Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

sms berichten naar mysql database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wil voor mijn afstudeer project (dus niet commercieel) een soort multiple user input systeem maken (als gimmick). En dacht eraan om data uit een mysql database te plukken en deze in mijn applicatie te gerbuiken.

Als input zit ik te denken aan sms berichten.

Kunnen julie mij wat tips geven hoe ik zo iets moet aanpkken, wat ik daarvoor nodig heb, ect, ben daar nl niet in thuis.

Dus wat ik wil is dat mensen een sms bericht naar een bep. nummer sturen, dit bericht wordt in een database weggeschreven en ik kan dan later deze database inlezen en deze data gebruiken. (dat laaste vanaf het uitlezen van de database is het probleem niet)

dank

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:28

KRASH

Juist ja...

http://www.nowmms.com/ daarmee kan je sms berichten uitlezen van je mobiele telefoon en vervolgens een URL aan laten roepen met de data van het sms'je (bijvoorbeeld een php script die het in de database verwerkt)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11 15:50

xychix

FreeBSD Rules !

knoop een siemens m35i aan een kabel aan een unix bak... daar gaat het wel me lukken
moet je zelf even adapter+datakabel aan 1 stekker zetten... dan kun je data-en en power-en

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
www.smsboard.nl, eigen keyword op 06 250 250 25 (ofzo) (dus sms: keyword [vrije tekst] naar 06 250 250 25)
helemaal gratis, alleen moet je zelf de sms berichten uit de uitgespuugde javascriptcode vissen (er bestaat daar code voor, ff zoeken)

of als je er nog wat aan over wilt houden: www.smslorre.nl, smsen kost geld voor de verzender maar je hebt meer mogelijkheden. je kan zelf de inhoud bepalen van het betaalde bericht dat de sms-er terugkrijgt. je krijgt een keyword achter het keyword lorre op nr 2020 (?) dus men smst: lorre keyword [tekst] naar 2020.

je kan ook wat verder googlen naar meer profi oplossingen, alleen die kosten meestal wel geld :)

met een hamer past alles

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
een ding: Gnokii voor de nokia's .... zit ook een tooltje bij die de boel via een C/MySQL client de boel in MySQL kan frotten van sms'jes en dergelijke ... (voorbeeld appje.)

voor als je alleen een interface wilt hebben van "ontvang sms > zet in db > wis sms geheugen op sim"

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
voor nokia's is het doodsimpel zelf te programmeren, die bieden een redelijk complete command prompt om sms berichten te managen via com... is dus doodsimpel uit te lezen zonder lastige pdu conversies
en zelf programmeren doet tenminste precies wat je zelf wil, zonder rare omslachtige dingen
en het geeft meer voldoening :)

met een hamer past alles

Pagina: 1