Toon posts:

wel connectie, geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb al gezocht op Google en op GoT. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Een kennis gebruikt al jaren internet, via een 56K modem. Zijn vrouw gebruikt dezelfde laptop, en een andere provider. Hij heeft een tijdje geleden ADSL aangevraagd en het pakket binnengekregen. Ik heb alles aangesloten. Hij heeft daar een Tornado Wireless Router (802.11G) en een Tornado Wireless PCMCIA kaartje (ook 802.11G) bij gekocht. De router heb ik ook aangesloten. Hij krijgt een ADSL-signaal (ledje blijft dus aan), het ledje van WLAN brandt, dat is dus in orde.
Ik heb de drivers en software van het PCMCIA kaartje geïnstalleerd, en het kaartje vindt de router. Ik heb zodoende de netwerkinstellingen in WinXP ingesteld.
Als ik probeer naar de router te gaan (dus via het IP adres v/d router) wil IE een connectie maken via inbellen. Dan klik ik op Offline werken. Hij kan de pagina dan niet vinden. Pingen gaat ook niet. Hij pingt niets anders.
In Opera hetzelfde verhaal.
Maar er is een nog vervelender probleem: Sinds dat kaartje is geïnstalleerd doet het Internet het niet meer, ook niet via inbellen. Ook niet in het andere account met andere provider. De connectie is er wel, maar IE, Opera en Outlook roepen dat ze niet op internet zitten. Met de TCP/IP instellingen is niets mis, en ik kan verder niks raars ontdekken.
Wat o wat kan dit zijn?

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Ook al probeer je hier je probleem duidelijk uit te leggen, het probleem is mij niet helemaal duidelijk. Werkt het adsl wel? Wat voor ADSL-modem heb je? Welke provider? Heb je de instellingen van het modem goed staan? Je kunt beter eerst de verbinding testen ZONDER router, als de verbinding dan werkt, ga dan pas de router aansluiten.

Probeer eens alle niet-benodigde vetwerkverbindingen te verwijderen of uit te schakelen.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er eigenlijk nog niet om dat het ADSL niet werkt. Ik kan de router namelijk niet instellen omdat ik er niet op/in kan komen. De pc wil geen websites meer bezoeken en geen mail meer binnenhalen, ook al is hij ingebeld. Onder een ander account met een andere provider werkt het ook niet.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Dan zorg je dat die inbelverbinding of weggegooid is of je doet het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://huib.meidoornlaan.net/tweakers/internetexplorer.jpg

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Je moet als eerste in Internet Explorer instellen dat ie niet meer het modem moet gebruiken om in te bellen. "Never dial a connection" heet dat hier in Windows 2000.
Druk dan op F5 en kies verbinden (connect).
Dan moet Internet Explorer via het netwerk internet gaan zoeken.
Welke netwerkinstellingen heb je in XP ingesteld? Ik neem aan dat de Wireless router zelf DHCP heeft en WinXP ingesteld is op "Automatisch een IP-adres verkrijgen". "Automatically assign an IP-address" ofzo.

Als de ADSL provider software een proxy server heeft ingesteld, kan je niet via een andere provider het internet op. Dus in Internet Explorer de proxy uitschakelen als die aan staat.

Klik op start - uitvoeren: cmd
Je krijgt een zwart scherm. Type daarin het volgende: ipconfig /all
de informatie die je dan krijgt, moet je even hier plaatsen.

succes

Als ik maar een beetje kan computeren

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoe staat de connections van explorer ingesteld (tools>internet options, tabblad connections)?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen.
Eigenlijk kan je dat hele gedoe met die router even vergeten: het hoofdprobleem is momenteel dat IE, Opera, McAfee en Outlook zeuren dat er geen connectie is, terwijl er goed ingebeld is.
edit:
ik kan dus niet zien hoe alles daar in is gesteld, ik ga er vanmiddag weer naartoe en ik zou graag een paar oorzaken/tips willen weten :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Dit is een vervelend probleem :(

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Heb je via inbel wel een ip nummer verkregen?

post es een uitdraai van ipconfig /all

Heb je al geprobeerd om de netwerk protocollen opnieuw te installeren?

Mijn rig

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij veel wireless setjes kun je de router alleen configgen via UTP. Dat zal het probleem van het niet kunnen browsen van de router op ip zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er even geweest, en dit kwam eruit:

Ipconfig/all met draadloze connectie:
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: ******
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
TNET1130 WLAN Adapter #2
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-18-1E-39-33
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.139.142
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
Ipconfig/all met inbelverbinding:
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: ******
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

PPP-adapter Tiscali:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
WAN (PPP/SLIP) Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 212.182.131.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standaardgateway. . . . . . . . . : 212.182.131.100
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.241.77.53
195.241.77.54
NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld
Ik heb ook de router via de UTP-kabel aangesloten, en toen geprobeerd te browsen, maar hetzelfde probleem blijft er: geen Internet.

Verwijderd

Volges mij heb je geen connectie meer met je inbelverbinding omdat je dhcp uit staat (staat op nee). Hierdoor kan je isp je geen ip toewijzen.

Dus wat je kan proberen is dat je dhcp inschakeld voor je inbel verbinding en daarnaast ook de optie automatisch ip toewijzen ook aanzet. Hierdoor kan je isp je dan een ip toewijzen en zou je gebruik moeten kunnen maken van internet (via inbel verbinding in ieder geval).

• marko77
Via inbel staat DHCP uit, maar hij heeft wel een normaal IP, althans zo lijkt het.

Via de wireless echter is het IP 169.254.139.142

dat is niet goed, de PC krijgt geen ip van de router toegewezen en dat terwijl DHCP daar wél ingeschakeld staat.

Op die manier kun je nooit bij je router komen natuurlijk, je zou dan met de hand een IP en gateway in moeten vullen, mits je de standaard IP pool van de router weet.

Met inbel kun je dus niet internetten, kun je wel sites pingen?

probeer anders eens je gateway te pingen.

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
marko77 schreef op 07 juli 2004 @ 15:48:
Via inbel staat DHCP uit, maar hij heeft wel een normaal IP, althans zo lijkt het.

Via de wireless echter is het IP 169.254.139.142

dat is niet goed, de PC krijgt geen ip van de router toegewezen en dat terwijl DHCP daar wél ingeschakeld staat.

Op die manier kun je nooit bij je router komen natuurlijk, je zou dan met de hand een IP en gateway in moeten vullen, mits je de standaard IP pool van de router weet.

Met inbel kun je dus niet internetten, kun je wel sites pingen?

probeer anders eens je gateway te pingen.
Sites pingen gaat niet. Kort samengevat: er is dus bij beide een connectie, maar de programma's vinden van niet.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je WLAN heeft alleen een fysieke connectie, dat kun je geen inetverbinding noemen ;)
Pak de installhandleiding van je router er ff bij en begin opnew.

[ Voor 29% gewijzigd door KillerAce_NL op 07-07-2004 15:55 ]

Verwijderd

marko77 schreef op 07 juli 2004 @ 15:48:
Standaardgateway en ip-adres zijn identiek, dus heeft hij geen ip van zn isp toegewezen gekregen, toch?

Verwijderd

Probeer es je router te resetten (stroom er een paar minuten af). Dat wil wel eens helpen.

• marko77
kheb eigenlijk geen idee hoe dat zit met inbel, maar als je wel een IP hebt dat niet begint met 169.xxxx ofzo dan heb je volgens mij een IP toegewezen gekregen.

De Wlan verbinding is iig aan de routerkant al verkeerd, dus ik zou daar even naar kijken.

Reset de router eventueel, wellicht dat DHCP dan standaard aanstaat.

bij een inbelverbinding moet je volgens mij vaak wel de IP en gateway etc. handmatig instellen, heb je daar geen documentatie van o.i.d.?

[ Voor 18% gewijzigd door marko77 op 07-07-2004 16:01 ]

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is: voordat ik de drivers en software van het WLAN kaartje heb geïnstalleerd werkte 56k internet gewoon nog. Ik denk dat de drivers/software iets fout heeft ingesteld. Met een andere (eigen) provider lukt het ook niet. Inbellen en inloggen gaat goed, maar er is geen internet. Er is denk ik gewoon iets fout ingesteld in Windows, maar ik kom er niet achter wát :(

• marko77
wat zijn de tcp/ip instellingen van je inbelverbinding?

heb je daar dingen hard ingesteld?

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
marko77 schreef op 07 juli 2004 @ 16:33:
wat zijn de tcp/ip instellingen van je inbelverbinding?

heb je daar dingen hard ingesteld?
Alles staat op automagisch ;)

• marko77
kzou proberen om de wlan drivers eraf te gooien, desnoods met systeemherstel

als de inbel het dan weer doet dan zijn de wlan drivers blijkbaar wel erg rot

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
marko77 schreef op 07 juli 2004 @ 19:24:
kzou proberen om de wlan drivers eraf te gooien, desnoods met systeemherstel