Toon posts:

Wat moet ik met FACTORY.PQI op gedeelde harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getwijfeld of dit bericht onder het "Windows OS" forum valt of onder dit forum, maar omdat mijn vraag over een specifiek bestand gaat OP een opslagmedium (harde schijf) heb ik voor dit forum gekozen.

Mijn 40 GB harde schijf is gepartitioneerd in drive C: ca. 36 GB en drive D: ca. 1 GB. Nou ontdekte ik op die 1 GB schijf het bestand FACTORY.PQI die maar liefst 813.039.616 bytes (oftewel ca. 800 MB) groot is.

Mijn vraag: wat moet ik met deze (bijna) gigagrote file? En kan ik 'm ongestraft verwijderen of vervangen door een ander bestand?

Alvast bedankt.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Dat lijkt mij een image van powerquest driveimage. heb je niet een backup gemaakt van je systeem op die drive toevallig?

[ Voor 5% gewijzigd door Sayko op 06-07-2004 16:54 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 20:56
Extension: PQI
Program and/or Extension Function
PowerQuest Drive Imaging Software

Het is dus waarschijnlijk een image van je drive. Hiermee kan je waarschijnlijk teruggaan naar de kooptoestand van je hardeschijf. (als het een nieuwe pc is)

Wat voor pc is het?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
FACTORY.PQI wijst in mijn ogen op een backup file van de standaard instellingen op jouw systeem.
(Die je met behulp van dit bestand dus terug kunt zetten).

Het verwijderen hiervan heeft tot gevolg dat je dit op die manier niet meer kunt.
Maar het kan dan natuurlijk nog steeds handmatig.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik verwacht dat het een image is van de originele installatie. Veel fabrikanten zetten deze op een aparte partitie voor een evt. totale reset naar de instellingen zoals die op het moment van levering waren.

ARME AOW’er

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Is dit geen kant en klaar systeem? dan kan het zijn dat dit de recovery bestanden op de 1 gig schijf zijn?

Verwijderd

Dat bestand bevat de gegevens om de computer terug te brengen naar de factory defaults.

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 06 juli 2004 @ 16:55:
Ik verwacht dat het een image is van de originele installatie. Veel fabrikanten zetten deze op een aparte partitie voor een evt. totale reset naar de instellingen zoals die op het moment van levering waren.
Lijkt me ook logisch dat de fabrikant dan ook de software erbij geeft om het bestand te lezen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 16:57:
[...]
Lijkt me ook logisch dat de fabrikant dan ook de software erbij geeft om het bestand te lezen.
Die zit er dan ook standaard bij, meestal op een recovery CD. :)

Tenminste bij mijn HP laptop, de LIDL PC van de buren en de ALDI PC van mijn nicht.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft hier mijn Tulip Topline 501 laptop met dus 40 gig. harde schijf, 512 meg. RAM met 64 meg. gedeeld VideoRAM draaiend onder Win XP Home Editie.

Dus als het bestand FACTORY.PQI wordt gebruikt om m.b.v. de recovery-CD die bij de laptop zat, terug te keren naar de fabrieksinstellingen, wordt bij die recovery dan ook de map RESTORE gebruikt die ik op diezelfde 1 gig. schijf aantrof?
Pagina: 1