Wanadoo ADSL problemen

Pagina: 1
Acties:

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 13:13
Ik heb de laatste tijd wel erg veel problemen met het berijken van websites, veel websites (bijv www.gmailswap.com ) kan ik niet volledig laden, het menu komt vaak dan wel maar de hoofdpagina/inhoud niet. Firefox en IE geven allebij de hele tijd aan dat ze bezig zijn met het downloaden/openen van de website, maar er komt niets bij.

Ook als ik tegelijk download en upload gaat de download snelheid wel heel erg ver omlaag, op mijn lijntje dat normaal ongeveer 240 KB aan moet kunnen gaat de download snelheid omlaag naar 10-50 KB als er word geupload... dat lijkt me wel erg veel...

Hebben meer mensen hier last van of zou dit een probleempje van mijn computer kunnen zijn?

gewooniets.nl

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Heb je al eens een andere pc geprobeerd?
Daarnaast zou je een .bin bestand kunnen downloaden en kijken hoe snel dit gaat.
Daarnaast kun je een .bin bestand uploaden naar je webspace bijv. om je upload snelheid te bepalen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Toolskyn
ik heb maar 1 pc tot mijn beschikking, daarnaast heb ik al een test uitgevoerd, die resulteerde in een upload snelheid van 44 KB en een download snelheid van 240 KB (bij een Wanadoo Basic abbonement)

maar als ik beide tests te gelijk doe dan blijft mijn upload rond de 40 KB nog steeds maar mijn download snelheid zakt wel heel erg dramatisch naar tussen de 10 en 50 KB

Die daling lijkt me wel erg veel, ik weet wel dat de download snelheid daalt maar zo erg lijkt me toch ook wer niet...

gewooniets.nl

Verwijderd

Als je geen pagina kunt openen, kun je dan nog wel pingen naar een extern ipadres (bv 195.240.240.254) :?

Zoja, kun je dan nog wel pingen naar je eigen DNS server :?

Zonee, heb je nog wel Sync op je adsl modem of staat dat te knipperen of zelfs uit :?

• Toolskyn
ik kan nog wel pingen naar vele adressen maar bijvoorbeeld www.gmailswap.com en
www.good-tutorials.com doen het niet of nauwelijks, ik kan nog wel gewoon naar mijn modem komen (speedtouch 510i) en alle lichtjes branden ook nog gewoon, ik heb de modem al een keer uitgedaan en opnieuw aangedaan zonder effect...

Zou het weer met de vreselijk slechte DNS servers van wanadoo te maken kunnen hebben? Is daar een test voor te doen?

gewooniets.nl

Verwijderd

Toolskyn schreef op 06 juli 2004 @ 17:06:
ik kan nog wel pingen naar vele adressen maar bijvoorbeeld www.gmailswap.com en
www.good-tutorials.com doen het niet of nauwelijks, ik kan nog wel gewoon naar mijn modem komen (speedtouch 510i) en alle lichtjes branden ook nog gewoon, ik heb de modem al een keer uitgedaan en opnieuw aangedaan zonder effect...

Zou het weer met de vreselijk slechte DNS servers van wanadoo te maken kunnen hebben? Is daar een test voor te doen?
Vul anders eens handmatig de DNS-server van 12Move (195.240.240.254) in op je pc, dan weet je het zo.

• Toolskyn
hoe doe je dat? Ik zit wel achter een router/modem combinatie, moet ik dat dan niet op de router invullen?

gewooniets.nl

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als de bovenkant wel goed kan laden, is de DNS server allang gebruikt, en kan het daar niet meer aan liggen.

• Toolskyn
ja, maar sommige sites laden niet en sommige sites laden wel, maar als ze dan aan de advertenties beginnen (wat dus vaak voor de content wordt geladen) doen ze het nog niet. Advertenties staan meestal op een andere server

gewooniets.nl

Verwijderd

Toolskyn schreef op 06 juli 2004 @ 17:52:
hoe doe je dat? Ik zit wel achter een router/modem combinatie, moet ik dat dan niet op de router invullen?
Bij eigenschappen van je netwerkkaartje en dan bij eigenschappen van tcp/ip vul je gewoon bij primaire dns server 195.240.240.254 in

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-01 12:53
Hoi

naast downloaden ook uploaden heeft veel invloed op elkaar.
Ik heb een kabelabonnement met dl-speed 1500Mbps en upload 384kbps.

Als ik een upload van 35kbyte heb (= 280kbit/s) dan krijg ik internet pagina's heel traag op mijn scherm, terwijl je zou zeggen dat het normaal zou kunnen blijven omdat ik 384kbit - 280kbit = 104kbit overhoud, maar gezien de praktijk heeft het dan toch nog invloed.

Door gewoon proberen merkte ik dat als ik mijn upload zelf beperk tot 28kbyte (224kbit), mijn internet (web browsing) dan wel normaal blijft.
M.a.w., mijn upload begrens ik tot ongeveer 60% van wat mijn upload maximaal kan zijn. Lijkt veel, maar het is gewoon: wat wil je, veel kunnen uploaden of liever ongestoord kunnen downloaden... Afhankelijk van wat je wil, moet je een beetje met de waarden spelen.

Dus wat is jou upload snelheid? is dat 44kbyte (352kbit/s), dan moet je je upload eens beperken tot ongeveer 26kbyte.

Ik gebruik ABC voor bittorrent filesharing en daarin kan ik mijn upload instellen.
Je hebt ook netlimiter waarmee je per programma een max upload kan instellen of een maximale algemene upload.

Probeer het eens... een beetje met de waarden spelen.
Pagina: 1