop3"); bar.ButtonClick += new ToolBarButtonClickEventHandler(BlaButtonClick); ... ... |
De eventafhandeling gaat dus op deze manier:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| protected void BlaButtonClick (object sender, ToolBarButtonClickEventArgs e) { switch(this.Buttons.IndexOf(e.Button)) { case 0: // code break; case 1: // code break; case 2: // code break; } |
Kortom: je kunt op deze manier dus geen extra toolbar buttons toevoegen vanuit de modules, want je kunt aan deze knop geen click handler meegeven.
Is er iemand die weet of het mogelijk is om extra knoppen mét handler toe te voegen? Wat nog mooier is is een manier waarop toolbars netjes naast elkaar worden geplaatst en niet onder elkaar.
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenTheStig op 06-07-2004 18:37 ]