Hai, ik heb een laptop zonder cdrom en floppy drive en hierop wil ik win2k of winxp zetten. Kan dit? Als ik 98 erop wil kan ik gewoon de harddisk formateren met /s en de win98 dir kopieren en de setup draaien maar dit gaat volgens mij niet met 2k/xp. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? PS mijn externe cd-rom drive is defect en hij kan ook niet booten van usb dus das ook geen optie.
Verwijderd
Indien je een netwerkkaart hebt die kan booten van LAN is het simpel, boot via LAN en maak netwerkshares onder dos en kopieer de I386 map naar je hardeschijf van het OS naar keuze.
Had je hier al naar gekeken:
[search=2k installeren zonder floppy]
[search=xp installeren zonder floppy]
Verder fix ik je topictitel even
[search=2k installeren zonder floppy]
[search=xp installeren zonder floppy]
Verder fix ik je topictitel even
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
De HD in een PC hangen en dan formateren en kopieerenBaron schreef op 06 juli 2004 @ 14:28:
Hoe kopieer je de win98 directory erop?
Helaas boot hij niet van lanVerwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 14:30:
Indien je een netwerkkaart hebt die kan booten van LAN is het simpel, boot via LAN en maak netwerkshares onder dos en kopieer de I386 map naar je hardeschijf van het OS naar keuze.
Je zou de cd via een seriele kabel kunnen kopieren van een pc naar je laptop, dit vergt wel wat geduld
Waarom zou dat niet gaan met 2000/XP?
1.) Maak een partitie voor de installatiebestanden (~500Mb)
2.) Bestandjes kopiëren naar die partitie.
3.) Reboot Windows 98 naar DOS.
4.) CD naar de i386-directory die je hebt gekopieëerd (op de nieuwe partitie).
5.) Start winnt.exe in die i386-directory (de installatie zal starten).
6.) Formatteer C:\ en laat Windows daarop installeren.
7.) Windows is geïnstalleerd, de extra partitie kun je verwijderen,
.....of bewaren voor het geval dat je nog eens moet installeren.
1.) Maak een partitie voor de installatiebestanden (~500Mb)
2.) Bestandjes kopiëren naar die partitie.
3.) Reboot Windows 98 naar DOS.
4.) CD naar de i386-directory die je hebt gekopieëerd (op de nieuwe partitie).
5.) Start winnt.exe in die i386-directory (de installatie zal starten).
6.) Formatteer C:\ en laat Windows daarop installeren.
7.) Windows is geïnstalleerd, de extra partitie kun je verwijderen,
.....of bewaren voor het geval dat je nog eens moet installeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Z-Dragon op 06-07-2004 15:54 . Reden: Overzichtelijkheid ]
^ Wat hij zegt.
Het verhaal van Z-Dragon klopt, wat ik er nog aan zou toevoegen is het opstarten van smartdrv vóór je de Windows installatie begint.
Tijdens de Windows installatie duurt het bestanden kopieren nl. eeuwen (lees: kan zeker een uur of 4, 5 duren) zonder smartdrv.
Tijdens de Windows installatie duurt het bestanden kopieren nl. eeuwen (lees: kan zeker een uur of 4, 5 duren) zonder smartdrv.
Pagina: 1