[Win XP] Remote control binnen Win XP

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:27
hallo,

we gebruik hier op het werk Timbukto Pro voor het op afstand verrichten van werkzaamheden. dit programma werkt opzich zeer goed. alleen nu heb ik begrepen dat je binnen Win Xp een ingebouwde mogelijk hebt voor het op afstand overnemen van een PC. dit is kwa licenties wel intresant. zij er hier mensen die ervaring hebben met de Win XP remote control. en wat vinden jullie hier van. werkt dit een beetje?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

op de één of andere manier kan ik me niet voorstellen dat je nog nooit van Remote Assistance of NetMeeting gehoord hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

De terminal server mogelijkheid in Windows XP (extern bureaublad) werkt (naar mijn mening) goed. Je moet aangeven dat er vanaf afstand verbinding gemaakt mag worden met de computer (rechts op deze computer > Verbinding van buitenaf). Vervolgens kan er door middel van Verbinding met extern bureaublad verbinding worden gemaakt. Alleen gebruikers met een password op hun account kunnen hier gebruik van maken.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Elve1984
ja ik heb er wel van gehoord. ben er alleen niet bekent mee hoe het werkt. en dat was meer mijn vraag. maar je kunt dus met extern bureaublad niet iemand anders zijn account overnemen. zodat je probleem binnen zijn account kunt zien.

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 14:49
Het werkt erg lekker, alleen als je wilt dat de gebruiker aan de andere kant mee kijkt kan dat helaas niet, hij schiet dan namelijk naar het log-in scherm van XP

*typo

[ Voor 4% gewijzigd door alexzel op 07-07-2004 12:05 ]

Verwijderd

Leondendungen schreef op 07 juli 2004 @ 09:23:
ja ik heb er wel van gehoord. ben er alleen niet bekent mee hoe het werkt. en dat was meer mijn vraag. maar je kunt dus met extern bureaublad niet iemand anders zijn account overnemen. zodat je probleem binnen zijn account kunt zien.
remote assistance is daarvoor bedoelt.

met remote desktop neem je het scherm over, maar dan wordt lokaal de machine gelocked of uitgelogt.

• Elve1984
o die manier. waar is remote assictance dan ergens te vinden. en dat remote desktop is best makelijk om thuis te werken vanaf kantoor of andersom

• alexzel
Leondendungen schreef op 07 juli 2004 @ 12:07:
o die manier. waar is remote assictance dan ergens te vinden. en dat remote desktop is best makelijk om thuis te werken vanaf kantoor of andersom
Kijk hier is ff, goeie site
http://www.petri.co.il/of...istance_in_windows_xp.htm

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Normaal kan Remote Assistance alleen op aanvraag.. de gebruiker moet hulp aanvragen bij een ander; maar via 2 policies kun je ook aanzetten dat je hulp kunt aanbieden..

via:
code:
1
hcp://CN=Microsoft%20Corporation,L=Redmond,S=Washington,C=US/Remote%20Assistance/Escalation/Unsolicited/unsolicitedrcui.htm"
kun je dan een computer overnemen.. de user krijgt dan venster om toestemming te geven..

[ Voor 6% gewijzigd door Krypt op 07-07-2004 12:19 ]

Pvouput live

• alexzel
kan je trouwens vanaf een w2k bak via remote assistance iemand zijn winXP bak overnemen???

• Krypt
Remote Assistance werkt volgens mij alleen onder WinXP.. die hcp link bestaat ook niet in W2k.. denk dat dat dus niet werkt..

Pvouput live

• alexzel
Krypt schreef op 07 juli 2004 @ 12:40:
Remote Assistance werkt volgens mij alleen onder WinXP.. die hcp link bestaat ook niet in W2k.. denk dat dat dus niet werkt..
mmmm bout........... ;(

• the_shadow

the_shadow

Van remote assistence weet ik het niet, maar het is in 2k wel mogelijk om Extern Bureaublad te doen als je daarvoor een progje installeerd van Microsoft. Of Remote Assistence dan ook werkt, weet ik niet.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Gewoon RDP installeren onder 2k kan prima.
En dan kun je prima een ander zijn desktop overnemen met behulp van Remote Desktop.

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31

Beamer

Return of the legend

Een ander programma waar je ook geen licenties voor hoeft te hebben en ook iemand anders zijn pc mee kan overnemen is VNC.

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

Zelf gebruik ik Remote Desktop veel icm met WinConnect Server XP (http://www.thinsoftinc.com/products_winconserver_info.html). Dan kan je namelijk wel met meerdere gebruikers tegelijk inloggen... Alleen is het weer commercieel... Wel een gratis demo te downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 13:11 ]

• alexzel
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:03:
En dan kun je prima een ander zijn desktop overnemen met behulp van Remote Desktop.
Maar das niet hetzelfde als remote assistance hoor.
Remote Desktop locked de pc aan de andere kant, de gebruiker kan dan niet mee kijken. Met remote assistance kan dat wel!

• Krypt
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:03:
Tja.. het nadeel is dan dus weer dat de gebruiker niet mee kan kijken, en ook niet kan aangeven (visueel dan) waar het fout gaat omdat de console gelocked wordt als je via RDP ingelogt..

En je moet trouwens ook nog het wachtwoord van de gebruiker weten..

Pvouput live

Verwijderd

Uhm... oja. :D
Gebruik dat zelf ook nooit hoor RDP.
Geef mij maar Citrix ICA of Dameware.

• Elve1984
maar als pc gelockt wordt. dan worden ook de programma's afgesloten toch? en kun je dus eventueel niet zien wat voor foutmelding het programma geeft.

• alexzel
Leondendungen schreef op 07 juli 2004 @ 13:22:
maar als pc gelockt wordt. dan worden ook de programma's afgesloten toch? en kun je dus eventueel niet zien wat voor foutmelding het programma geeft.
Nee, je logt dan gewoon onder hun profile in, en je krijgt gewoon gelijk zijn desktop te zien met alle progs die hij open heeft staan. De gebruiker ziet alleen een inlogscherm waar hij overigens jou gelijk weer eruit kan kicken als hij weer inlogt.

• the_shadow

the_shadow

Leondendungen schreef op 07 juli 2004 @ 13:22:
Als de pc gelockt wordt niet, als de gebruiker wordt afgelogd, dan wel.

Het is trouwens wel mogelijk een sessie over te nemen, door middel van start > uitvoeren > mstsc.exe /console

Hier staat nog een manier beschreven.

[ Voor 13% gewijzigd door the_shadow op 07-07-2004 15:26 ]

Pagina: 1