Toon posts:

mail() werkt wel maar geen mail.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het gebruik van de mail() functie in php, krijg ik geen errors maar ik wordt ook niks gemaild.

Mijn php.ini settings kloppen. sendmail_path = usr/sbin/sendmail -t -i

Ik heb mijn sendmail configuratie geopend /etc/mail/sendmail.cf
Dit is één grote abacadabra voor mij. Kan iemand mijn vertellen hoe ik hem correct instel zodat mail() functie wel mailt ?

Verwijderd

Wat bedoel je geen error?

heb je de output van mail() via een echo bekeken. Hij geeft nl terug of de mail is verzonden of niet. Geeft mail() geen fout terug (maw is gelukt) zorg dan dat je de logs van sendmail ff doorloop kijken of de mail je bak verlaat.

Verlaat ie je bak wel kan het zijn dat er een filter / spamfilter tussen zit die je mail tegenhoudt omdat je headers niet 100% kloppen. Controleer dit door naar meerdere adressen te mailen voor een test OF mail naar een lokale user die alleen sendmail kent op je localhost.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

Heb ik ook gehad. Als de email verdeelt wordt door een exchange server moesten ze bij mijn provider op de server iets anders instellen zodat de mail niet naar de pop box werd gestuurd maar rechtsreeks naar de exchange server.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan het script. Op een andere server werkt deze wel.

Het is puur de configuratie alleen weet ik echt niet waar en hoe te beginnen als het gaat om sendmail. Deze configureer ik met Webmin.

Verwijderd

Andere server is andere php configuratie is andere mail configuratie dus fijn dat je script werk, zorg dat het de fouten laat zien zodat je daarop kunt acteren. Zie mijn vorige post.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Check je SMTP maillogs, en daarin kun je vast en zeker vinden wat er met het mailtje gebeurd.
Pagina: 1