Toon posts:

Casema (Internet) belt en probeert wat aan te smeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had geisteren een telefoontje van een Casema medewerker ontvangen. Het gesprek liep een beetje raar en misleidend.

Het is namelijk zo, ik heb momenteel een Broadband Premium abonnement voor E 49,50 permaand en de snelheid is 2048/ 384 Kbit. Vorige week heb ik een email ontvangen (ook op tweakers behandeld) dat Casema zijn Internetsnelheden verhoogt. Uiterst goede zaak natuurlijk.

Maar dan het telefoontje van gisteren, ze belde me op om te vertellen dat ze een aanbieding voor me had. Als ik mijn contract zou verlengen met 1 jaar (zoals het gebeurt in de mobiele telefonie industrie), dan zou ik gratis een andere modem ontvangen ter vervanging van de COM 21 die ik momenteel heb. Daarnaast zou mijn snelheid omhoog gaan.

Ik heb haar natuurlijk meteen verteld dat mijn snelheid sowieso omhoog zal gaan, getuige de persberichten en de email die ik heb ontvangen. Ook zei ze dat mijn huidige abonnement 1024/ 128 is. Dat was bullsh*t, Broadband Premium was al maanden 2048/ 384 Kbit. Maar toen vertelde ze ook dat mijn COM 21 die snelheidsverhoging "mogelijk" niet aan kan. Het was dus verstandig om wel mijn abonnement te verlengen en die nieuwe modem te nemen, anders kost het met later 199 euro....

Mijn vraag is, heeft iemand hier meer ervaring mee en in hoeverre kan ik deze telefoniste geloven? Want in die 5 minuten dat ik aan de lijn was, had ze zoveel bullshit verteld. Gelukkig dat ik niet helemaal nOOb ben, anders trap ik zo in al die vallen die ze gezet hebben. En mijn COM 21, is het zo dat hij die snelheidsverhoging niet aankan? Tnx in advance.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22

Pubbert

random gestoord

@home vervangt zijn modems ook, dus het zou wel eens kunnen misschien?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
xs4all schijnt met een zelfde verhaal bezig te zijn omdat ze met nieuwe modems meer en beter kunnen managen dan de modems die ze meeleverden 4 jaar geleden. Ze ruilen ze om als "cadeautje" voor hun trouwe klanten. Blah die blah. :)
Anyways om naar casema te gaan, voor mijn nieuwe lichtere abbo moest ik ook opeens een nieuw modem. Het verhaal is gewoon zo dat ze alles op motorola surfboards willen hebben en aangezien mensen van nature aversie hebben tegen verandering, of die nu goed of slecht is, moeten ze het op een manier verkopen.
Surfboard modem hoef je niet meer mee in te bellen en levert lagere latencies en minder overhead, je gaat namelijk bridgen als ik het goed begrepen heb.
Hun verhaal is kwatsch, maar het is sowieso positief voor je. Die motorola's gaan je makkelijker internet access geven zonder ppp meuk en geven je lagere latencies en (een heel klein beetje) meer bandbreedte vanwege de lagere overhead.
PS COM21's gaan tot 40 mbit down, hoeveel up weet ik niet maar dat zal toch zeker wel 1 mbit zijn :)
edit:

Ik kwam in de buurt, sorry maasluip ik was lui

[ Voor 12% gewijzigd door Bas! op 06-07-2004 15:08 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 11:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou dus klinklare bullsh*t zijn dat de modem het niet aankan. Maar goed, Casema heeft nu een opzegtermijn van rond de 12 maanden, dus een verlenging geeft weinig schade. Trouwens, die opzegtermijn is schandelijk te noemen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:29

Chakotay

Lick here to continue

Je kan bij casema toch altijd je COM21 voor een motorola laten omruilen tegenwoordig, ook zonder dat je verplicht je contract alvast verlengt?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
COM21 zit vast aan een "verouderd" netwerk en is, naar ik heb horen zeggen, minder goed te beheren dan nieuwere ATM netwerken.
Volgens mij kan die COM21 veel verder dan 2mbps. Ik dacht iets van 4mbps of zelfs 8mbps.
Dus dat is dat niet helemaal juist, maar zeker wist de verkoper(ster) het ook niet.

edit:
Oeps, nog veel sneller dus.... hahaha

[ Voor 11% gewijzigd door DefaultUser op 06-07-2004 15:22 ]

Als ik maar een beetje kan computeren

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:58

Kid Buu

Huh, Pietje?

Bij wanadoo kan kon ik gewoon gratis mijn com21 modem laten omwisselen voor een motorola modem. Dus dat is een hoop crap wat je verteld werd.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Topicstarter
Chakotay schreef op 06 juli 2004 @ 15:20:
Je kan bij casema toch altijd je COM21 voor een motorola laten omruilen tegenwoordig, ook zonder dat je verplicht je contract alvast verlengt?
Het is goed dat je dat verteld. Ik ga het meteen uitzoeken. Wat die telefoniste had verteld, was dat ik het tot eind van de week mijn contract kan verlengen met 12 maanden, dan pas krijg ik een nieuwe modem. Anders kost het me 199 euro. Ik heb nooit klachten gehad over Casema (klop klop klop), maar ik heb het idee dat de werknemers daar, niet helder informatie doorgeeft.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:55

sjaak

un giorno credi

Tis een extern bedrijf wat dat doet denk ik. Iig kan je (nog) niet zomaar een Motorola aanvragen, dit om de overstap van Com21 te spreiden. Com21 wordt uitgefaseerd, wanneer is nog niet duidelijk maar eerst moet dus de capaciteit van het motorola systeem voldoende zijn om alle com21 klanten aan te kunnen sluiten.

Verder lijkt het me raar dat het jou 199 euro kost omdat Casema gaat willen dat je een motorola neer gaat zetten.. :D Iig, heb je geen problemen zou ik het ff zo laten, motorola komt vanzelf.

Btw, een moto krijg je ook als je up/downgrade, dus veranderd er niets, houd je je com21.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het lokkertje dat ze gebruikte was dat de COM 21 de snelheidsverhoging "waarschijnlijk" niet aan kan. Nu blijkt dus dat die COM 21 nog lang niet aan zijn max zit (gaat naar 3072/ 384 Kbit), dus dan heb ik in ieder geval geen behoefte om te veranderen.

Uiteraard is het weer errug vreemd dat ik "moet" profiteren van de aanbieding, omdat het anders 199 euro kost. Volgens mij was het bij @home gewoon gratis.

Verwijderd

Ik vind het erg vreemd dat jij zou moeten betalen voor een wijziging die ik een paar maanden geleden ook heb 'moeten' doen omdat ze alle oude com21 apparatuur gingen vervangen. Ik heb toen niets hoeven betalen zolang ik het zelf deed 8)7

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 13:48

w0w

Toen ik je verhaal las dacht ik in eerste instantie ook dat die telefonist jou gewoon zat voor te liegen. Die update krijg je hoe dan ook.
Maarr toen bedacht ik mij opeens dat Casema haar netwerk aan het upgraden was van L2TP naar DHCP, zou die dat mss bedoeld hebben? Dat je com21 geen DHCP aankan? Wij hebben iig al een tijdje zo'n Moto en verder geen problemen gehad met L2TP=>DHCP of de snelheidsverhogingen, ook hebben wij geen dergelijk telefoontje ontvangen.

WEet iemand dus of die Com21 wel geschikt is voor DHCP? (DHCP is ongeveer nog een maandje facultatief bij Casema, daarna verplicht..)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulpzame replies. Ik zat weer te denken, stel dat COM 21 DHCP niet ondersteund, dan zou ik dus na een mogelijke wijziging van L2TP naar DHCP in mijn regio niet eens meer kunnen Internetten met die COM 21.

Stel, ik ga niet in op het aanbod om mijn contract te verlengen en ik hou dus die COM 21. De wijziging van L2TP naar DHCP is een feit, dan ben ik dus genoodzaakt om TOCH die Motorola te nemen en dat zou mij dan 199 euro kosten? Dat kan toch bijna niet?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

Ze willen alle com21 modems eruit hebben omdat die makkelijk zijn om illegaal te gebruiken.
De motorola's kunnen ze er op afstand uitknikkeren maar zolang er mensen zijn die com21 gebruiken moeten ze het blijven ondersteunen met dus het risico dat er mensen misbruik van maken.
Kabel is nl. een ringnetwerk en een piraat is hierdoor moeilijk te lokaliseren dus willen ze begrijpelijkerwijs helemaal van com21 af.

correct me if i am wrong

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik nog eens terug bellen en vragen hoe het nou exact zit, want dat je het verhaal dat je eerder verteld werd wel erg rammelde.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb bedenktijd gevraagd en ze bellen me aan het eind van de week terug. Ik zal ze dan eens goed aan de tand voelen, want inderdaad, het rammelt aan alle kanten.

Heel vreemd, ik kon hun niet terugbellen, zij bellen mij terug. Ik zei dat ik misschien niet thuis was en dat ik op mijn mobiel teruggebeld wilde worden. Dat was niet mogelijk. Raar wereldje, Casema...

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 08:36
K nu snap ik er helemaal niks meer van... iedereen loopt hier te vertellen dat ze allemaal een moterola modem krijgen als ze ff bellen naar de helpdesk. Na al de verhalen wil ik nu liever toch ook maar een moterola ipv mijn oude com21 vooral nu er nog een snelheids verhoging komt. Maar als ik bel word ik eerst van afdeling helpdesk naar afdeling internet bestellen gestuurd om uiteindelijk bij klantenservice uit te komen... waar ze me vertellen dat ze me niet kunnen helpen en dat ik maar een brief moet sturen ofzo... hoe hebben jullie nou een moterola gekregen toen jullie belden want dit is nou de 3de keer dat ik hiervoor belde maar niemand zegt dat het kan via de telefoon... Oh ja, ik heb een Wanadoo Premium abonnement voor het geval iemand dat wil weten...

Verwijderd

Topicstarter
Mieze schreef op 06 juli 2004 @ 16:27:
K nu snap ik er helemaal niks meer van... iedereen loopt hier te vertellen dat ze allemaal een moterola modem krijgen als ze ff bellen naar de helpdesk. Na al de verhalen wil ik nu liever toch ook maar een moterola ipv mijn oude com21 vooral nu er nog een snelheids verhoging komt. Maar als ik bel word ik eerst van afdeling helpdesk naar afdeling internet bestellen gestuurd om uiteindelijk bij klantenservice uit te komen... waar ze me vertellen dat ze me niet kunnen helpen en dat ik maar een brief moet sturen ofzo... hoe hebben jullie nou een moterola gekregen toen jullie belden want dit is nou de 3de keer dat ik hiervoor belde maar niemand zegt dat het kan via de telefoon... Oh ja, ik heb een Wanadoo Premium abonnement voor het geval iemand dat wil weten...
Ik vraag me dat ook af. Het zou best kunnen dat bepaalde regio's alleen DHCP heeft, waardoor ze genoodzaakt zijn om modems af te leveren. Bepaalde gebieden gebruiken misschien L2TP en DHCP, waardoor het niet noodzakelijk is om de modems te vervangen. Wat ik hier en daar wel lees, is dat het makkelijker zou zijn voor Wanadoo om vooral Motorola modemgebruikers te hebben.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 16:00:
Bedankt voor jullie hulpzame replies. Ik zat weer te denken, stel dat COM 21 DHCP niet ondersteund, dan zou ik dus na een mogelijke wijziging van L2TP naar DHCP in mijn regio niet eens meer kunnen Internetten met die COM 21.

Stel, ik ga niet in op het aanbod om mijn contract te verlengen en ik hou dus die COM 21. De wijziging van L2TP naar DHCP is een feit, dan ben ik dus genoodzaakt om TOCH die Motorola te nemen en dat zou mij dan 199 euro kosten? Dat kan toch bijna niet?
Het zou ontzettende bullshit zijn om jou 199 euro aan te rekenen omdat casema een betere dienst wil aanbieden. Volgens mij gaat dit ook keihard tegen de wet in.

Jij hebt met hun een contract afgesloten voor een bepaalde dienst gedurende 12 maanden. Dit contract moet nageleefd worden, anders zou er contractbreuk gepleegd worden en kan je naar de rechter en alle zooi die erbij komt.
Tevens staat in de algemen voorwaarden dat het contract voor automatisch 12 maanden verlengd wordt (let wel even op gewijzigde voorwaarden), waardoor zij dus verplicht zijn om de dienst aan te bieden zoals vermeld in het contract. Dat _hun_ hardware (moden wordt dacht ik gehuurd, de mijn iig wel) niet goed is, is hun probleem.

Die 199 staat niet in het contract (iig niet de mijne) en mogen ze dus op hun buik schrijven.

Trouwens, mochten ze contractbreuk plegen, neem je gewoon een ADSL verbinding (uiteraard ergens met gratis modem :+)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Wat wel zo is, het Com21 platform kan theoretisch wel die hoge snelheden aan maar de praktijk is anders. Je kan nl. een bepaald aantal modems aansluiten zonder dat anderen daar last van hebben, met snelheidsverhogingen zorg je er echter voor dat de bottleneck eerder bereikt is van die comcontroller. Voor zover ik weet kan het motorola netwerk meer modems aan en geeft geen problemen met snelheden. Maar dat is natuurlijk ook een nieuwer systeem. Specs zijn leuk maar het was toendertijd meer een verkooppraatje van Com21.

• Mieze
Ik weet namelijk dat de moterola bij mij echt sneller is omdat mijn beneden buurman het ook gehad heeft. Deze ging verhuizen en toen heb ik nog geprobeerd om zijn modem te krijgen en mijn oude dan terug te sturen maar hier ging Wanadoo echt niet mee akkoord. Ik had echt het idee dat ze liever zo weining mensen op de com21 hadden maar het lukt me gewoon echt niet om er vanaf te komen.

• netblade
  • Laatst online: 22:31

netblade

Sunrise

Mwa geen verstand van dit soort onzin, alhoewel zonnet mij wel elk jaar belt met een aanbieding.
KRASema komt elk jaar trouw rond kerst langs, om proberen abo'tjes aan te smeren. Soms heb ik wel eens medelijden met die gasten hoor, staan ze in de kou en de stort regen. Wat een klotebaan heb je dan zeg, nog leuker als ik dan fijn mijn internetpapiertjes laat zien >:)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Verwijderd

Ik geef je één tip: overstappen van Wanadoo naar Casema is een goed idee als je nog van plan bent minimaal 1 jaar op de kabel te blijven. Waarom? De backbones van Euronet zuigen.. Enorme ping uitschieters vanaf de AMS-IX naar het buitenland en regelmatige downtimes naar bepaalde sites.

Casema gebruikt een aparte backbone, en deze heeft een veel gunstigere routering dan Wanadoo. Een routering van Wanadoo naar de AMS-IX is ongeveer 8 hops, terwijl bij Casema doe je daar maar 6 hops over.

Ook is de pingtijd naar het buitenland (met name Amerika) een stuk lager. Ik pingde met Wanadoo met ca. 100 ms naar New York, met Casema is dit echter 80 ms.

Dit alles is met een Casema Maxi lijn, nu nog 2048/384 maar binnenkort 3072/576 in Utrecht.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Die hops verschillen ook hoor, heb vanwege testdoeleinden paar weken geleden voor een dag een Wanadoo lijn weer in huis en in sommige gevallen lagen de hops lager dan bij Casema, maar naar de AMS-IX kan het b.v andersom zijn. Qua pingtijden en backbone ben ik het wel met je eens, volgens mij staat er bij Euronet regelmatig een router over z'n nek te gaan, heb ik bij Level3 gelukkig nog niet gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat reden jullie me aan om te doen? Oude modem behouden en mijn contract niet verlengen? Ik zit namelijk sowieso tot januari vast aan Wanadoo (Door die belachelijke opzegtermijn van 12 maanden).

Verwijderd

Ik zou gewoon eens een keer Casema zelf bellen en vragen of dit idd een actie van hun is, maar dat is misschien te simpel gedacht.

:{.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 14:08:
Ik zou gewoon eens een keer Casema zelf bellen en vragen of dit idd een actie van hun is, maar dat is misschien te simpel gedacht.

:{.
Bellen a 10 cent per minuut om iets te vragen aan Casema ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op 07 juli 2004 @ 14:38:
[...]

Bellen a 10 cent per minuut om iets te vragen aan Casema ??
0900-1884 kun je ook bellen. Dat is nieuwe abonnee's en verhuizingen. Dat nummer kost iets van 4 of 5 cent per minuut.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 15:04:
0900-1884 kun je ook bellen. Dat is nieuwe abonnee's en verhuizingen. Dat nummer kost iets van 4 of 5 cent per minuut.
En dan zeggen ze: nee hoor, ik kan u niet helpen, bel de klantenservice maar a 10 cent per minuut, en nee, ik kan u helaas niet naar mijn collega 10 meter verderop doorverbinden 8)7

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

3 meter naar onderen eigenlijk

maar ok ;)

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 09:15
Misschien beetje offtopic maar ik hoop dat iemand het weet,
Ik wil van wanadoo premium overstappen naar casema multi maar hoe doe ik dat?
Ik kan wachten tot het einde van mn contract, ( hoe kom ik erachter wanneer dat afloopt? ) maar ik las ook dat je het tussentijds kon doen..
weet iemand waar/hoe ik dat moet doen?

[ Voor 5% gewijzigd door J_Velsink op 08-07-2004 10:50 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 14:03:
Maar wat reden jullie me aan om te doen? Oude modem behouden en mijn contract niet verlengen? Ik zit namelijk sowieso tot januari vast aan Wanadoo (Door die belachelijke opzegtermijn van 12 maanden).
Ben je nu door Wanadoo of Casema gebeld???

Zijn nl. 2 verschillende bedrijven, is Casema klanten van wanadoo aan het afpikken (en dat je daardoor een nieuw modem nodig hebt)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben door Casema gebeld en ik heb ook een abonnement bij Casema. Ik wacht nog op hun telefoontje. Wellicht bellen ze morgen.

Verwijderd

Topicstarter
J_Velsink schreef op 08 juli 2004 @ 10:47:
Ik kan wachten tot het einde van mn contract, ( hoe kom ik erachter wanneer dat afloopt? ) maar ik las ook dat je het tussentijds kon doen..
Ik zou oppassen met overstappen naar Casema. Wat ik weet is dat dus Casema een opzegtermijn heeft van 12 maanden en Wanadoo maar 1 maand.

• Sebastiaan
  • Laatst online: 10-02 23:47

Sebastiaan

....

hm, ik heb nu ook net zo een type aan de lijn gehad. Bij mij probeerden ze ook gelijk om een verlenging van 1 jaar er aan vast te hangen, dit "voor een stukje zekerheid" en "wat mijn probleem was" toen ik zei dat ik niet wilde verlengen.
Het leek erop dat de meesten gewoon ja zeggen, want ze vond het nogal vreemd dat ik aan haar vroeg waarom ik moest verlengen omdat ik al een contract heb. In plaats van een vriendelijk logisch antwoord kreeg ik bovenstaande dingen te horen.

Ik heb nog gevraagd wat hun probleem was en waarom ze niet gewoon mijn huidige contract door lieten lopen en me eennieuw modem zouden geven aangezien zij willen dat ik overstap. Toen daar geen antwoord op kwam heb ik maar aangegeven geen interesse te hebben in een verlenging van een jaar. Toch maar eens Casema bellen en vragen hoe de overstap Wanadoo --> Casema gaat.

Verwijderd

J_Velsink schreef op 08 juli 2004 @ 10:47:
ergens op de site van casema staat een formulier. vul dat netjes in, en je krijgt zsm een brief thuisgestuurd.

ik heb dit dus ook laten doen. je krijgt overigens wel een nieuw modem, omdat volgens de medewerker van casema het huidige modem eigendom is van wanadoo, wat ik inprincipe gelul vindt. het is gewoon EXACT hetzelfde modem. een motorola sb5100e.

ik dacht eerst dat je alleen kon overstappen 1 maand voor je contract eindigt, dat schijnt dus niet zo te zijn van wanadoo -> casema, maar alleen wanadoo -> een heel andere service (bijv adsl). mijn contract zou namelijk pas in oktober of november eindigen, en toch ben ik omgezet.

• sjorremans
  • Laatst online: 23-02 09:48
is het nou zo dat mensen hier met een motorola modem hogere snelheden halen dan met de com21 modem ???

want er was paar dagen geleden hier zo casema aap en hij zei dat ze 200 a 210 kb/s garanderen :S

maar ik heb mensen gehoord die een motorola modem hebben die toch tegen de 240 kb/s aanzitten.... en kwil ut niet zo hebben dat ik straks theoretisch 384 kb/s down kan halen ( niet dat je dat zo haalt ) en dan maar 320 kb/s haal van de 360 kb/s

want dan is het echt dag tegen casema ondanks dat jaarcontract want dat is dan dikke consumenten misleiding

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

sjorremans schreef op 09 juli 2004 @ 12:04:
is het nou zo dat mensen hier met een motorola modem hogere snelheden halen dan met de com21 modem ???

want er was paar dagen geleden hier zo casema aap en hij zei dat ze 200 a 210 kb/s garanderen :S

maar ik heb mensen gehoord die een motorola modem hebben die toch tegen de 240 kb/s aanzitten.... en kwil ut niet zo hebben dat ik straks theoretisch 384 kb/s down kan halen ( niet dat je dat zo haalt ) en dan maar 320 kb/s haal van de 360 kb/s

want dan is het echt dag tegen casema ondanks dat jaarcontract want dat is dan dikke consumenten misleiding
Ik zelf had vroeger een Com21, en haalde daar ongeveer 210 kb/s van de 256 kb/s mee. Tegenwoordig heb ik een Motorola, en haal daar ongeveer 245 kb/s van de 256 kb/s mee. Lage overhead dus.

En nog even wat, bij ADSL is de snelheid ook theoretisch. Snelheden die geadverteerd worden zijn (bijna) altijd in theorie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 12:23 ]

• sjorremans
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 12:22:
[...]

Ik zelf had vroeger een Com21, en haalde daar ongeveer 210 kb/s van de 256 kb/s mee. Tegenwoordig heb ik een Motorola, en haal daar ongeveer 245 kb/s van de 256 kb/s mee. Lage overhead dus.

En nog even wat, bij ADSL is de snelheid ook theoretisch. Snelheden die geadverteerd worden zijn (bijna) altijd in theorie.
jij woont toch ook in utrecht en je heb al motorola modem ?

woon je in de stad zelf of in een dorp in de omgeving (zoals nieuwengein / ijstelstein) ?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Even afgezien van alle aanbiedingen, en verbeteringen aan hun netwerk.
Als een provider zijn netwerk verbeterd/sneller maakt, waar je als klant geen invloed op hebt.. Je hebt tenslotte een abonnement afgesloten, die ZIJ gaan verhogen.
Doet je modem het daarna niet meer, dan moeten zij toch voor een vervanging zorgen? op hun kosten?

Verwijderd

Topicstarter
Trackz> Dat vind ik nou ook. Stel mijn modem doet het niet meer goed, omdat hij verouderd is, dan moet Casema het maar vervangen ZONDER 1 jjar verlenging!!

• Mieze
sjorremans schreef op 09 juli 2004 @ 12:25:
[...]

woon je in de stad zelf of in een dorp in de omgeving (zoals nieuwengein / ijstelstein) ?
Vanwaar deze vraag want ik woon in Utrecht (stad) en krijg het dus niet voor elkaar om een motorola modem te krijgen... weet jij iets wat ik niet weet over Wanadoo Utrecht modem gebruik..?

• sjorremans
omdat ik ergens las dat jeffuh in utrecht woont en al een motorola modem heeft, ik woon zelf 10 minuten van de stad vandaan.... en ik wil ook wel een motorola modem, daarom vroeg ik ut...

Verwijderd

sjorremans schreef op 09 juli 2004 @ 12:25:
[...]

Ik woon 10 minuten van Utrecht Centrum vandaan (postcode gebied 3552)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 13:46 ]

• sjorremans
ik zit in 3454 postcode gebied..... ik wil dus ook motorola modem maar casema doet er moeilijk over :S

Verwijderd

Bel Klantenservice 0900-8896 en zeg dat je van Wanadoo naar Casema wil overstappen.

Moet jij es kijken hoe snel jij een Motorola modem krijgt ;)

Verwijderd

Ik zal het al ik jou was ff checken bij wanadoo. Ik heb ook dat mailtje gehad, en er heeft mij nog niemand gebeld over het vervangen of verlegnen van mijn com21 modem. Al zou het zo zijn dat door de snelheids verhoging de com21 modem vervangen moet worden, dan zou dit ten aller tijden onder het zelfde abbonnement gedaan moeten worden, zonder enige extra kosten.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Ik heb ervaringen met het overstappen van COM21 naar Motorola. Het enige verschil is dat dit bij een Chello abo is. Ik heb een abonnement met een downloadsnelheid van 250 KB/s en een upload van 40 KB/s. Nu haalde ik wat upload betreft nooit hoger dan 12 KB/s, toen het modem was vervangen ging dit omhoog naar 40 KB/s.

Met de download heb ik met de COM21 nooit problemen ondervonden.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik een oud COM21 modem had, aansluiting sinds begin 2000. De modem was echt heel groot vergeleken met de COM21 die ik via Wanadoo heb gezien.

• sjorremans
ik heb dus ook zo grote com21 modem, en heb ut sinds augustes 2003, en mijn oom die het 1 maand na mij bestelde kreeg zo kleine com21 modem....

maar wat is het verschil tussen casema en wanadoo, want ik belde laatst de klantenservice en hij zei dat ik wanadoo premium heb, maar dat is toch gewoon hetzelfde als casema maxi ???

en waarom zou ik dan moeten overstappen van wanadoo naar casema om eem motorola modem te krijgen ?

• Sebastiaan
  • Laatst online: 10-02 23:47

Sebastiaan

....

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 15:22:
Bel Klantenservice 0900-8896 en zeg dat je van Wanadoo naar Casema wil overstappen.

Moet jij es kijken hoe snel jij een Motorola modem krijgt ;)
hm, degene die ik aan de lijn had vond toch echt dat ik pas per 1 december zou kunnen overstappen van wanadoo naar casema :(

Verwijderd

Voor degenen die willen weten wat het verschil tussen Wanadoo en Casema is: http://www.jeffjuh.nl/casema.html

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mol99 schreef op 09 juli 2004 @ 15:59:
Ik heb ervaringen met het overstappen van COM21 naar Motorola. Het enige verschil is dat dit bij een Chello abo is. Ik heb een abonnement met een downloadsnelheid van 250 KB/s en een upload van 40 KB/s. Nu haalde ik wat upload betreft nooit hoger dan 12 KB/s, toen het modem was vervangen ging dit omhoog naar 40 KB/s.

Met de download heb ik met de COM21 nooit problemen ondervonden.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik een oud COM21 modem had, aansluiting sinds begin 2000. De modem was echt heel groot vergeleken met de COM21 die ik via Wanadoo heb gezien.
Het probleem met Com21 upload bij chello ligt niet bij de modems (die kunnen VEEL meer aan, ik meen een configmenu gezien te hebben die iig de optie voor 8Mb synch had :o ), maar bij de Com controllers. Die hebben een hardwareupgrade nodig om voorbij de 24Kb te komen.

chello gaat de Com21 (en Terayon) de komende maanden volledig vervangen door DOCSIS (Motorola, Thomson) bij particuliere klanten- zie www.chello.nl , maar omdat de Com21jes in de zakelijke markt en sommige rare gebieden in gebruik blijven zijn onderdelen in het verre oosten besteld om de comcontrollers te upgraden in sommige gebieden. Die zouden ergens deze maand aan kunnen komen volgens de geruchtenmolen...

Verder is die grote lompe oude Com21 (die ik hier ook heb staan) identiek qua mogelijkheden aan de kleine platte, behalve dat de grote een slot heeft voor uitbreidingskaarten. Nog nooit eentje gezien, maar vandaar die idiote ruimte.

Oslik blyat! Oslik!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Die grote Com21 met uitbreidingsslot zijn aangeschaft om telefonie via de kabel aan te kunnen bieden, was toendertijd grote hype, echter weinig van terecht gekomen.
Pagina: 1