[Quark Xpress] Selecteerd altijd onderste kader

Pagina: 1
Acties:

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
We hebben nu sinds een weekje xpress 6.1 erop staan, maar nu heb ik vaak dat als er 2 selectiekaders op elkaar staan en ik klik de bovenste aan, dat xpress de onderste selecteerd. Nou ben ik al door de menu's heengelopen, maar zag daar niet echt een optie staan die dit probleem zou moeten oplossen. Ik draai btw OSX 10.3, en er zijn geen nieuwe updates voor xpress, nu weet ik dus niet of dit een instelling of een bug is.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Ik (her)ken het probleem, ik weet niet (meer) of dit ook bij QXP was maar het lijkt me het proberen waard:
Gaat het om een gevuld kader? Als er bijv tekst in het bovenste kader staat en je klikt net naast de tekst, dan klikt ie ws. "door het kader heen"
Om in dat geval het bovenste kader te selecteren zul je dus óf de kaderrand moeten klikken óf op de inhoud klikken.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Het zijn 2 gevulde plaatjes, van precies dezelfde grootte. Heb verder niet getest of het ook zo is met tekst, hoopte er meer op dat iemand dit probleem herkende, en er een oplossing voor had. Kan nu ff nix proberen, want ik zit niet meer op werk.

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
*kick*

Heb nu getest, ik heb er alleen last van als ik een transparant kader over een plaatje heen zet, en dat transparante kader probeer te selecteren.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:19
Ik heb hier exact hetzelfde probleem, echt ontzettend irritant. Naar alle waarschijnlijkheid komt deze zomer 6.2 uit en zou deze bug verholpen moeten zijn.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover