Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verlengblokje voor onboard USB2.0 connector

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11 10:01
Toen ik gisteren mijn nieuwe kast wilde aansluiten op het moederbord kwam ik tot de conclusie dat de USB2.0 connector niet op het moederbord past. Op het moederbord zit een aansluiting voor een standaard 10-pins connector, maar de ontwerpers hebben er een recht opstaande condensator naast gezet. Een beetje zoals op deze foto (maar dan meer richting de zijkant, waardoor het helemaal niet past)

Afbeeldingslocatie: http://www.fambus.nl/~ebus/usb-mobo.jpg

Daardoor passen dit soort kabels wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.fambus.nl/~ebus/usb-connector.jpg

maar dit type (wat ik dus heb) niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.fambus.nl/~ebus/usb-connector-fout.png

Nu zie ik twee mogelijke oplossingen:

1) De bestaande aansluiting op het moederbord 'verhogen', zodat ik boven het condensator-busje uitkom
2) De kabel losmaken en op een aangepaste connector monteren.

Zelf voel ik meer voor de eerste oplossing, maar ik vraag me af of daar uberhaubt een plugje voor bestaat. Eigenlijk is het een soort omgekeerde IC-houder die je bij schakelingen kunt gebruiken.

Heeft iemand wel eens zoiets gezien? Of bestaan er lege USB plugjes (zoals op de tweede foto), waar ik de kabels van m'n flatcable in kan vastmaken? Zover ik kan zien zijn dat soort plugjes allemaal factory-made.

[ Voor 3% gewijzigd door eborn op 06-07-2004 16:53 ]

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Als je dat plastic 'beugeltje' op je connector wegbreekt/dremeld/vijlt kan je kabel gewoon naar boven staan. Dat beugeltje dient voor niets behalve trekontlasting, dus als je er een beetje voorzichtig mee bent kan het volgens mij geen kwaad..

Nooooh! Stahp!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
of dat kabeltje achter ste voren (hoe schrijf je dat? ) ..?

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Opperhoof schreef op 06 juli 2004 @ 19:14:
of dat kabeltje achter ste voren (hoe schrijf je dat? ) ..?
Dan kom je niet uit met de pinnen (data op ground oid) dus lijkt me geen goed plan ;)

offtopic:
/edit
ach·ter·ste·vo·ren (bw.) aan elkaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vermicellisoep op 06-07-2004 19:33 ]

Nooooh! Stahp!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Exigence

dnkroz

Als hij aan de andere kant ook los kan dan keer je aan beide kanten de kabel toch om? Als dat niet kan verlengen/solderen of inderdaad dat plastic beugeltje wegbreken :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
Female blokje, met daaraan soldeerpinnen kan als verlengblokje....

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
Vermicellisoep schreef op 06 juli 2004 @ 19:31:
[...]

Dan kom je niet uit met de pinnen (data op ground oid) dus lijkt me geen goed plan ;)

offtopic:
/edit
ach·ter·ste·vo·ren (bw.) aan elkaar :)
tuurlijk wel, als je ze aan allebei de kanten "achterstevoren" doet, dan zit het wel goed....

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11 10:01
Ik heb 't voor elkaar gekregen door aan de moederbord-kant een stuk van de connector weg te zagen. Nu lijkt het er voor gemaakt. Ik was eerst bang dat het stukje plastic het afdekkapje op z'n plek hield, maar dat viel reuze mee :)
Pagina: 1