Toon posts:

Voodoo2 niet sneller dan Voodoo1 ARGH!

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo
Ik heb een packard bell met volgende config:

200 MMX
40 mb EDO
6,4 Gb hd
4 mb Matrox mystique

eerst had ik hierbij een voodoo 1 met 4 mb
omdat deze unreal mar draaide op slechts 14 fps bij een resolutie van 640*480 heb ik een voodoo2 12 mb creative aangeschaft, maar nu draait unreal bij 800*600 maar op 17 fps gem. :(
dus ik dacht laat ik em eens op 640*480 zetten; dan moet ie wel harder gaan!!
maar GVD deze keer was het gem fps 18 :( :( :(

Ik heb geen id wat het is..
ik heb de nieuwste drivers en alles is goed geïnstalleerd.
wat kan het probleem zijn??

alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

Ik ben bang dat je toch iets te weinig processorkracht hebt. Je kan proberen je CPU (met hulp) te overklokken of een andere processor erin gooien. Tis wat.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Net wat Frist zegt, weinig CPU,
Voodoo2 wordt pas echt rendabel bij een PII.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Sorry,
t'is FRITS

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Euh, Wakisch, bedoel je Unreal of Unreal Tournament?

Unreal draaide bij mij namelijk prima op een P133 met een 8 MB Voodoo2, op 800x600x16.

Als je UT bedoeld, dan vrees ik dat je gewoon processorkracht tekort komt.

Enne, Majestic: een Voodoo2 is ook op een langzame CPU beduidend sneller dan de Voodoo1 (geloof me, ik spreek uit ervaring). En je kunt hogere resoluties aan (maar dat ligt met name eraan dat er meer RAM zit op de Voodoo2).

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel Unreal Tournament ja..
ff vergeten dat er ook nog gewoon unreal was..

maar ookal is de processor niet snel genoeg, dan zou je toch wel wat beter het verschil tussen voodoo1 en de voodoo2 moeten merken...
toch?

wat baal ik hiervan! :( :( :(

iemand anders nog een id?
64 mb intern geheugen misschien?

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 10:03
64 MB helpt misschien wel, maar dat is vooral tegen het hinderlijke swappen. Dus je zal minder haperingen hebben in het spel al is het verschil tussen 48 en 64 niet gigantisch groot.

Je moet ook misschien is UT opnieuw installeren. Als je hem geïnstalleerd heb met voodoo1 gebruikt ie waarschijnlijk nog niet de functies die in je voodoo2 extra zitten. Installeer UT opnieuw en hij gebruikt dan ook die extra funties.

Wat voor processor heb je trouwens, een Intel of AMD/Cyrix. Die laatste zijn (in die catogorie) veel langzamer in Floating Point bewerkingen die veel gebruikt worden in 3D Spellen zoals UT

Bij mij draait UT op intel133MMX (vraag niet hoe) met Voodoo Banshee 640x480 op ongeveer 16 FPS.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:02
Ligt toch echt aan de processor. De voodoo II kaart maakt nog steeds veel gebruik van de processor, en werkt pas echt goed bij een P2. Op het moment dat je hem in een P200 zet zul je wel verschil merken tussen een Voodoo I en II, maar echt veel zal het niet zijn. Dus of oc'en of een snellere processor.

[removed]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37
Kijk ook eens of je wel alle voodoo 1 drivers kwijt bent, anders zou hij die nog wel eens kunnen gebruiken. Verder ben ik het er over eens dat Unreal tournemetn erg zwaar is voor je processor, de ai enz zijn erg zwaar, en de grafics vallen relatief wel mee.

Btw, swapt je compu veel, 40 mb is niet erg veel meer.

Verwijderd

Topicstarter
UT staat inderdaad heel soms ff helemaal stil (swapt), maar hij wordt voornamelijk erg langzaam als er veel gebeurd, dwz dat er veel ventjes op het scherm staan.

Ik weet het 40 mb is niet veel...
maar ik zal UT er eens af gooien en er weer opnieuw opzetten, kijken of dat werkt..

Verwijderd

Topicstarter
UT staat inderdaad heel soms ff helemaal stil (swapt), maar hij wordt voornamelijk erg langzaam als er veel gebeurd, dwz dat er veel ventjes op het scherm staan.

Ik weet het 40 mb is niet veel...
maar ik zal UT er eens af gooien en er weer opnieuw opzetten, kijken of dat werkt..

Ohja ik speel UT vanaf de hd, maakt dat ook nog wat uit?
Er zit wel een nieuwe hd in, dus die is snel genoeg..
geloof 5400 rpm..

Verwijderd

V2 zou op een P200MMX ongeveer 50% snelheidswinst moeten geven t.o.v. een V1. Het zou dus wel degelijk een stuk sneller moeten zijn.
OPTIMAAL is het echter NIET want in een P2 is de V2 ruim 2x zo snel als een V1.
Echter 2fps meer is te weinig. Ik kon een enorm verschil merken met V2 vs V1 met mijn oude P200MMX CPU.

Aangezien de P200MMX "te traag" is voor de V2 kun je hem altijd op 800x600 zetten omdat dat even snel zal zijn als 640x480 wegens de CPU-bottleneck.

Groetjes,

Marco

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
640x480 was bij v1 14fps en bij v2 18fps,
dit lijkt maar 4 fps, anderszijds is dit
29% snelheids winst wat al vrijveel is op een resolutie van 640x480 (bij lage resoluties is het meer processor afhankelijk dan videokaart afhankelijk) wanneer je nu op 800x600 gaat kijken (de standaard resolutie voor v2) dan zal je waarschijnlijk een 50% snelheids winst zien (wanneer je dat vergelijkt met 800x600 op een v1).

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 10:06

Thorne

Forrester

Gewoon je proc op 250 MHz zetten (3*83MHz) dan issie het snelst (zeg maar). Je voodoo kan die 41,5 MHz makkelijk aan!

>specs<

Verwijderd

Topicstarter
THORNE -->>
Hey hoe zet ik mijn klote Packard Bell dan op 250 Mhz?

en kan mijn matrox mystique die 81,5 Mhz aan?
Ik zou em inderdaad graag overklokken, als je precies vertelt hoe ik dat doe zal ik ff kijken of dat kan!
alvast bedankt!
Pagina: 1