Toon posts:

Snel omschakelen digitaal/analoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een manier (bv via een toetsenbord combinatie) om om te schakelen tussen de analoge uitgangen en digitale uitgang op mijn SB live kaart.

Nu moet ik elke keer in de mixer een vinkje aan/uit zetten bij digital out only.

Ik heb mijn headset aangesloten op de analoge uitgangen en mijn speakers op de digitale uitgang, alles werkt goed maar natuurlijk niet tegelijkertijd.

Nu wil ik s'avonds wel eens een keer gamen, wegens de buren wil ik dan de headset gebruiken, dus heel omslachtig allemaal.

Om de 5.1 DTS speakerset zit geen aansluiting voor hoofdtelefoon etc

Dus mijn vraag: zijn er tooltjes waarmee dit gaat (snel switchen) of is er andere manier om dit te kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
***BUMP***

Niemand een idee hoe dit snel/handig kan?

Verwijderd

Als je het al te moeilijk vind om gewoon iets aan te vinken zou ik zeggen zwier je muis en toetsenbord dan naar buiten. Daar zitten meer knopjes aan en je kan daar moe van worden.

no flame intended, maar als dat al te moeilijk is

Verwijderd

Topicstarter
Geen flame intended?!?!?! Het is puur een flame.

Ik vraag een normale vraag en krijg zulk een onzin als antwoord terug, dat is dus WEL een flame!

De optie analoog/digital out zit vrij goed verstopt in Windows en is NIET snel te doen, ik zoek gewoon een snelle manier dmv een toestencombinatie of bv een snelkoppeling op de desktop.
Ik moet gewoonweg te vaak switchen tussen analoog/digital out en dan is die optie gewoon zeer onhandig. Dus als je niks zinnigs kunt antwoorden antwoord dan gewoon niet.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Als ik het mij goed herinner dan kun je gewoon op volumecontrol rechtsondering(speakertje) (als je die tenminste wel aan hebt gezet bij geluidsinstellingen op het control panel) klikken en kun je bij advanced je digital aan en uit zetten.
Je zou ook kunnen kijken of een andere driver misschien de mogelijkheid heeft om zowel digitaal als analoog tegelijk uit te zenden. Mijn terratec sky 5.1 doet dit namelijk wel. Ik weet alleen niet of het met de hardware van de sblive ook mogelijk is.