[DVD] Hoofdstukvolgorde veranderen voor één film

Pagina: 1
Acties:

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik ben bezig met het maken van een DVD van mijn vakantie naar New York. Nou is het voor degenen die zijn gegaan best tof om anderhalf uur te kijken naar een grote bende die we zelf hebben veroorzaakt, maar voor mijn ouders, of wat andere mensen, niet.
Bovendien zijn er een paar dingen die mijn ouders niet hoeven te zien :)

Nou wil ik dus eigenlijk een keuze maken tussen twee versies: Een korte, en een lange.

Ik zat te denken: Is het niet het makkelijkst om gewoon mijn hele film te renderen. Die te verdelen in hoofdstukken, en, nu komt het, dan op te kunnen geven welke hoofdstukken hij moet laten zien?

Ik heb al wat zitten rotzooien met DVDLab, maar ik kom er niet uit.

Wat ik dus wil:
- Je hebt een film
- Met de volgende hoofdstukken (bijvoorbeeld):
1, 2, 3, 4, 5
- Als de optie "lange versie" wordt gekozen, laat hij 1, 2, 3, 4 en 5 gewoon zien.
- Als de optie: "korte versie" wordt gekozen, laat hij bijvoorbeeld alleen hoofdstuk 1, 4 en 5 zien.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Het is mogelijk want op de DVD's van Finding Nemo en 8 Mile is het bijvoorbeeld ook gedaan. Voor een particulier is het voor zover ik weet echter naganoeg onmogelijk. DVDLab (Pro) kan het in ieder geval niet. Dus als je het echt wil kan je met Scenarist aan de haal gaan. Ik verzeker je alleen wel dat het niet makkelijk is. (Dat terwijl het en toepassing is waar DVD uittermate geschikt voor is...)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Cool, ga ik dat eens proberen. En ze zeggen zelf:
"Available in a wide range of configurations, the Scenarist product family is now more accessible and easier to use than ever before."

Dat moet nog blijken :).