Tagan TG480-U01

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Heeft er al iemand ervaring met de Tagan TG480-U01
Ik ben op zoek naar een stille voeding (>400Watt) die stabiel is op de 3,3 , 5 , en 12 volt lijn.
De 400Watt modellen van Zalman laten hier nog wel wat te wensen over, en de Enermax modellen zijn ook niet heel erg stil te noemen. De Antec Truepower 480Watt is een zeer krachtige voeding, maar niet stil genoeg naar mijn mening.
Helaas is de Tagan niet aan bod gekomen tijdens de laatste grootste PSU test van THG. Voornamelijke Engelse sites zijn vrij lovend over deze PSU. Iemand?

[ Voor 38% gewijzigd door Goliath op 06-07-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 15:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
hij is dacht ik 28 dBA als de fans op de lage stand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Net toen ik mijn topic had gepost zag ik inderdaad dat er een heel testverslag (in het NL) van is gemaakt, 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat ook een vrij uitgebreide review in het topic: welke voeding heb ik nodig deel XX.
Ik heb zelf de tagan 480 watt PSU en moet zeggen dat hij zeer presteerd. Ik heb toch redelijk wat stroomslurpers in mijn systeem zitten en de voltages zijn superstabiel. Verder zitten er aan de tagan ook al 2 SATA stekkers en de BTX moboconector. Kwa geluid presteerd de tagan ook goed. De outtake fan draait continu maar de intake sprinkt pas aan bij een bepaalde temperatuur en beide zijn niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53
In de Computer!Totaal van deze maand zijn 9 voedingen getest,
De Tagan 480W werkte niet naar behoren aldus C!T

Zijn er mensen die vergelijkbare problemen met deze voeding, alleen dan icm andere moederborden?
De winkel waar ik deze voeding wou gaan kopen levert ze niet meer. Dit nav het artikel in ComputerTotaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf laatst een Enermax Noisetaker 470 watt gekocht. Deze is zeer stil; met de fanadjust knop op low draaien de fans maar 900 RPM op high met 1400 RPM (= nog bijna onhoorbaar).
Als dit niet genoeg koeling levert neemt de ingebouwde thermostaat het over om het toerental nog iets op te schroeven (= bij zware belasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
http://www.themodfathers....page=&action=show&id=8062

http://www.bit-tech.net/review/299/5

En uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat dit werkelijk de perfecte voeding is ! Beetje zwaar... dus als je kast één van de goedkopere merken is (zoals sweex) dan moet je misschien het plankje waar die op rust verstevigen.

Hij is erg stil, en om hem aan het zweten te krijgen zul je meer dan 2x 120GB, 1x80, AMD 2100+ (Palomino core), Geforce 4 MX440, 2x80 mm fans, Audigy 2 en een netwerkkaart moeten hebben. Dit heb ik namelijk erin hangen en hij draait altijd op slow (extreem stille) mode :)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik ga hem morge denk ik bestellen,

weet iemand nog een goedkopere webshop dan Salland automatisering?

Daar kost hij 86 euro en in totaal 13 euro verzending (dus totaal 99 euro) wat ik wel veel vind.

* in de pricewatch is Salland de goedkoopste

[ Voor 11% gewijzigd door Solovine op 06-07-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
wezep schreef op 06 juli 2004 @ 15:44:
In de Computer!Totaal van deze maand zijn 9 voedingen getest,
De Tagan 480W werkte niet naar behoren aldus C!T

Zijn er mensen die vergelijkbare problemen met deze voeding, alleen dan icm andere moederborden?
De winkel waar ik deze voeding wou gaan kopen levert ze niet meer. Dit nav het artikel in ComputerTotaal.
In de CT! test van deze maand wordt een AOpen AX4CmAX mobo gebruikt waar de voeding niet op wil werken, vervolgens wordt een Gigabyte 8KNXP Ultra mobo gebruikt waar de voeding wél op werkt. Dus of dát nou een goede referentie is...ik heb er m'n twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Alexio schreef op 06 juli 2004 @ 18:47:
Ik ga hem morge denk ik bestellen,

weet iemand nog een goedkopere webshop dan Salland automatisering?

Daar kost hij 86 euro en in totaal 13 euro verzending (dus totaal 99 euro) wat ik wel veel vind.

* in de pricewatch is Salland de goedkoopste
Verzending meot je dan vooruitbetalen kiezen, is het maar 7,50. Maar dat terzijde :) Salland is goede shop.

Ik denk dat je wel een goede keus hebt met die voeding. De meeste/vrijwel alle reviews zijn positief.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals Pyro83 (op zeer behulpzame wijze) aangeeft- hier is zat over te vinden...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.