HET console gevoel: bestaat dat nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Topicstarter
***Warning****

Hieronder staat een lange rant van mij voel je vrij om te lezen en/of te reageren (DUH tis een forum)
maar het is gewoon iets wat ik even kwijt wilde

Momenteel ben ik trotse bezitter van een Nintendo Gamecube en een Sega Dreamcast en vermaak me er kostelijk mee, in het verleden heb ik mij kostelijk vermaakt met de NES, SNES, Megadrive en de PSX

Maar naarmate de nieuwe consoles kwamen, zag ik de kwaliteit van de games steeds verder inzakken
De consoles werden krachtiger, de graphics mooier, het geluid beter etc. maar de gameplay, hoe zit het daarmee?

Tegenwoordig als ik op de consolegames afdeling kom van een willekeurige gameshop, staat er 9 van de 10x achterop de doos '1 Player', als je geluk hebt staat er ook nog op dat je kan linken (met extra adapter) of dat je zelfs via 'Live' kan spelen.

1 player only

WAAROM ZITTEN ER DAN GVD 4 CONTROLLERPORTS OP DIE KLOTE CONSOLE!!!!!?????
*zucht* als je toch alleen maar 1 player games uitbrengt waarom dan niet gewoon 1 controller poort erop en apart een multitap verkopen, het gros van de games is 1 player only en met het live/link gebeuren heeft toch iedereen een eigen console.

Want volgens mij is de tijd dat je met 4 man lekker NHL/NFL/FIFA/enz. ging spelen op 1 console echt voorbij, alleen sommige mensen die nog steeds weigeren te geloven dat dat tijdperk voorbij is geven nog hoopvol geld uit aan 4 controllers en en een multitap voor de PSX om voor die zeldzamen momenten samen lekker zat te worden en lol te hebben achter een 82cm breedbeeld tv met 4 man op de te krappe bank.

Geweldig was dat, lekker het hele weekend achter de console hangen. Eerst naar de videotheek om wat games te huren voor fl 2,50 per stuk en dan het hele weekend lol hebben zonder met kilo's aan aparatuur te hoeven sjouwen.

Ik weet nog een lan waarop iedereen ze eigen PC meenam en er een DC stond met Soul Calibur erop en Powerstone 4 voor 4player fun, leuk als afwisseling, tegewnoordig zie ik Consolelan partys waarop iedereen zijn console meeneemt en de PC er enkeld is om games van de streamen voor diegenen nog geen 200GB in hun x-doos hebben gemod.

Gaat de console de PC vervangen dan?
Nee dat zie ik NOG niet gebeuren, hoewel ik wel zie dat PC Gaming behoorlijk wat marktaandeel gaat verliezen want zeg nou eerlijk wie vind het nou leuk om voor elke nieuwe game nieuwe drivers te moeten downloaden, weer andere dingen moet instellen, of er achter komen dat je weer geld moet uitgeven aan een duurdere videokaart. Aan de andere kant, eind dit jaar komt de Xbox2 er alweer aan, samen met de PS3, deze zullen beide de straat aangaan tegen de volgend jaar uitkomenden N5 van nintendo

Dus straks zit je met je 8 consoles, 4 scartswitches en 3 TV's om al je consoles aan te sluiten, want zeg nou eerlijk, heb je al die games die je 'gekocht' hebt op al je verschillende consoles al uitgespeeld? zal je dat ooit doen? als je ze eenmaal hebt uitgespeeld, wil je ze dan niet later nog een keer doen? of verkoop je ze gewoon als je ze hebt uitgespeeld?

Oh en vergeet natuurlijk je PC niet, want om een beetje snel te internetten en games te downloaden meot je natuurlijk wel een 10Teraherz PC hebben, anders trekt het OS het niet, en zonder die 4 Terabyte aan RAM wil je notepad niet eens meer opstarten

Op de PC kan je nog eens een oude game erin gooien en spelen (als je em tenminsten aan de praat krijgt met compatibiliteitsmodus (4x woordwaarde))

Ik zie door de bomen het bos niet meer, moet ik me geld uitgeven aan een Radeon 12K/GForce 20 of moet ik toch de PSX-9/X-coffin43/Nintendo GameCloset 9 kopen?

nee soms verlang ik echt terug naar de 'goeie' ouwe tijd, vroegah, toen was je nog blij met je 8 bit snes game met het blokje wat een elf met zwaard moest voorstellen, daar kon je je uren mee vermaken of samen met een vriendje turtles spelen, tegelijk op 1 scherm geweldig was dat, tegenwoordig kan je hem alleen nog uitschelden over je headset.

Nee ik zie het somber in voor mezelf als het op gaming aankomt, ik zie steeds minder games die me echt kunnen boeien, tuurlijk zijn ze mooi, maar hebben ze ook replay value?

Mischien betekend dit alleen dat ik een ouwe lul aan het worden ben. Ik merk het wel, voorlopig ben ik al weer hard aan het sparen voor de volgende update aan me PC, want als straks Doom5 uitkomt wil ik natuurlijk wel een beetje van de mooie graphics kunnen genieten. Maar ik moet natuurlijk ook een nieuwe Console kopen, want ik wil wel Final Fantasy 20 kunnen spelen. Nee de fabrikanten hebben het goed bekeken, lekker de consument melken.

Voor mijn gevoel is de oude console-feeling echt verdwenen, aan de ene kant wil ik wel een nieuwe console, maar aan de andere kant houden de games mij tegen.

Zo dat moest er ff uit

wat vinden jullie er nou van?

Spelen jullie alleen op de console? linken jullie veel of spelen jullie juist veel op Live?
zijn jullie meer op de console gaan gamen dan op de PC? of andersom?

welke spellen hebben jullie voorkeur op de console of PC als jullie oude consoles hebben, spelen jullie daar dan nog op of zijn die verbannen in de kast?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

-=BoKKiE=- schreef op 06 juli 2004 @ 13:37:
***Warning****

Spelen jullie alleen op de console? linken jullie veel of spelen jullie juist veel op Live?

welke spellen hebben jullie voorkeur op de console of PC als jullie oude consoles hebben, spelen jullie daar dan nog op of zijn die verbannen in de kast?
Ik woon in spanje en al mijn vrienden in Nederland. Ik speel dus altijd alleen. Vriendin speelt niet.

Overigens heb ik geen live (gemodde xbox) dus da's ook geen optie voor mij. Heel af en toe speel ik wel eens X-link maar dat is de laatste tijd ook veel minder.

PC spellen heb ik al een paar jaar afgezworen. Fuck het gezeik met elk jaar een nieuwe videokaart en drivers updaten.

Console heeft voor mij de voorkeur om te spelen. Simpelweg vanwege het gemak.
Moet zeggen dat Mario natuurlijk erg vet is om te spelen. Op de NES speelde ik dat uren. En nu af en toe via emulatie nog steeds.

overigens ben ik geen echte gamer. Ik hou niet van spellen zoals GTA, Driver, counterstrike en al die andere 'toppers'. Ik vind dat soort games niet leuk. Te moeilijk en moet ik nadenken. Ik hou van games die maximaal 4 knoppen nodig hebben, waarbij ik veel kan button bashen zonder gezeik.

Maargoed, ik ben dan waarschijnlijk een uitzondering op de regel.

Conclusie: de console is niet meer wat het geweest is, maar verandering is niet altijd slecht. Er zijn nog steeds erg leuke games om in je eentje te spelen. En als je echt met z'n 4en wil spelen lijkt mij dat er nog genoeg keuze is.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hedendaagse games zijn kl*te.

Dit statement is een kwestie van smaak, maar de games van vroeger waren ECHT beter.

Wat ik hiermee wil zeggen is: kijk naar hoe retro gaming tegenwoordig leeft.. dat moet toch genoeg zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Topicstarter
ja maar als ik dan kijk naar bepaalde games
voorbeeld: Fighting Force op de PSX, was een leuke 2 player beat em up een van de laatste die ik ken. het vervolg, Fighting Force 2 => 1 player, waarom in hemelsnaam

de consoles draaien tegewoordig allemaal op DVD-ROM's je gaat mij niet vertellen dat er geen ruimte is voor minimaal 2 players simultaan

ander Voorbeeld, Turtles eindelijk weer eens een Turtles game -> beat em voor meer spelers

wat denk je? 2 player only :? waarom Konami -> Nintendo -> Gamecube -> 4 console poorten

kom op zeg Turtles 4 turtles 4 spelers. Echt zonde dat ze het op die manier eigenlijk verneuken
Conclusie: de console is niet meer wat het geweest is, maar verandering is niet altijd slecht. Er zijn nog steeds erg leuke games om in je eentje te spelen. En als je echt met z'n 4en wil spelen lijkt mij dat er nog genoeg keuze is.
noem er dan eens een paar? voor de X-box buiten de standaards sportgames dan

op de cube heb je mariokart, mario party, super smash bros melee
maar dan heb je het ook al weer een beetje gehad

[ Voor 28% gewijzigd door Bokkie op 06-07-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 11:53

trixx

-CTU- SuiZide

Ik ben ook 1 van de "oude garde".(ben nog maar 25).

Ik heb tot nu toe bijna alle consoles gehad en heb er nog steeds een groot aantal(lees, Gamecube, PS2, Xbox, PS1, Snes, Gameboy en N64.)

Ik heb nog steeds lol met multiplayer games. Ik speel dan ook gewoon met andere en met 4 tegelijk. Mario Kart, Mario Party, Shrek party en meer.

Ik denk dat jij misschien te weinig vrienden hebt :p om mee te spelen.

En uitspraken zoals de console is niet meer wat het was. Nee dat is zo. Het is zelfs Beter. Godzijdank. Ik vond het leuk hoor met een geel rond mannetje vierkantjes opeten en zo af en toe een spookje. Maar ik vind het nog veel leuker in een volledige 3d stad mensen hun auto's af te jatten en vervolgens wat boeven afmaken. Ook met een auto een rally rijden. Zeg nou zelf, dat moet toch ook gewoon realistisch er uit zien om geloofwaardig te zijn. Kijk eens naar Outrun. Leuk veel lol gehad. Vergelijk dat toch eens met NFS Underground. Ik weet wel waar ik dan liever rij.

Begrijp me niet verkeerd. Ik pak regelmatig een wat oude game. Zoals Zelda, Mario, Killer instinct, street fighter en meer van dat soort games. Maar die speel ik lang niet zoveel als de nieuwere games

Wat retro betreft. Kijk naar wat retro gekocht wordt en wat nieuw gekocht wordt. Als retro echt een grote markt zou zijn dan waren er veel meer fabrikanten geweest die hierop hadden ingehaakt. Zo hot is Retro ook weer niet.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik snap het niet hoor....ik vind dit een beetje ouwelullen gepraat.
Ik speel games sinds pacman op de 86/88 en Prince of Persia, maar die waren zo goed omdat games toch erg one-of-a-kind waren. Nu is het meer mainstream en zijn de verwachtingen vaak erg hoog. Ik vind retrogaming grappig, maar ik ben toch veel liever bezig met een game als Morrowind.
Om maar even enkele toppers te noemen waar ik vreselijk veel tijd in heb gestoken en veel plezier aan heb beleefd:
-Morrowind..speel ik nog steeds heel erg veel
-Diablo 2
-Halo (Xbox)
-Simcity 4 (ja..ik heb ze allemaal wel eens gespeeld en deze vind ik het best)
-Civilization 3 (deel één helemaal platgespeeld trouwens)
-Far Cry
-Vice City

Misschien moeten jullie wat meer openstaan voor de veranderingen in de gamesbussiness, want zeg nou zelf...er zijn echt wel goede games hoor. Ik krijg zo'n beetje de indruk dat jullie alleen maar aan EA-melkkoeien-games denken. En er zijn echt wel games waar je met z'n 4-en kan gamen en waar ik ook heel veel plezier aan heb beleefd op de xbox:
-Baldur's Gate: Dark Alliance
-Halo (4 vs. 4 of 8 vs. 8 is briljant, of natuurlijk coop)
-PES3 op de PS2 anyone?

Er zijn vandaag de dag gewoon veel en veel meer games dan vroeger, en vroeger moest je gewoon blij zijn met wat je had en dat was je dan ook wel, omdat het iets speciaals was wat je in je handen had. Tegenwoordig liggen de verwachtingen daarom ook een stuk hoger.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

-=BoKKiE=- schreef op 06 juli 2004 @ 13:37:
***Warning****

Hieronder staat een lange rant van mij voel je vrij om te lezen en/of te reageren (DUH tis een forum)
maar het is gewoon iets wat ik even kwijt wilde

Momenteel ben ik trotse bezitter van een Nintendo Gamecube en een Sega Dreamcast en vermaak me er kostelijk mee, in het verleden heb ik mij kostelijk vermaakt met de NES, SNES, Megadrive en de PSX

Maar naarmate de nieuwe consoles kwamen, zag ik de kwaliteit van de games steeds verder inzakken
De consoles werden krachtiger, de graphics mooier, het geluid beter etc. maar de gameplay, hoe zit het daarmee?
Games met een keiharde gameplay worden inderdaad niet zo veel meer gemaakt als voorheen. Dat komt volgens mij aan de eene kant door de devolpers en aan de andere kant aan ons gamers. We zijn gewoon verwend dus vernieuwende gameplay is vaak ver te zoeken omdat het 9 van de 10 keer gaat om zooit die we al lang en breed gezien hebben maar dan in een ander jasje.
Tegenwoordig als ik op de consolegames afdeling kom van een willekeurige gameshop, staat er 9 van de 10x achterop de doos '1 Player', als je geluk hebt staat er ook nog op dat je kan linken (met extra adapter) of dat je zelfs via 'Live' kan spelen.

1 player only

WAAROM ZITTEN ER DAN GVD 4 CONTROLLERPORTS OP DIE KLOTE CONSOLE!!!!!?????
*zucht* als je toch alleen maar 1 player games uitbrengt waarom dan niet gewoon 1 controller poort erop en apart een multitap verkopen, het gros van de games is 1 player only en met het live/link gebeuren heeft toch iedereen een eigen console.

Want volgens mij is de tijd dat je met 4 man lekker NHL/NFL/FIFA/enz. ging spelen op 1 console echt voorbij, alleen sommige mensen die nog steeds weigeren te geloven dat dat tijdperk voorbij is geven nog hoopvol geld uit aan 4 controllers en en een multitap voor de PSX om voor die zeldzamen momenten samen lekker zat te worden en lol te hebben achter een 82cm breedbeeld tv met 4 man op de te krappe bank.

Geweldig was dat, lekker het hele weekend achter de console hangen. Eerst naar de videotheek om wat games te huren voor fl 2,50 per stuk en dan het hele weekend lol hebben zonder met kilo's aan aparatuur te hoeven sjouwen.

Ik weet nog een lan waarop iedereen ze eigen PC meenam en er een DC stond met Soul Calibur erop en Powerstone 4 voor 4player fun, leuk als afwisseling, tegewnoordig zie ik Consolelan partys waarop iedereen zijn console meeneemt en de PC er enkeld is om games van de streamen voor diegenen nog geen 200GB in hun x-doos hebben gemod.
Nou voor mij mogen ze die vier poorten gewoon lekker laten hoor. Ik game vaak genoeg Halo op de Xbox met 4 man op 1 box of met 16 man in een lan. Dit is echt superstrak maarja dit kan ook allemaal met een PC.
Gaat de console de PC vervangen dan?
Nee dat zie ik NOG niet gebeuren, hoewel ik wel zie dat PC Gaming behoorlijk wat marktaandeel gaat verliezen want zeg nou eerlijk wie vind het nou leuk om voor elke nieuwe game nieuwe drivers te moeten downloaden, weer andere dingen moet instellen, of er achter komen dat je weer geld moet uitgeven aan een duurdere videokaart. Aan de andere kant, eind dit jaar komt de Xbox2 er alweer aan, samen met de PS3, deze zullen beide de straat aangaan tegen de volgend jaar uitkomenden N5 van nintendo

Dus straks zit je met je 8 consoles, 4 scartswitches en 3 TV's om al je consoles aan te sluiten, want zeg nou eerlijk, heb je al die games die je 'gekocht' hebt op al je verschillende consoles al uitgespeeld? zal je dat ooit doen? als je ze eenmaal hebt uitgespeeld, wil je ze dan niet later nog een keer doen? of verkoop je ze gewoon als je ze hebt uitgespeeld?

Oh en vergeet natuurlijk je PC niet, want om een beetje snel te internetten en games te downloaden meot je natuurlijk wel een 10Teraherz PC hebben, anders trekt het OS het niet, en zonder die 4 Terabyte aan RAM wil je notepad niet eens meer opstarten

Op de PC kan je nog eens een oude game erin gooien en spelen (als je em tenminsten aan de praat krijgt met compatibiliteitsmodus (4x woordwaarde))

Ik zie door de bomen het bos niet meer, moet ik me geld uitgeven aan een Radeon 12K/GForce 20 of moet ik toch de PSX-9/X-coffin43/Nintendo GameCloset 9 kopen?

nee soms verlang ik echt terug naar de 'goeie' ouwe tijd, vroegah, toen was je nog blij met je 8 bit snes game met het blokje wat een elf met zwaard moest voorstellen, daar kon je je uren mee vermaken of samen met een vriendje turtles spelen, tegelijk op 1 scherm geweldig was dat, tegenwoordig kan je hem alleen nog uitschelden over je headset.

Nee ik zie het somber in voor mezelf als het op gaming aankomt, ik zie steeds minder games die me echt kunnen boeien, tuurlijk zijn ze mooi, maar hebben ze ook replay value?

Mischien betekend dit alleen dat ik een ouwe lul aan het worden ben. Ik merk het wel, voorlopig ben ik al weer hard aan het sparen voor de volgende update aan me PC, want als straks Doom5 uitkomt wil ik natuurlijk wel een beetje van de mooie graphics kunnen genieten. Maar ik moet natuurlijk ook een nieuwe Console kopen, want ik wil wel Final Fantasy 20 kunnen spelen. Nee de fabrikanten hebben het goed bekeken, lekker de consument melken.

Voor mijn gevoel is de oude console-feeling echt verdwenen, aan de ene kant wil ik wel een nieuwe console, maar aan de andere kant houden de games mij tegen.

Zo dat moest er ff uit

[/quote]

Ik denk niet dat de next-gen console nog dit jaar uitkomen hoor, anders was hier wel iets van op de E3 te zien. Ik vind ook dat je wel de mooiste games op de PC hebt, kwa graphics. Maar daarvoor moet je wel elk jaar een nieuwe videokaart/processor/geheugen voor kopen. Op een console heb je het voordeel dat je de nieuwste games altijd kunt spelen zonder iets van hardware & software upgrades uit te voeren.

Ik speel zowel veel op de PC als op een console. Linken doe ik ook best vaak maar momenteel meer met de Xbox dan met de PC. Ik beschik over een Live-account maar ik moet zeggen dat ik linken toch strakker vind want dan krijg je juist die non-verbale communicatie die juist zo leuk is.

Op de Console speel ik het liefst racegames. Gewoon omdat er lang niet zo'n strakke racegames op de PC te vinden zijn. Met strakke racegames bedoel ik dus games a la Project Gotham Racing 2 of Gran Turismo 4.

Shooters speel ik dus absoluut het liefst en het vaakst op de PC. Dit omdat natuurlijk de besturing 100x beter is met een keyboard+muis dan met een controller. Alhoewel Halo dit gegeven dus voor de eerste keer wegblaast. (GoldenEye en Perfect Dark kwamen zeker in de buurt maar misten toch nog enkele grote steken vind ik)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Games zijn tegenwoordig gragisch mooi, maar qua spel is het niets. Spellen als Zelda 1`, Theme Hospital, 7th Guest hebben mij uren vermaakt, en dat zijn grafisch geen toppers maar dat maakt niet uit. Spellen van dat calliber zie je niet, nee de 1000e variant van Wolf 3d wel... De een nog mooier dan de ander, maar qua spel is het niets speciaals. De echt leuke games worden weer niet verkocht omdat het dan weer niet mooi is.

Van mij hoeft een game ook niet super 3d beelden te hebben. Mijn personlijke favoriet blijft Final Fantasy 7, als je dat vergelijkt met de hedendaagse games ziet het er niet uit, maar het spel is geweldig. Gelukkig is er ook Final Fantasy X die mooi en goed is. Maar van toppers als Zelda 1 en Zelda 3 krijg je nu 'mooie' slappe aftreksels.

Ook doom 3, unreal tournament 2004 etc.. allemaal meer van hetzelfde, enige verschil is dat je pc 10x zo zwaar moet zijn om het te kunnen spelen, maar is het qua spel ook echt anders dan doom 2 en unreal tournament 2000? Nee, zijn er echte vernieuwingen? Nee ook niet.

Hoorde laatst iemand zeggen dat Nintendo nieuwe games gaat maken waar de gameplay belangrijk wordt... dat was het vroeger al lang, maar tegenwoordig is dat helaas iets vreemds... :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Laatst online: 04-10 08:21

bitflusher

flushed die *** pc

ik had nooit het console gevoel, heb er nooit een gehad. pc was altijd beter.

maar nu heb ik een xbox gemod (tsop) en alles, eigenlijk om mijn divx jes op perfecte kwaliteit op de tv te kijken (XBMC ruled met zijn samba support) en gewoon om wat mee te klooien en misschine af en toe een spelletje.

nu merk ik dat het leuk is om gewoon met een paar vrienden in een huiskamer wat te spelen tegen elkaar, biertjes erbij. gewoon relaxed op de bank. dat is voor mij het console gevoel.

3d shooters vind ik trouwens nog steeds niet lekker op de xbox, ik moet een muis en keyboard hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Topicstarter
bitflusher schreef op 06 juli 2004 @ 14:12:

*knip*
nu merk ik dat het leuk is om gewoon met een paar vrienden in een huiskamer wat te spelen tegen elkaar, biertjes erbij. gewoon relaxed op de bank. dat is voor mij het console gevoel.
*knip*
dat IS nou precies het console gevoel :)

maar tegenwoordig zijn er dus nog maar weinig games die dat geven op de console.

Volgens mij komt dat omdat ze steeds meer zijn gaan concureren met de PC markt qua games

en dat bedoel ik dus ook, ik zie alleen maar 1 player games of link games op de consoles, bijna geen 1-4 players games zoals je die vroeger wel had

tuurlijk is het wel allemaal meer van hetzelfde, maar dat betekend niet dat je alles maar moet verlaten

Waarom zouden ze bijvoorbeeld van Soulcalibur geen 3D Sidescroller Beat'em up kunnen maken

Games zoals de ouderwetse Spiderman, The simpsons

Of goede vertical shooters zoals Radian Silvergun, 19xx en Ikaruga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 13:45:
De hedendaagse games zijn kl*te.

Dit statement is een kwestie van smaak, maar de games van vroeger waren ECHT beter.
Ben ik niet met je eens.
Je kan beter zeggen vroeger waren meeste games die uit kwamen goed.
Tegenwoordig zijn meeste games klote en maar een paar games goed, het probleem is juist om die goede games te vinden tussen die andere troep. :)

Komt vooral omdat het nu natuurlijk een miljoenen industrie is en iedereen wil graag 'makkelijk' geld verdienen.

En idd dat gevoel is wat meer verdwenen, er zijn wel weer games die zo'n gevoel geven, maar ook weer probleem probeer ze maar te vinden tussen de hopen troep die word uitgegeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Albinoraptor op 06-07-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo is nog steeds een merk wat mikt op het plezier in de huiskamer. Lekker multiplayeren. Laatst een SNES emulator opgestart en met een maat op de beamer Final Fight gespeeld etc.

Hilarische shit. Biertje erbij.

Live/Online is voor PC's. Consoles zijn geweldig voor een uurtje intense pret. Lage learning curve dus je hebt het na 3 minuten onder de knie.

Lang leve Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

vroegah, waren alle games veel beter ;)

neem nou c&c95, de eerste command en conquer
dat spel heb ik jaren lang, dag in, dag uit gespeeld

het beste spel wat bestaat imo

jammer dat het niet meer werkt op windows 2000/xp (multiplayer)

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 14:43:
Nintendo is nog steeds een merk wat mikt op het plezier in de huiskamer. Lekker multiplayeren. Laatst een SNES emulator opgestart en met een maat op de beamer Final Fight gespeeld etc.

Hilarische shit. Biertje erbij.

Live/Online is voor PC's. Consoles zijn geweldig voor een uurtje intense pret. Lage learning curve dus je hebt het na 3 minuten onder de knie.

Lang leve Nintendo.
zou je zeggen ja

maar Metal Gear Solid, Ninja Gaiden, Panzer Dragoon Aorta

allemaal hele mooie games, zoals grafisch gezien als gameplay technisch gezien, maar ik vind ze niet echt een lage learnings curve hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58
Ik heb het gevoel dat het console gevoel terug aan het keren is. Het is een tijd weggeweest toen men de pc zag als het ultime gamestation. Maar men vereenzaamde helemaal alleen achter zo'n pc.
En ik denk dat Nintendo dit als enige door had/heeft, die wil geen online functie. Nintendo probeert volgens mij het console gevoel terug te brengen met onderandere de mario party games, zelda four swords, mario golf en vooral met metroid prime 2, starfox 2, geist en donkey konga. Allemaal spellen met multiplayer functie.

[ Voor 13% gewijzigd door Grote Smurf op 06-07-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Hulde aan TS! _/-\o_

Ik mis het gamen 'vroegah' ook!

Als ik terug denk aan die geweldige 2 player coop games, denk aan :
- Double Dragon series
- Alien Breed
- Tower Assault
- Trash-iT!
- Quake 2

Dat waren nog eens tijden!

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

TdV

Gister lekker pacman VS (met zn vieren pacman spelen op de cube + gba) gespeeld; dat is gewoon oldschool fun in een nieuwerwets jasje. Mario party eveneens en smash brothers melee. Allemaal toppers die nog net zo leuk zijn als bomberman vroeger op de snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Topicstarter
Grote Smurf schreef op 06 juli 2004 @ 15:01:
Ik heb het gevoel dat het console gevoel terug aan het keren is. Het is een tijd weggeweest toen men de pc zag als het ultime gamestation. Maar men vereenzaamde helemaal alleen achter zo'n pc.
En ik denk dat Nintendo dit als enige door had/heeft, die wil geen online functie. Nintendo probeert volgens mij het console gevoel terug te brengen met onderandere de mario party games, zelda four swords, mario golf en vooral met metroid prime 2, starfox 2, geist en donkey konga. Allemaal spellen met multiplayer functie.
ja maar mijn inziens doen ze dat dan weer teniet door hun bullshit koppel aan de GBA :(

moet dus ff 500 euro extra neerlappen om met 4 man Zelda 4 swords te kunnen spelen zelfde voor FF:CC :/ erg bout vind ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Consolegevoel bestaat niet meer. Graphics zijn tegenwoordig volgens de makers belangrijker dan gameplay. Alles moet 3d: Sonic, Pacman, Mario, Command and Conquer.

Wat ik nergens lees is dat het nauwelijks uitmaakt welke console je koopt omdat ze toch bijna allemaal dezelfde games hebben. X-box en Ps2 hebben bijna exact hetzelfde assortiment.

Nu ga ik iets gewaagds zeggen. Wat spellen ook slechter maakt zijn bedrijven zoals EA Games die studio na studio opkopen, mensen ontslaan en wat ooit cool was veranderen in commerciële rotzooi.

Een non-console voorbeeld
Red alert 2:
-Goed/grappig verhaal
-Herspeelbaarheid
-goede multiplay

C&C Generals:
-Moet 3d (en dan ook nog eens crappy 3d)
-Geen verhaal, gewoon boem pats, jij bent Amerika ga China maar aanvallen
:*) Best wel een spel voor Bush als ik er over nadenk ;) nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:19:
Consolegevoel bestaat niet meer. Graphics zijn tegenwoordig volgens de makers belangrijker dan gameplay. Alles moet 3d: Sonic, Pacman, Mario, Command and Conquer.

Wat ik nergens lees is dat het nauwelijks uitmaakt welke console je koopt omdat ze toch bijna allemaal dezelfde games hebben. X-box en Ps2 hebben bijna exact hetzelfde assortiment.

*knip*
klopt, maar het zijn dan ook de Exclusives die het verschil moeten maken om er een paar te noemen

PS2
- Final Fantasy serie
- Tekken serie

X-Box
- Ninja Gaiden
- House of the dead 3

om er maar even een paar te noemen
stuk voor stuk prima games die garant staan voor veel spel plezier, maar toch missen ze net dat beetje extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

-=BoKKiE=- schreef op 06 juli 2004 @ 15:12:
[...]

ja maar mijn inziens doen ze dat dan weer teniet door hun bullshit koppel aan de GBA :(

moet dus ff 500 euro extra neerlappen om met 4 man Zelda 4 swords te kunnen spelen zelfde voor FF:CC :/ erg bout vind ik dat
Nintendo gaat er naturlijk wel een beetje vanuit dat je zelf een gba hebt en dat je ook nog vrienden met een gba hebt. Zelf 4 gba's aanschaffen voor multiplayer lijkt me ook onzinnig (duur).

Je hoeft al die connectivity spellen niet te kopen; er blijft meer dan genoeg leuks over zonder...mijns inziens is dat het beste; keuze geven aan de consument :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben het gedeeltelijk eens met de TS.
Ik vind inderdaad dat er vroeger veel leukere 2-player (of meer) beat em up games waren. Denk aan Final Fight, Streets of Rage, Turtles, Alien vs Predator (de oude) e.d.
Tegenwoordig vind je dit soort games echt niet meer. En dat is idd jammer.

Ook vond ik het altijd wel leuk om verschillende sport games met z'n 2'en (of meer) te doen. Spellen als FIFA 9x, NHL 9x (megadrive), NFL 9x, NBA etc. Kon ik me zo een heel weekend mee vermaken met de TS :+
Maar naarmate de consoles nieuwer werden ging mij/ons de gameplay steeds meer tegen staan. Tuurlijk, de spellen gingen er vele malen beter uitzien op de PSX en later de Cube e.d., maar de overzichtelijkheid ging met grote stappen achteruit.
Ik prefereer daarom nu nog steeds sportspellen te spelen die 2D zijn i.p.v. 3D, puur vanwege de overzichtelijkheid en dus de gameplay. Afgelopen weekend op een lanparty nog met 3 man (waaronder de TS) tegelijk NHL 96 zitten spelen op een PC via een Genesis emulator. Echt geweldig!
Dit is natuurlijk een puur persoonlijke mening. Maar ik denk dat het de kwaliteit van de games (met name de sportspellen) wel ten goede komt als de developers zich eerst een gaan focussen op de gameplay i.p.v. of de graphics er wel gelikt uitzien. Ik speel liever een spel wat uberlekker speelt en er wat minder uitziet dan een spel wat er gigantisch mooi uitziet maar voor geen meter speelt. Die flikker ik in de kast en kijk er niet meer naar om (of verkoop 'm).

Verder, om even terug te grijpen naar het begin van m'n post, denk ik dat er zeker een markt is voor de ouderwets leuke beat em up games. En dan gewoon in een nieuw jasje, met de moderne graphics. Maar niet te veel 3D en verschillende views. Dat maakt het weer onoverzichtelijk. Gewoon net als vroeger side scrolling. Kan ook heel goed met mooie graphics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 04-10 16:52

Steffy

Ayreonaut

In mijn ogen is het wel zo dat alles minder wordt, ik ben 20 maar er was al een pc in huis voordat ik er kwam te wonen :P. De oude PC games en oude (S)NES waren geen games voor 2 of 3 maanden zoals tegenwoordig maar games voor het leven, 5 jaar na aanschaf zat je nog rustig Zelda voor de 234ste keer uit te spelen, je had alle tijden bij Marion Kart al weer 100x verbeterd maar het bleef leuk. Nu koop je een game(Download in veel gevallen) en speel je het hooguit 2 maanden dan koop je (download in veel gevallen) weer een nieuwe game en die houd het soms nog minder uit, (Call of Duty, 6 uurtjes gameplay). Hoe het zit met consoles weet ik niet echt maar moet zeggen dat ik met mijn GBA toch redelijk wat games heb gevonden die mij dezelfde voldoening hebben gegeven als de oude games op mijn (S)NES en Magedrive. Ik denk dat het met de Console ook sterk afhangt welke console, M$ heeft zich volledig op XBOX live gestort, single player telt niet meer mee, Sony geen idee van, Gamecube, veel erg leuke games voor met z'n vieren te spelen, Mario Kart, Smash Brothers Melee, Mario Party games. Erg leuk en geven een redelijke maten ook dezelfde voldoening als vroeger, al mis ik het hier soms ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
Ik heb laatst m'n sega megadrive en super nintendo van zolder gehaald. Speel nu meer Super Mario, Yoshi's Island, Donkey Kong, Stuntrace FX, Star Wing, Street of Rage, Sonic etc... Pas ook nog Final Fantasy X2 gekocht, en van rpg's van squaresoft ben ik zwaar fan. Wat zit ik te spelen, Crono trigger op m'n Super Nintendo :? Zegt genoeg...

Maar ik ben weer wat ouder, misschien is het gewoon de nostalgie aan de SNES en Megadrive hype.

[ Voor 21% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 06-07-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Nintendo eigenlijk gewoon moet doen is een GC 2d-Only-disc maken met:

-Een nieuwe SNES-style Zelda.
-Sonic Sega Megadrive-style (dus met Tails maar zonder al die commerciële Amy en andere blije gasten crap.
-Nieuwe NES-style Kirby maar dan iets mooier :P
-Nieuwe SNES-style Donkey Kong

Gewoon de ouwe engine pakken maar een nieuw verhaal, nieuwe levels,doolhoven, vijanden etc.
4 Moderne Retro spellen op een disc daar wil ik WEL 55 euro voor neerleggen.

:9~ Dat zou zo bruut zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:34:
Wat Nintendo eigenlijk gewoon moet doen is een GC 2d-Only-disc maken met:

-Een nieuwe SNES-style Zelda.
-Sonic Sega Megadrive-style (dus met Tails maar zonder al die commerciële Amy en andere blije gasten crap.
-Nieuwe NES-style Kirby maar dan iets mooier :P
-Nieuwe SNES-style Donkey Kong

Gewoon de ouwe engine pakken maar een nieuw verhaal, nieuwe levels,doolhoven, vijanden etc.
4 Moderne Retro spellen op een disc daar wil ik WEL 55 euro voor neerleggen.

:9~ Dat zou zo bruut zijn
nadeel is dat die niet zal gemaakt worden omdat die niet zal verkopen, 'marktonderzoek' (bij pubers van 12 jaar) zal dan uitwijzen dat het niet populair is het niet mooi genoeg is en niet super 1337 gfx heeft etc.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

FastBunny schreef op 06 juli 2004 @ 15:37:
[...]

nadeel is dat die niet zal gemaakt worden omdat die niet zal verkopen, 'marktonderzoek' (bij pubers van 12 jaar) zal dan uitwijzen dat het niet populair is het niet mooi genoeg is en niet super 1337 gfx heeft etc.
Klopt; en daar schuilt ook een beetje het probleem. De kopers van spellen hebben helemaal geen behofte (/denken geen behoefte te hebben) aan al die dingen die de TS als console gaming beschouwd. En ziedaar het aanbod van de ps2/xbox die zich op die markt richten. (=uiteraard een mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastBunny schreef op 06 juli 2004 @ 15:37:
[...]

Niet mee eens.
-Allereerst de gemiddelde gamer wordt steeds ouder. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: "Ik verveel me, ik heb zin om Sonic te spelen maar het ziet te crappy uit dus speel ik het niet"
-Vraag eens aan 100 mensen wie ooit minstens één van die klassiekers heeft gespeeld en vergelijk dat met een modern console spel als bv: Ninja Gaiden.
-Plus, nog een argument. Wat Nintendo nu doet is alle SNES spellen porten na de GBA soms een extra mode erbij verzinnen en dat was het dan. Die cassetes worden ook verkocht anders zouden ze niet worden geproduceerd. Dan kunnen ze beter iets helemaal nieuws verzinnen wat mijn geld ook waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het "ultieme console gevoel" is voor mij vooral het spelen van leuke co-op games. Co-op beat em ups, co-op sportspellen, co-op race games (a la Road Rash - Jail Break).
F*ck 1 vs 1 vechtspellen. Ik wil helemaal niet tegen m'n maten vechten. Ik wil samen met hem andere dombo's in elkaar bashen >:)
Vroeger toen dit soort spellen nog gemaakt werden waren ze mateloos populair. waarom zouden ze dat nu niet zijn?

Kom op Game developers, give it a shot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:56
Ik heb er niet zo veel last van aangezien ik bijna alleen maar retro speel :-)
Ben momenteel mijn Saturn collectie aan het uitbreiden, daar had je tenminste nog een aantal originele en unieke spellen, maarja toen kwam de PSX en kochten alle breezer-kindjes Fifa en was het uit met de pret :(
Gelukkig zijn er op de Dreamcast ook nog een aantal echt goede spellen, ik kan zo hard lachen om al die sukkeltjes die "niet doen aan ouwe troep", en dan zie ik ze 70e (want die shit wordt steeds duurder) uitgeven aan een of ander crappy Xbox-spel, lekker voor ze })
Ga ik toch liever weer Nights Into Dreams spelen _/-\o_

De meeste PSX spellen die ik koop zijn hoofdzakelijk klassiekers en spellen van Japanse origine, 95% van de spellen is troep die gemaakt is voor 14 jarige proleten, mij niet gezien. Ik heb als enig echt nieuw console-spul wel een GBA en een PS2 maar het aantal leuke spellen ervoor vind ik toch nogal belabberd (Hyper SF2 voor de PS2 was een mooie opleving, imho). Zo blijft alles voor mij toch lekker goedkoop en kan ik mijn broodnodige dosis arrogantie nog ergens vandaan halen :P

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Sachiel schreef op 06 juli 2004 @ 15:48:
Het "ultieme console gevoel" is voor mij vooral het spelen van leuke co-op games. Co-op beat em ups, co-op sportspellen, co-op race games (a la Road Rash - Jail Break).
F*ck 1 vs 1 vechtspellen. Ik wil helemaal niet tegen m'n maten vechten. Ik wil samen met hem andere dombo's in elkaar bashen >:)
Vroeger toen dit soort spellen nog gemaakt werden waren ze mateloos populair. waarom zouden ze dat nu niet zijn?

Kom op Game developers, give it a shot!
Helemaal mee eens met cooop wordt tegenwoordig te weinig gedaan. Alleen Serious Sam is wel lachen met zijn drieën.

:9 Streets of Rage op de Megadrive was zó stoer

Afbeeldingslocatie: http://abastafidli.webz.cz/sor/sor_enemy/sormainscreen.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Vroeger was ik UREN zoet op m'n N64- goldeneye, met zn 2en, of soms zelfs met 4 man. Toen speelde ik een spel uit- zodra ik het had. en ik gaf verdomme niet op totdat het uit was. Dingen zijn nu anders. Ik heb voor de Xbox gekozen. Misschien dat juist die online ultiplayer bepaalde dingen ondermijnt. Ik ga op live... veel makeklijker dan mensen uitnodigen. Singple player games vervelen me nu vlug- terwijl ze echt niet slechter zijn dan Goldeneye hoor... onze eisen en beoordeling over wat goed en slecht is is anders... en het ergste.. ik verveel me nu de ********** achter m'n N64. Sommige verandering zijn goed, sommige niet.. en deze is persoonlijk. Ik ben heel gelukkig zo- op live, headset op, en veel vrienden gemaakt, die ik, binnen en buitenland- al in het echt heb gezien. Maar toch.. mis ik m'n Nintendo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 23:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:51:
[...]

Helemaal mee eens met cooop wordt tegenwoordig te weinig gedaan. Alleen Serious Sam is wel lachen met zijn drieën.
Tsjek Halo maar eens. Zeer strakke co-op modus en sublieme multiplayer splitscreem en multiplayer link action!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:44:
[...]

Niet mee eens.
-Allereerst de gemiddelde gamer wordt steeds ouder. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: "Ik verveel me, ik heb zin om Sonic te spelen maar het ziet te crappy uit dus speel ik het niet"
-Vraag eens aan 100 mensen wie ooit minstens één van die klassiekers heeft gespeeld en vergelijk dat met een modern console spel als bv: Ninja Gaiden.
-Plus, nog een argument. Wat Nintendo nu doet is alle SNES spellen porten na de GBA soms een extra mode erbij verzinnen en dat was het dan. Die cassetes worden ook verkocht anders zouden ze niet worden geproduceerd. Dan kunnen ze beter iets helemaal nieuws verzinnen wat mijn geld ook waard is.
Klopt de game wordt ouder, maar bv de gamecube wordt algemeen gezien als een kinderconsole. Niet dat het dat is maar oke. En de spelcomputer is nog steeds populair in de doelgroep 12-22 jaar
Als ik roep dat ik Wolfenstein 3d mooi vond en leuk om te down denken ze dat ik het over caslte wolfenstein heb. Heb ik het over Metal Gear, denken ze aan Solid Snake en dergelijke, heb ik het over the 7th guest, staan ze je aan te kijken alsof ze water zien branden. Klassiekers als tetris daarintegen zijn weer wel bekend.

De snes games die op de gba verkocht worden zijn inderdaad populair, maar het waren dan ook de toppers op de snes, en de andere games zijn ook van die kwaliteit en dus is het 'geen probleem' dat het minder mooi is. Als ze zelda 1 op de gamcube uitbrengen met een extra level voor de volle prijs wordt het weer niet verkocht verwacht ik, ja de liefhebbers maar niet de grote massa die op de nieuwe zelda afkomen. Daarnaast is het ook een enorme melkkoe natuurlijk. Een spel van 7 jaar oud opnieuw uitbrengen met een extraatje wat ze hooguit 1 dag programeren en 1 dag testen heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 17:29

NoTimeRemains

I know

ik own een *zie sig* GC .... ik speel altijd alleen omdat er dus niemand in de buurt woont die ook een GC hebben of willen spelen. Meeste van mijn maten wonen flinkk wat KM's weg dus das moeilijk samen spelen.
ik ben er over na aan t denken om een X-Box te kopen, maar dan alleen voor Live en voor de easy de kopieren games ...

Verder is het console gebied denk ik teveel op elkaar gericht om elkaar af te maken. Veel spellen komen op alles 3 de grote jongens uit en dan heb je geen keuze meer om te spelen.
Ik speel eigenlijk ook alleen de exclusieve titels voor de GC.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Zelf heb ik thuis een Gamcube, maar om eerlijk te zijn vind ik dat op deze console nog zat leuke games zijn die je met vier man kan spelen. Mario Party, Mario Kart, Mario Golf Toadstool Tour, etc. Goed, je moet van het genre houden, maar daarnaast heb ik ook bijvoorbeeld games van Namco waarmee je met meerdere spelers onwijs veel plezier kunt hebben. Er zijn voor de Gamecube ook nog steeds voetbal games die je met vier man tegelijk kan spelen (een voorbeeld hiervan is Sega Soccer Slam, erg leuke game overigens).

[edit]
Ik ben het overigens wel eens met het feit dat veel games heel erg slecht zijn, vooral op de Xbox en de Playstation. Bij de Gamecube heb ik eigenlijk alleen maar kwalitatief hoogstaande games, ook wat gameplay betreft, alleen komen deze vaak exclusief voor de Gamecube uit en zijn ze gemaakt door Nintendo. Ik zal twee games als voorbeeld noemen: Super Mario Sunshine (geweldigde gameplay imo) en The Legend of Zelda: The Windwaker (geweldig goed en spannend spel).

[ Voor 32% gewijzigd door Godjira op 06-07-2004 17:05 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastBunny schreef op 06 juli 2004 @ 16:09:
[...]
Als ze zelda 1 op de gamcube uitbrengen met een extra level voor de volle prijs wordt het weer niet verkocht verwacht ik, ja de liefhebbers maar niet de grote massa die op de nieuwe zelda afkomen. Daarnaast is het ook een enorme melkkoe natuurlijk. Een spel van 7 jaar oud opnieuw uitbrengen met een extraatje wat ze hooguit 1 dag programeren en 1 dag testen heeft gekost.
:Z Ik zeg toch dezelfde engine als van Zelda maar compleet nieuwe levels, objecten, vijanden etc

Wat jij nu zegt doen ze inderdaad op de GBa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Laatst online: 25-09 08:29
AntiPasta schreef op 06 juli 2004 @ 15:48:
Ik heb er niet zo veel last van aangezien ik bijna alleen maar retro speel :-)
Ben momenteel mijn Saturn collectie aan het uitbreiden, daar had je tenminste nog een aantal originele en unieke spellen, maarja toen kwam de PSX en kochten alle breezer-kindjes Fifa en was het uit met de pret :(
Gelukkig zijn er op de Dreamcast ook nog een aantal echt goede spellen, ik kan zo hard lachen om al die sukkeltjes die "niet doen aan ouwe troep", en dan zie ik ze 70e (want die shit wordt steeds duurder) uitgeven aan een of ander crappy Xbox-spel, lekker voor ze })
Ga ik toch liever weer Nights Into Dreams spelen _/-\o_
Juist!!! Die heb ik ook, met die speciale controller erbij, echt een GEWELDIGE game is dat. :)

Goed, even ontopic: wat de TS zegt is eigenlijk beetje bullshit. :p Er zijn nu echt ZOVEEL games, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dit komt omdat er nu veel meer cash aan te verdienen is dan vroeger. Het is echter NIET zo dat er geen goede games meer uitkomen. Soul Calibur 2 is écht een topper om samen met je kameraden op de bank te spelen. Super Smash Bros. Melee, Mario Party, allemaal echte console games.

Feit is gewoon dat JIJ ouder wordt en je gewoon goede herinneringen hebt aan de oude SNES games. Je noemt allemaal toppers op uit die tijd, maar die zijn ook in een tijdsbestek van... 10 jaar? uitgekomen. Dat is ook niet allemaal in 1 maandje tijd gereleased hoor. En over alle buttgames die toentertijd zijn uitgekomen hoor ik je ook niet. Vroeger bestond er ook echt regelrechte crap, geloof mij nou maar. ;)

Ik zelf speelde vroeger heel veel console met vrienden, tegenwoordig stuk minder. Dat komt waarschijnlijk puur doordat ik vroeger elke middag met vrienden doorbracht (zo gaat dat op de basis/middelbare school ;)), tegenwoordig is dat teruggebracht naar hooguit een paar avonden per week en dan ga je vaak uit oid en ga je niet lopen gamen. Komt gewoon omdat je ouder bent. Als je nu al die 12 jarige kiddo's vraagt wat ze doen, ik durf te wedden dat veel van hun net zoals wij 'vroeger' gewoon zitten te gamen met elkaar en er net zo veel lol, misschien wel meer lol, aan beleven als wij.

Jij romantiseert gewoon het hele 'vroeger', maar vroeger was niet beter. De games van tegenwoordig zijn over het algemeen beter (ja sure, hier en daar zit een slechte sequel tussen). Wat ik wél met je eens ben, en wat hier ook al is gezegd, is dat je nu niet meer zo zuinig bent op je games (vroeger speelde je elk spel door en door, tegenwoordig laat je hem na een maandje links liggen). Echter, vroeger had je lang niet zo'n groot budget als tegenwoordig, dus waarschijnlijk is dat ook een reden (hoewel je tegenwoordig wel meer toppers achter elkaar krijgt).

Pfjieuw. Lange post geworden zeg. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs schreef op 06 juli 2004 @ 22:35:
(...)
Helemaal mee eens :)
Ik wilde net iets soortgelijks gaan typen, toen ik zag dat jij het al precies verwoord had.

We worden gewoon ouder. De console waar je mee opgroeit maakt sowieso de meeste indruk volgens mij. Denk je echt dat die kids die nu 15 jaar zijn zich nu nog steeds zo zouden interesseren voor een ouderwets 'plat' spelletje? Ik zie de commentaren al voor me. "Het is nieteens 3d!" "Wat een brakke animatie zeg!" Welnee, die beleven nu net zoveel plezier met hun PS2 als ik vroeger met mijn SNES :-)

En over 10 jaar maken zij een topic met: "Leuk hoor, die Playstation 8... maar vroeger met de PS2 waren de spellen toch wel veel beter hoor. Nog lekker ouderwets op een televisie. Nog niet zulke saaie fotorealistische beelden, vroegah kon je tenminste de polygonen nog tellen! Dat waren nog eens tijden!" ;)

Edit: Dat neemt trouwens niet weg dat ik (als ik door een nostalgische bril kijk) het volledig eens ben met alles wat in deze topic is gezegd _/-\o_ Ik geniet heel erg van m'n gamecube, maar hij kan absoluut niet op tegen m'n SNES :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sluit me aan bij Thijs. Er wordt veel te veel getrokken aan dat vroeger was alles beter verhaal. Vergeet niet dat je veel van je herinneringen veel beter zijn dan het in de werkelijkheid was. Het enige waar ik iets op tegen heb tegenwoordig is dat de spellen over het algemeen vrij kort zijn.

Wel is de kwalitatieve lat erg omhoog gegaan. Voldoet een spel niet aan de eisen wordt het niet gespeeld. Hierdoor worden er erg veel spellen gereleased die echt mooi gepolished zijn (uitzonderingen daargelaten uiteraard). Want er werd me vroeger toch een crap gereleased (en nog steeds wel, maar heb het gevoel dat het afneemt). Kan jij je nog herinneren dat je vroeger naar de videotheek ging om een spel te huren? Weet je hoeveel van die spellen eigenlijk utter crap waren maar toch werden gehuurd om gewoon maar weer wat te spelen.

Ik kan als gamer alleen maar blij zijn met de hedendaagse ontwikkelingen. Tuurlijk heb ik minder tijd om te gamen en zeker om te multiplayeren, zoals hierboven ook al gezegd werd. Ik heb het druk, mn vrienden hebben het druk en tja dan neemt dat vanzelf af. Maar voor de rest vermaak ik me prima met de tijd die ik in spellen stop. Ik vind de spellen leuk om wat ze zijn en ga niet onwijs lopen zeiken om kleine dingen die in spellen niet kloppen of leuk zijn. Is een spel niet leuk, dan leg ik het weg en pak ik iets waar ik wel fun aan beleef, want zo groot is het aanbod tegenwoordig.

Ik heb trouwens wel bij sommige spelen wel een beetje retro gevoel als ik ze speel, lekker oldschool arcade achtige gameplay (viewtiful joe, ninja gaiden, ikaruga) Dat maakt mij als gamer wel blij, maar ik vind over het algemeen de nieuwe spellen ook niet slecht. Al verschil ik af en toe wel met de mening van de gemiddelde reviewer, maar dat boeit dan echt niet want zoals ik al zei, als ik een spel niet leuk vind is er genoeg om uit te kiezen.

Onder het motto: Niet zeiken en spelen! Kijk naar al het pracht en praal wat er gereleased wordt, speel wat je leuk vind en heb er fun mee, daarvoor zijn die dingen gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Hier een kwestie waar jullie misschien raad mee weten:

Ik heb zelf vroeger veel op de NES gespeeld en daarna veel op de PSX voor Gran Turismo en Driver enz.. Nu heb ik de playstation paar weken geleden verkocht omdat ik hem niet meer gebruikte.

Nu heb ik een sony breedbeeld gekocht en daarbij krijg ik een gratis PS2 + Eye toy, deze krijg ik dus binnenkort. Maar ik weet niet of ik hem moet houden of op marktplaats moet zetten.

Is het nog de moeite waard om spellen als Gran Turismo 4 te gaan kopen of kan ik de console beter voor €160 verpatsen?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Volgens mij is nintendo ook de enige die echt nog multiplayer games maakt , als ik bij een vriend kom gaan we altijd ff een uurtje dat nieuwe mariokart spel doen, op de gamecube.
Erg lachuh, drinken erbij en het is super makkelijk ja, makkelijk te beheersen en leuk om te doen.
Ik vindt alles eigenlijk leuker spelen als je met zn tweeën speelt.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final Fight met zijn tweeën. Het speelt superhouterig en dat is juist des te leuker. Ik was een foute snorremans en hij een trendy flip met lang haar. Mijn poppetje werd dus prompt Peter R. de Vries gedoopt en hij was Winston Gerstanowicz.

En dan bij iedere tegenstander die je neermept een oneliner geven. "Hier is natuurlijk sprake van dwaling!" en "Kijk eens, mijn nieuwe PDA, wat een gadget he, hier IN JE GEZICHT!!" etc.

En zo kan je talloze andere dingen bedenken bij andere spellen. Je moet ook een beetje je eigen fantasie gebruiken :)

Ik heb Streets of Rage ook, meerdere delen zelfs. Die zijn beter dan hun Final Fight tegenhangers (zijn ook drie van geloof ik), we zullen ons daar binnenkort eens aan wagen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het console gevoel nooit verloren.

Heb veel voetbalspellen doorlopen met vrienden en vermaak me nog dagelijks met inmiddels de ps2..

winning eleven 7i is nu het spel, binnenkort winning eleven 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Topicstarter
Thijs schreef op 06 juli 2004 @ 22:35:
[...]

Juist!!! Die heb ik ook, met die speciale controller erbij, echt een GEWELDIGE game is dat. :)

Goed, even ontopic: wat de TS zegt is eigenlijk beetje bullshit. :p Er zijn nu echt ZOVEEL games, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dit komt omdat er nu veel meer cash aan te verdienen is dan vroeger. Het is echter NIET zo dat er geen goede games meer uitkomen. Soul Calibur 2 is écht een topper om samen met je kameraden op de bank te spelen. Super Smash Bros. Melee, Mario Party, allemaal echte console games.
ja er komen veel games uit, maar allemaal meer van hetzelfde
om het te verduidelijken, de meest 'gehypte' games overall zijn momenteel
- Joint Ops
- Half Life 2
- Doom3
- UT2004
- STALKER
- Painkiller

Ik mis gewoon een bepaald genre aan games wat ik bijna nergens meer zie terugkomen.

Tuurlijk is Soulcalibur meesterlijk om samen te spelen, maar als je het punt bereijkt hebt waarop je als je tegen een maat aan het spelen bent alleen maar wacht tot de ander een fout maakt omdat je beide alle moves al kent tja dan is het voor mij niet leuk meer om tegen elkaar te beukem :/

Mario Kart Super Smash geweldig, heb ze ook, speel ze ook, maar ik mis gewoon bepaalde genres terwijl er in principe best markt voor is, waarom kan je geen uber 2D/3D perspective vertical shooter maken met de graphics van nu?

Juist omdat het een miljoenen business is geworden durven nog maar weinig bedrijven met iets 'nieuws' te komen

het gaat mij erom dat de meeste console games gewoon op remy gericht zijn
waarom zou je bijvoorbeeld Ninja Gaiden niet 2 player kunnen maken?

OF tekken met zijn TekkenForce mode, hardstikke leuk, maar waarom niet 2 player? of zelfs 4 player?
Feit is gewoon dat JIJ ouder wordt en je gewoon goede herinneringen hebt aan de oude SNES games. Je noemt allemaal toppers op uit die tijd, maar die zijn ook in een tijdsbestek van... 10 jaar? uitgekomen. Dat is ook niet allemaal in 1 maandje tijd gereleased hoor. En over alle buttgames die toentertijd zijn uitgekomen hoor ik je ook niet. Vroeger bestond er ook echt regelrechte crap, geloof mij nou maar. ;)
Tuurlijk wordt ik ouder, tuurlijk game ik minder dan vroeger, maar we hebben af en toe nog wel eens een console weekendje, lekker de hele dag oude console games spelen, waarom oude games? zie boven, nieuwe consoles games zijn bijna allemaal 1 player, of je moet alweer 2 consoles hebben en 2 TV's en linken en tuurlijk bestond er vroeger veel crap dat heb je altijd
Ik zelf speelde vroeger heel veel console met vrienden, tegenwoordig stuk minder. Dat komt waarschijnlijk puur doordat ik vroeger elke middag met vrienden doorbracht (zo gaat dat op de basis/middelbare school ;)), tegenwoordig is dat teruggebracht naar hooguit een paar avonden per week en dan ga je vaak uit oid en ga je niet lopen gamen. Komt gewoon omdat je ouder bent. Als je nu al die 12 jarige kiddo's vraagt wat ze doen, ik durf te wedden dat veel van hun net zoals wij 'vroeger' gewoon zitten te gamen met elkaar en er net zo veel lol, misschien wel meer lol, aan beleven als wij.
ja maar de meeste huidige kiddo's spelen nu of alleen of op Live
Jij romantiseert gewoon het hele 'vroeger', maar vroeger was niet beter. De games van tegenwoordig zijn over het algemeen beter (ja sure, hier en daar zit een slechte sequel tussen). Wat ik wél met je eens ben, en wat hier ook al is gezegd, is dat je nu niet meer zo zuinig bent op je games (vroeger speelde je elk spel door en door, tegenwoordig laat je hem na een maandje links liggen). Echter, vroeger had je lang niet zo'n groot budget als tegenwoordig, dus waarschijnlijk is dat ook een reden (hoewel je tegenwoordig wel meer toppers achter elkaar krijgt).

mischien romantiseer ik idd wel het hele vroeger, maar feit blijft dat als ik in een gameshop het aanbod bekijk ik enkele "genres" mis en dat vind ik gewoon jammer
terwijl er genoeg markt voor is, maar omdat het dus een miljoenen business is, wagen ze zich bijna nergens meer aan, alles wordt uitgemolken terwijl ze ook wel eens wat oude recepten tevoorschijn kunnen halen, welke jaren onder het stof gelegen hebben en dan voornamelijk de co-op games

om maar in herhaling te vallen

- Vertical Shooters

Laatste die ik ken is Ikaruga dikke ownage die game, ook een uitdaging want hij is erg moeilijk, maar de gameplay is zeer goed en ook nog vernieuwend tov de oude vertial shooters en dat de graphics om te kwijlen zijn is een dikke bonus en tevens het bewijs dat het wel kan, oude genres in een nieuwe jasje met ook zoals de FPS'en, uber graphics

- Sidescrolling Beat em ups

Turtles, pas uitgekomen, redelijk teleurstellend, voornamelijk vanwege de beperkte moves, en het feit dat hij niet 4 player te spelen is, maar tevens wel het bewijs dat het kan, graphics waren leuk, en als ze wat meer moeite hadden gedaan had het vast Turtles in Time kunnen evenaren

- gungames -> 2 of meer spelers

de gungames vind ik echt zwaar ondervertegenwoordigd

op de DC heb ik er welgeteld 3 in het bezit, en ik weet van het bestaan van nog 2
op de X-box is er maar 1, 2x 30 euro + 60 euro vind ik erg prijzig om alleen House of the dead 3 te kunnen spelen, sure HOTD2 zit er ook bij, maar dan nog

op de PS2 zijn er gelukkig redelijk wat gungames, meer dan de overige consoles samen in ieder geval

Tot nu toe heeft de PS2 tot nu toe voor mij de meeste pluspunten eigenlijk, voornamelijk omdat er voor de PSX nog wel redelijk wat sidescroller fight games zijn uitgekomen (Fantatic Four, Fighting Force, Doublde Dragon, Legend) en ze hebben de FF serie, maar das persoonlijke smaak

hoewel de X-box te modden is om allemaal emu's te draaien, maar dat kan me PC ook.
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 23:30:
*knip*

Onder het motto: Niet zeiken en spelen! Kijk naar al het pracht en praal wat er gereleased wordt, speel wat je leuk vind en heb er fun mee, daarvoor zijn die dingen gemaakt!
dat is dus het probleem, i don't give a fuck about pracht en praal, ik wil gameplay, goeie gameplay, pracht en praal zorgt niet voor fun, gameplay zorgt voor fun, niets meer, niets minder heeft het beide, dan is da chappeau voor de makers.

[ Voor 6% gewijzigd door Bokkie op 07-07-2004 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 20:49:
[...]

:Z Ik zeg toch dezelfde engine als van Zelda maar compleet nieuwe levels, objecten, vijanden etc

Wat jij nu zegt doen ze inderdaad op de GBa
Ja okay, dat bedoelde ik ook, maar dan nog wordt het niet door het 'marktonderzoek' goedgekeurd. Het moet er allemaal mooi uitzien, nog mooier dan de andere spellen. Alleen het grote probleem waar heel dit topic over gaat is dat de kwaliteit van de beelden omhoog gaan, gaat de kwaliteit van de games sterk omlaag. De huidige 'jeugd' maakt het niet uit (nog neit), maar die zullen er ook een keer achter komen dat spellen saai worden. Vergeet niet dat hun de NES en SNES enzo niet kennen. Heb zelf nog een NES, en Super mario is echt blokjes tellen, maar het was wel een spel waar ik veel plezier aan heb beleeft :Y)

Overigens wel opvallend. Als alternatief voor de joystick hebben:
de Nes had de Zapper
de SNES de SuperScope
de MegaDrive (de in europa nauwelijks verkrijgbare) ... gun ding :P
dan een gat....
de PSX had niets
de N64 niets
de PS2 heeft als controller de Eyetoy en een headset (socom) en sinds kort microfoons
de XBOX heeft een headset voor live
de GameCube heeft niets

De PS2 wordt ineens weer gezien als iets leuks omdat je er met een cameraatje en met headsetjes mee kan spelen. Terwijl we vroeger met de zapper 'eendjes uit de lucht schoten'.

[ Voor 26% gewijzigd door FastBunny op 07-07-2004 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik ben het roerend met de TS eens, maar ik kan mezelf ook wel in de andere argumenten vinden. Ik bedoel over pak 'em beet 8 jaar praten de kids van die tijd over de fantatische ps2 van 'vroegah'.

Toch blijf ik voet bij stuk houden als het gaat om multiplayer console games, ze rocken de pan uit! Het is toch allemaal veel koeler om samen met je vrienden gewoon een hele dope game te spelen met een biertje en "foute oneliners". <-- fun :P (zie vorige posts).

Dit mis ik gewoon heel duidelijk in hedendaagse games, er zijn geen games meer zoals Tower Assault of als Trash-it. Heerlijke coop-games waren dit , lekker met zijn 2'en een game van het begin tot aan het eind uit proberen te spelen, heerlijk :P.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Ik ben het roerend met je eens dat de meeste games tegenwoordig alleen maar gaan om de graphics en het geluid en hoe snel ze lopen. Ik ben zelf ook een voorstander van gameplay en meer belangrijk het FUN hebben tijdens het gamen. Al die heisa over games als HALO en HALO 2. Nou ik heb het gespeeld. Wat een ultra slecht spel. Int begin denk je van, w00t ziet er goed uit en gameplay is ook nog goed. Maar dan, dan komen de interior missies. Weer dezelfde gang, weer dezelfde kamer, weer dezelfde vijanden, weer dezelfde wapens. Er staan zelfs lampjes op de vloer in de vorm van een driehoek, wat weer meer op een pijl lijkt over waar je heen moet.

Nee geef mij maar goede games met goede gameplay. Zelda Ocarina of Time. MEESTERLIJK. zulke goede gameplay dat ik em wel te veel gespeeld heb. Zelfde met Zelda A Link to the Past. En natuurlijk Mario spellen. Heerlijk. Heel simpel, maar het gameplay gevoel is perfect. Het leukst is Mario Party doen met 4 mensen bier en chips er bij, en lachen om een van je vrienden die er geen drol van kan en altijd pech heeft.

Al moet ik zeggen dat er de laatste tijd maar weinig console games gespeeld heb die ik leuk vond. Met als uizondering Conkers Bad Fur Day voor me N64 die ik even geleend heb van me neefje.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
SNES co-up Contra ..... van Konami, need i say more (contra spirits???)

Ik heb te weing tijd om al m'n games te spelen, zou graag weer zelda ocarina of time spelen, maar 'moet'ook nog door final fantasy x2 heen.

[ Voor 51% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 07-07-2004 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
ye-roon schreef op 07 juli 2004 @ 09:33:
Ik ben het roerend met je eens dat de meeste games tegenwoordig alleen maar gaan om de graphics en het geluid en hoe snel ze lopen. Ik ben zelf ook een voorstander van gameplay en meer belangrijk het FUN hebben tijdens het gamen. Al die heisa over games als HALO en HALO 2. Nou ik heb het gespeeld. Wat een ultra slecht spel. Int begin denk je van, w00t ziet er goed uit en gameplay is ook nog goed. Maar dan, dan komen de interior missies. Weer dezelfde gang, weer dezelfde kamer, weer dezelfde vijanden, weer dezelfde wapens. Er staan zelfs lampjes op de vloer in de vorm van een driehoek, wat weer meer op een pijl lijkt over waar je heen moet.
Tja smaken verschillen, maar heb jij de Xbox versie gespeeld? Want de PC-versie is gewoon een erg slechte port. En die interior levels blijven leuk (behalve de library) met coop. Ook lijkt het me sterk dat je nu al een oordeel kan vellen over Halo2 :)

Ik kan sowieso geen game voor de geest halen waaraan echt alles leuk aan was eerlijk gezegd...geen enkel spel is perfect.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

X-t-r-e-m-e schreef op 07 juli 2004 @ 09:35:
SNES co-up Contra ..... van Konami, need i say more (contra spirits???)
JAAAA! Wat heb ik daar vele uurtjes samen met een vriend met plezier aan gespendeerd in co-op. Ziek gewoon, totdat we het samen zowat geblinddoekt uit konden spelen 8) Echt heerlijk om te spelen was dat. Andere games, die ik op de SNES heeeel veel in multi-player gespeeld heb zijn Mario Kart en Super Bomberman. Gespeeld zeg ik, omdat ik zelf m'n consoles eigenlijk alleen single player gebruik. (Heb helaas ook geen oudere consoles meer) De kinderen spelen wel vaak samen Soul Caliber of zo spelen. (Of zelfs Singstar :X )

Maar goed, er is nog steeds het console gevoel? Ja, ik denk het wel. Hoewel het in onze natuur zit om het verleden rooskleuriger weer te geven ("Vroeger was alles beter") denk ik niet dat dat ook echt zo is. Er komen nog steeds games uit, die ik met veel plezier speel en die kwalitatief gewoon echt goed zijn. Het grafische aspect is misschien belangrijker geworden, maar ik denk dat de ongelofelijk grootte hoeveelheid aan games die uitgebracht worden daar een oorzaak van is. Een spel moet zich kunnen onderscheiden om te verkopen en wat zien potentiele kopers het eerst van een game? Precies, de graphics.

Voor mij speelt dat ook wel degelijk een rol, tuurlijk heb ik liever dat een spel er schitterend uitziet. Maar het is voor mij wel zo, dat als dat het enige is dat een spel biedt, dat het voor mij echt snel ophoudt. Als de gameplay echter gewoon goed is, kan dat mindere graphics gewoon goed maken. Het is gewoon een combinatie van factoren, maar perfect is het natuurlijk als alles op orde is, zeker met het aanbod van tegenwoordig.

Wel geloof ik, dat veel jongere jeugd (13, 14 ongeveer) TE veel waarde hechten aan graphics. Dat merk ik thuis al wel, ik hoef geen SNES spel te laten zien, want dan krijg ik meteen een hoop reacties over me heen, dat het er brak uitziet :+ Laatst heb ik zelfs nog even Salamander en SD Snatcher via een emu op de PC gespeeld en ik werd zowat uitgelachen :7 Maar ik weet wel wat ik daar aan moet doen, gewoon weer een SNES kopen (spijt van dat ik 'em ook weggedaan heb :'( ) en dan Bomberman of Mario Kart multiplayer spelen, dan leren ze wel wat gameplay is. (Of denk ik nu weer te nostalgisch en ben ik toch echt gewoon te oud? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
Ja, oke, tuurlijk zijn sommige genres aan het vergaan (zoals adventures :'(), maar er zijn er ook weer een heleboel nieuwe bij, zoals MMORPG, dat had je vroeger weer niet. In een clan zitten en via teamspeak oid samen de andere clan proberen te verslaan had je vroeger ook niet. Vroeger kon ik daar alleen maar van dromen, maar tegenwoordig doe ik dat amper. Waarom weet ik niet, maar ik denk NIET dat het komt omdat de games hartstikke slecht zijn (denk eerder dat het komt omdat ik zelf heel slecht ben in die games :+).
Zelf zit ik ook te wachten op nieuwe beat 'em up games (a la Double Dragon, SoR, etc), maar die komen niet meer en dat is idd jammer, maar zoals ik al zei is er nog genoeg vette shit out there. ;)

Over dat single player ben ik het dus zeker niet met je eens. Op de PC heb je amper nog single player games, omdat alles online gaat. Op de console LIJKT het daarom alsof er veel single player games zijn, maar dat is dus echt NIET zo. Ik kan maar weinig games bedenken die puur single player zijn en dat voorheen niet waren. Heck, zelfs Mario Kart kan je nu met 16 man (!) spelen, vroeger slechts met 2.

Over Turtles: ja je hebt niet zoveel moves, maar dat had je op de SNES ook niet. ;) Waarom je niet met 4 man kan spelen snap ik zelf ook niet, beetje jammer. Misschien wordt het spel dan te makkelijk, loopt ie niet meer goed of wordt het te chaotisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Topicstarter
Thijs schreef op 07 juli 2004 @ 12:52:
[...]

Ja, oke, tuurlijk zijn sommige genres aan het vergaan (zoals adventures :'(), maar er zijn er ook weer een heleboel nieuwe bij, zoals MMORPG, dat had je vroeger weer niet. In een clan zitten en via teamspeak oid samen de andere clan proberen te verslaan had je vroeger ook niet. Vroeger kon ik daar alleen maar van dromen, maar tegenwoordig doe ik dat amper. Waarom weet ik niet, maar ik denk NIET dat het komt omdat de games hartstikke slecht zijn (denk eerder dat het komt omdat ik zelf heel slecht ben in die games :+).
Zelf zit ik ook te wachten op nieuwe beat 'em up games (a la Double Dragon, SoR, etc), maar die komen niet meer en dat is idd jammer, maar zoals ik al zei is er nog genoeg vette shit out there. ;)
vroeger had je MUD's ipv MMORPG's tuurlijk is er vette shit out there, die shit koop en speel ik ook wel maar ik vind dat het weer tijd is voor wat anders

MMORPG's vind ik leuk, maar ik heb er de tijd neit voor om het geld eruit te halen
ik hoef geen mas mulitplayer zoals ik al zei ik wil met een paar vrienden in de huiskamer zitten en lol hebben, maar er zijn maar weinig games die dat bieden momenteel
Over dat single player ben ik het dus zeker niet met je eens. Op de PC heb je amper nog single player games, omdat alles online gaat. Op de console LIJKT het daarom alsof er veel single player games zijn, maar dat is dus echt NIET zo. Ik kan maar weinig games bedenken die puur single player zijn en dat voorheen niet waren. Heck, zelfs Mario Kart kan je nu met 16 man (!) spelen, vroeger slechts met 2.
ja MK kan met 16 man, maar als je 4 player op 1 console doet, kan je geen powerups gebruiken -> SUCKAGE!!!!
Over Turtles: ja je hebt niet zoveel moves, maar dat had je op de SNES ook niet. ;) Waarom je niet met 4 man kan spelen snap ik zelf ook niet, beetje jammer. Misschien wordt het spel dan te makkelijk, loopt ie niet meer goed of wordt het te chaotisch.
chaos is good :P ooit Alien vs Predator Arcade van Capcom gespeeld? das pas chaos :D 3player max uber veel enemy's en maar raggen, non stop knokken ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dus het probleem, i don't give a fuck about pracht en praal, ik wil gameplay, goeie gameplay, pracht en praal zorgt niet voor fun, gameplay zorgt voor fun, niets meer, niets minder heeft het beide, dan is da chappeau voor de makers.
Ik bedoel ook pracht en praal qua gameplay. Ik doel hier niet direct mee op graphics. Ik doel op al de geweldige spellen die wij tegenwoordig voorgeschoteld krijgen, OOK met goeie gameplay. Alleen zijn er een hoop mensen die er niet van kunnen genieten omdat zij of: het idee hebben dat vroeger alles beter was en nu alles maar slecht is, of over elk klein ding gaan zeiken. Gewoon spelen maar (en plezier hebben!)
Wel geloof ik, dat veel jongere jeugd (13, 14 ongeveer) TE veel waarde hechten aan graphics. Dat merk ik thuis al wel, ik hoef geen SNES spel te laten zien, want dan krijg ik meteen een hoop reacties over me heen, dat het er brak uitziet Laatst heb ik zelfs nog even Salamander en SD Snatcher via een emu op de PC gespeeld en ik werd zowat uitgelachen Maar ik weet wel wat ik daar aan moet doen, gewoon weer een SNES kopen (spijt van dat ik 'em ook weggedaan heb ) en dan Bomberman of Mario Kart multiplayer spelen, dan leren ze wel wat gameplay is. (Of denk ik nu weer te nostalgisch en ben ik toch echt gewoon te oud? )
Jij had vroeger precies hetzelfde (ik in ieder geval wel). Ik wilde vroeger ook geen nes toen de snes uit was, ik wilde ook geen megadrive toen de sega cd uitwas. Je ging toch geen lelijke spellen spelen.. Nee die wijsheid is met de jaren wel gekomen, maar dat heeft echt wel even geduurd.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
-=BoKKiE=- schreef op 07 juli 2004 @ 13:13:
[...]

vroeger had je MUD's ipv MMORPG's tuurlijk is er vette shit out there, die shit koop en speel ik ook wel maar ik vind dat het weer tijd is voor wat anders

MMORPG's vind ik leuk, maar ik heb er de tijd neit voor om het geld eruit te halen
ik hoef geen mas mulitplayer zoals ik al zei ik wil met een paar vrienden in de huiskamer zitten en lol hebben, maar er zijn maar weinig games die dat bieden momenteel
Mja, MMORPG is ook niet mijn ding hoor, maar het is ff voorbeeldje dat er ook nieuwe games uitkomen die er vroeger niet waren. ;) Het is voor ontwikkelaars ook heel moeilijk om eens met wat nieuws te komen (alles is ooit wel een bedacht en bovendien iets nieuws = veel risico = geld).
[...]

ja MK kan met 16 man, maar als je 4 player op 1 console doet, kan je geen powerups gebruiken -> SUCKAGE!!!!

[...]

chaos is good :P ooit Alien vs Predator Arcade van Capcom gespeeld? das pas chaos :D 3player max uber veel enemy's en maar raggen, non stop knokken ^_^
WTF, kan je geen powerups gebruiken bij 4 spelers of meer? Volgens mij wel hoor... heb zelf echt wel 2 vs 2 gedaan, weet het heel zeker. Of bedoel je bij connecten van meerdere Cubes misschien? En Alien vs Predator heb ik nog nooit gespeeld, ik wacht wel op de film. :Y)
Pagina: 1