Gezocht: Controleprogr. separate HDD in RAID0 onder Windows

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ik ben op zoek naar een utility waarmee ik mijn SCSI disks (RAID0) per disk onder Windows XP kan controleren op fysieke fouten. Ik heb al een aantal tools geprobeerd, waaronder Ontrack Data Recovery, Seatools Enterprise en Large Drive Tools maar deze controleren of alleen de RAID-configuratie in zijn geheel of zijn bestemd voor "standalone" HDD's of draaien alleen onder puur DOS.
Waar ik naar op zoek ben is een mogelijkheid om iedere RAID HDD apart op fysieke fouten te checken (niet op datacorruptie, dat lijkt mij overigens ook niet mogelijk in RAID0....). Gebruik maken van een diskette-station doe ik niet meer dus het programma moet wel onder Windows kunnen draaien.

Iedere tip is welkom!

thnx

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 04:54

MadMan

What the....

Voor zover ik weet zijn er geen tools die dit onder windows kunnen. Volgens mij is de enige mogelijkheid die je hebt tijdelijk een diskettestation inbouwen en dan onder dos controleren, maar het is nog maar de vraag of je dan wel je schijven apart kunt controleren.

Waarom wil je ze eigenlijk apart testen? Als windows scandisk of iets dergelijks aangeeft dat er geen fouten op je schijven zitten (zowel fysiek als data) is het veilig om aan te nemen dat dit ook zo is.

Verder: Gebruik je software of hardware RAID? In het eerste geval kun je zonder meer in dos (met bootflop) de schijven apart controleren, in het tweede geval denk ik dat je toch tevreden moet zijn met de mogelijkheden die je nu hebt.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic