Wat voor kaart is aan te raden voor zowel tv als opnemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008

• Allegro16
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 17:23
Hoi,

Ik had in mijn oude pc altijd een tv kaart zitten (Pinnacle PCTV Pro) en dat werkte, althans voor tv te kijken redelijk.

Nu heb ik echter sinds maart een nieuwe pc (P4 3.2 Ghz, 1024 mb, Ati Radeon 9800XT).

Een kennis van mij bezit een standalone dvd recorder, en dat vond ik wel wat.
Echter, met zo'n pc vind ik het wat overdreven extra losse apparatuur aan te schaffen. Dus dacht ik weer aan een kaart in mijn pc.

Maar wat is aan te raden, een tv kaart als de Pctv of een kaart als de Hauppage Pvr 350? Ik zal hem voornamelijk als recorder gebruiken, dus dat heeft prioriteit..
Ik dacht zelf dat een kaart als de Pvr 350 het beste was ivm de hardware mpeg encoder..

En welke kaart is aan te raden?

Op dit moment zit ik nog gewoon op de kabel, maar evt. wil ik in de toekomst naar satteliet.

Mvg,

Allegro16.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Zit je toevallig bij Chello?
Dan is dat TV via je PC-pakket misschien iets voor jou.
En zo niet dan zou ik gewoon wat reviews opzoeken van tv-kaarten en prijzen vergelijken in de pricewatch.

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
oe dat ik heb kunnen replyen voor er een slot op gaat !!! ik heb een pctv pro van pinnacle, errug goed

Verwijderd

ja inderdaad, maar check
http://www.pinnaclesys.co...Category_ID=5&Langue_ID=2
eens

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 13:25 ]

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
ATI AIW 9600 pro of 9800se/pro. Neemt prima op in DVD kwaliteit. Tevens TV on demand. Kun je als je iets live aan het kijken bent even naar de WC om vervolgens weer verder te kijken waar je gebleven was.

Hop doet leven...

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 17:20
hauppage wintv theater is ook een goede

Verwijderd

toevallig was ik ook aan het kijken naar een tv kaart. Ik kan jammergenoeg geen reviews vinden waarbij ze een aantal recente kaarten vergelijken. Van wat ik tot nu toe gelezen heb wordt ik niet echt warm. Ik lees overal dat als je dichtbij het scherm zit dat het er vern**t uit ziet. Dat lijkt me niet echt relaxed. Ik wilde zon kaartje gaan kopen omdat mn 19"tft momenteel veeeel groter is dan mn kleine tv'tje. Welke tv kaarten hebben jullie echte goede ervaringen mee? ( en dan even een goede onderbouwing waar iedereen wat aan heeft please)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 13:32 ]

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
Als je geen behoefte hebt aan timeshifting kan je ook de Pvr 250 nemen, deze kan ook hardware encoden maar heeft geen hardware decoding. Deze scheelt ook wel bijna 70 euro met de 350. Die nieuwe leadtek pvr2000 zou ook hardwarematige encoding hebben die is alleen nog niet te krijgen. Als je het geld ervoor over hebt zou ik absoluut de pvr350 nemen, opnemen en bekijken van mpeg1/2 met verwaarloosbare cpu inspanning.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 13:56
De Hauppage PVR-350 is een kwalitatief (zeer) goede kaart, met ditto software, bijna probleemloos. (Dat zegt wat bij dit type kaarten.) Het voordeel t.o.v. de PVR-250 is de (goede) hardware mpeg decodering naar de tv-out aansluiting, maar aangezien opnemen prioriteit een is kun je dit ook, als zijnde - te gek - (zo mooi, gepeperd geprijsd), laten vallen.

Kort geleden was er een gedetailleerde test in 'Chip' (D), is nog online.

(De PVR-250 heeft timeshifting net als de PVR350 trouwens.)

[ Voor 9% gewijzigd door ParkOverall op 06-07-2004 15:03 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kijk even door de topics van de laatste 14 dagen heen, daar staan nu al meerdere topics over tv kaarten kopen in :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.