Toen ik gisteren mijn nieuwe kast wilde aansluiten op het moederbord kwam ik tot de conclusie dat de USB2.0 connector niet op het moederbord past. Op het moederbord zit een aansluiting voor een standaard 10-pins connector, maar de ontwerpers hebben er een recht opstaande condensator naast gezet. Een beetje zoals op deze foto (maar dan meer richting de zijkant, waardoor het helemaal niet past)

Daardoor passen dit soort kabels wel:

maar dit type (wat ik dus heb) niet:

Nu zie ik twee mogelijke oplossingen:
1) De bestaande aansluiting op het moederbord 'verhogen', zodat ik boven het condensator-busje uitkom
2) De kabel losmaken en op een aangepaste connector monteren.
Zelf voel ik meer voor de eerste oplossing, maar ik vraag me af of daar uberhaubt een plugje voor bestaat. Eigenlijk is het een soort omgekeerde IC-houder die je bij schakelingen kunt gebruiken.
Heeft iemand wel eens zoiets gezien? Of bestaan er lege USB plugjes (zoals op de tweede foto), waar ik de kabels van m'n flatcable in kan vastmaken? Zover ik kan zien zijn dat soort plugjes allemaal factory-made.

Daardoor passen dit soort kabels wel:

maar dit type (wat ik dus heb) niet:

Nu zie ik twee mogelijke oplossingen:
1) De bestaande aansluiting op het moederbord 'verhogen', zodat ik boven het condensator-busje uitkom
2) De kabel losmaken en op een aangepaste connector monteren.
Zelf voel ik meer voor de eerste oplossing, maar ik vraag me af of daar uberhaubt een plugje voor bestaat. Eigenlijk is het een soort omgekeerde IC-houder die je bij schakelingen kunt gebruiken.
Heeft iemand wel eens zoiets gezien? Of bestaan er lege USB plugjes (zoals op de tweede foto), waar ik de kabels van m'n flatcable in kan vastmaken? Zover ik kan zien zijn dat soort plugjes allemaal factory-made.
[ Voor 3% gewijzigd door eborn op 06-07-2004 16:53 ]