Tvout-mode only werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• bro
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb een dedicated divx-machine (WinXP-asus a7v duron 700 256MB). Ik heb alleen de tvout (geforce 2mx, nieuwste nvidia drivers) in gebruik. Als ik nu mijn computer opstart krijg ik de bios en het inladen van windows keurig op mijn tv te zien. Als vervolgens nou windows opstart krijg ik op het moment van dos mode naar windows mode, een opgesplitst beeld met in het midden een zwarte balk. Dit gebeurd dus alleen als ik alleen de tv-out gebruik en niet als ik bv een extra monitor heb aangesloten. Als ik een extra monitor aansluit gaat het dos/opstarten over de monitor en springt de tv aan zodra ik in windows terecht kom. Het probleem is dus puur de omschakeling van dos naar windows mode op de tv.

Om dit probleem op te vangen heb ik dus een monitor nodig die ik niet hoef aan te zetten maar zolang de videokaart een monitor "ziet" start de dos mode niet op op de tv. Omdat ik niet even een monitor tot mijn beschikking heb, heb ik een 2e videokaart aan te sluiten op de kabel. Deze 2e videokaart zit niet in de computer maar hangt los aan de kabel zodat de tv denkt dat er een monitor aan zit zodat hij niet boot op de tv.

Probleem is alleen dat als ik switch tussen users mijn systeem crashed. Maar daar kan ik nog mee leven. Eerst resetten en vervolgens een andere user selecteren.

Mijn vraag is natuurlijk; waarom kan ik niet alleen tvout gebruiken. Ik heb alle instellingen geprobeerd van clone, stretch, dual, twin. Het is echt de overgang van dos naar windows mode.

Mocht het nou helemaal niet lukken, hoe kan ik dan de videokaart truuk omzeilen? Ik neem aan dat de videokaart een monitor ziet doordat er 1 of meerdere pinnetjes geaard zijn. Mijn vraag dan ook; hoe kan ik een monitor simuleren en zo die videokaart die los hangt niet meer hoef aan te sluiten?