[TMPGenc] Illegal audio stream

Pagina: 1
Acties:

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik probeer van een divx een mpeg 2 (dvd-template) te maken met behulp van TMPGenc. Echter ik krijg steeds de error "illegal audio stream". Wanneer ik een mpeg2 (svcd-template) probeer te maken, lukt dit wel gewoon prima. Dit bestand is echter niet geschikt voor een dvd. (afwijkende resolutie e.d.)

Hier vond ik een soortgelijk topic: [rml][ TMPGENC] Illegal mpeg audio stream [ toolame][/rml]

Alleen helaas ook niet opgelost.

Ik heb ook als mp2 encoder toolame 02k.

oh ja, geluid zit in de divx gebakken, ook wanneer ik het geluid als losse wav gebruik, krijg ik deze foutmelding.

[ Voor 12% gewijzigd door Noork op 06-07-2004 14:29 ]

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Kun je 'm de-multiplexen in de TMGEnc -> MPEG Tools?

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 20:00
Misschien een open deur, maar weet je zeker dat die wav ook echt een wav is. Wanneer je met virtualdub(mod) kiest voor save wav, dan slaat ie meestal gewoon de mp3,ogg of ac3 stream op met een wav extensie.

Ke kunt het eenvoudig checken door even te kijken hoe groot het bestand is, gecomprimeerd zou je een bestand van grofweg 60 tot 200 MB moeten hebben. Een wav van 90 minuten of langer is al gauw 800 MB of groter.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prut schreef op 06 juli 2004 @ 18:46:
Misschien een open deur, maar weet je zeker dat die wav ook echt een wav is. Wanneer je met virtualdub(mod) kiest voor save wav, dan slaat ie meestal gewoon de mp3,ogg of ac3 stream op met een wav extensie.

Ke kunt het eenvoudig checken door even te kijken hoe groot het bestand is, gecomprimeerd zou je een bestand van grofweg 60 tot 200 MB moeten hebben. Een wav van 90 minuten of langer is al gauw 800 MB of groter.
Het is zeker weten een wav. Ik heb hem met goldwave opgeslagen als pcm wav. Maar ik heb denk ik een (ietwat halfgare) oplossing. Ik heb alle dvd mpeg2 instelling zelf ingesteld, zonder het template te gebruiken. Nu kan ik wel een goede mpeg maken die ook wordt gepakt door TMPGenc DVD Author.

Laatste nieuws:
Ik ging nu deel 2 van de 6 avi's omzetten naar mpeg, nadat deel 1 is gelukt. Met dezelfde instellingen, weer de illegal mpeg audiostream error.

nou nog een laatste edit dan:
Ik had niet de juiste instellingen geladen 8)7 . Als het goed is, moet het allemaal werken nu. Is een beetje geklooi met dat tmpgenc en de dvd author.

[ Voor 19% gewijzigd door Noork op 06-07-2004 23:02 ]