Toon posts:

Probleem met geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geluidskaart (Audigy 2 van Sound Blaster) wordt niet meer herkend door het systeem. Ik stap voor stap beschrijven wat ik heb gedaan.

1. Na problemen met mijn beeldscherm gehad te hebben, heb ik Windows in Veilige-modus opgestart. Hier was er geen geluidskaart te bekennen. Uit pure 'wanhoop' heb ik toen de installatie cd-rom van de Audigy erin geklapt. Alles opnieuw geinstalleerd (eigenlijk hersteld), maar dat hielp niet zo. Later besefte ik dat het gewoon kwam omdat WinXP in veilige modus met een minimum aan functionaliteit draait.

2. Na het oplossen van het probleem met het beeldscherm, kon ik XP gewoon opstarten. Ik had hier zelfs weer goed geluid. Echter wanneer ik bij de diverse software de standaardinstellingen probeerde in te stellen (volume bijvoorbeeld), kreeg ik de melding: geluidskaart niet goed geinstalleerd, ofzo. De drivers e.d. opnieuw installeren had geen zin. Dus heb ik in apparaatbeheer de geluidskaart 'uitgezet'. Ik dacht dat na een keer rebooten de betreffende hardware wel weer herkend zou worden. Ja dus, de eerst volgende keer dat ik Win startte, kreeg ik onderin een icoontje (nieuwe hardware gevonden). Een en andere werkte nog steeds niet. Nadat ik dat icoontje wegklikte, begon de ellende pas echt. Ik krijg nu alleen nog maar beepjes. In apparaatbeheer is helemaal niets meer te vinden en het zoeken naar nieuwe hardware heeft ook geen zin meer.

3. Ik zit er nu aan te denken WinXP opnieuw te installeren, maar voordat ik dat doe... Is er nog een andere mogelijkheid? Dat zou te gek wezen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 14:43 . Reden: Sorry, maar ik besef nu dat ik mijn topic wel een hele slechte titel heb meegegeven! ]

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Probeer je geluidskaart eruit te halen, windows opnieuw opstarten, alle drivers en software m.b.t. geluidskaart verwijderen. Dan pc uit, geluidskaart in een andere pci slot, en dan alles volgens de handleiding instaleren. Als dit niet wil, ben ik bang dat je geluidskaart kapot is

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er ook erg bang voor... :'(

Verwijderd

of stap eens bij buren of kenissen binnen en stop die daar in een pc, als je hetzelfde probleem hebt...

Als het nog binnen garantie is kan je er ook de winkel mee binnenvallen