vloeistof voor in WC

Pagina: 1
Acties:

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:22
Dag mede tweakers

heeft er toevallig iemand informatie oven een soort gedestileert water dat Milicu of miliq heeft. (ik weet niet hoe je het schrijft :P)
Deze stof is gewoon gedestileerd water maar dan nog op een of andere manier gezuiverd

ik ben bezig met mijn wc samen te sparen en een kennis van mij had nog een litertje of 5 liggen dus ik dacht hmmz even rond zoeken of dit wat is. Maar er is nog nooit iets over gezegd op GoT.

En ik hoop dat het iemand zelf in zijn WC heeft witten want dit zou geweldig zijn natuurlijk :D:D

[ Voor 9% gewijzigd door BurnerT op 06-07-2004 12:54 ]

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik had er ook even anti algen er in gedaan, dit kun je heel makelijk kopen bij een bedden zaak die ook waterbedden verkoopt.

Dat water wat jij hebt wil prima.

Maar gewoon water kan ook hoor, maar als je gebruik maakt van raampjes en zo dan niet want je kans op kalkaanslag.
Ik gebruik zelf gewoon water met waterbedcondisioner en dit werkt prima.

[ Voor 12% gewijzigd door MoNo79 op 06-07-2004 13:07 ]

• BurnerT
das weer eens iets anders bij de waterbedden speciaalzaak :P

maar geeft dat geen nare aanslag op de slangen enz.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Okay, hier stond onzin over alcohol in water.
Alcohol heeft een veel lagere warmte capaciteit dan water. Als je water met alcohol mengt, neemt het totale volume echter af, dus dat zou niet zo veel uit moeten maken. (en heb je dus meer massa, zodat dit gecompenseerd wordt).
Toch is dat effect na even wat cijfers globaal bekeken te hebben niet voldoende om een water-alchol mengsel een hogere warmte capaciteit te geven dan water alleen heeft.

[ Voor 80% gewijzigd door Luxx op 07-07-2004 03:43 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Exigence
  • Laatst online: 21:18

Exigence

dnkroz

Wat maakt het uit hoe het gedemineraliseerd is? Als het water is dan is het goed. En anders haal je gewoon een fles voor 50 cent uit de winkel :?

• BurnerT
maar what about de stank en als hij lekt |:( |:( daar moet ik toch echt nix van hebben die stank hoor

Verwijderd

MoNo79 schreef op 06 juli 2004 @ 13:02:
Ik had er ook even anti algen er in gedaan, dit kun je heel makelijk kopen bij een bedden zaak die ook waterbedden verkoopt.
En gedestileerd water kun je kopen bij een Gama, Praxis, Apotheeker, Autospectiaal zaak.
Maar gewoon water kan ook hoor, maar als je gebruik maakt van raampjes en zo dan niet want je kans op kalkaanslag.
Ik gebruik zelf gewoon water met waterbedcondisioner en dit werkt prima.
dat is natuurlijk onzin.. je hebt altijd kalkaanslag met kraanwater, deze aanslag komt bijv ook op je koelblokken te zitten wat de werking verminderd van het koelen.

Maar dit is best wel een basic vraag, zou zeggen kijk even in de Frequently Asked Questions DOC
http://gathering.tweakers..._message/17829096#w_vloei
BurnerT schreef op 06 juli 2004 @ 13:07:
maar what about de stank en als hij lekt |:( |:( daar moet ik toch echt nix van hebben die stank hoor
wat een onzin zeg... je als je demi water gebruikt gaat het echt niet stinken hoor :+ Misschien na een jaar of wat maar dan heb je toch al lang je water moeten verversen of bijgevuld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 13:09 ]

• Sap
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2025

Sap

There is not enough space so..

MilliQ-water heeft in principe geen ionen meer en is geleidt dus ook minder/nauwelijks.

Demiwater is overigens goed zat, je zal geen voordeel halen uit MilliQ-water, maar kwaad kan het ook niet!

Een toevoeging van Anti-algen-middel is misschien wel handig!

Sap

MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**

• MoNo79
BurnerT schreef op 06 juli 2004 @ 13:04:
das weer eens iets anders bij de waterbedden speciaalzaak :P

maar geeft dat geen nare aanslag op de slangen enz.
Nee hoor, gebruik het zelf ook, vinyl is een erg kwetsbaar materiaal dus het is ook veilig voor de slangen.

• BurnerT
wat zullen mijn ouders zeggen als ze morgen vroeg op het hout liggen (omdat er te weinig water zit in hun waterbed)

}) })

• MoNo79
[quote]Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 13:07:
[...]

dat is natuurlijk onzin.. je hebt altijd kalkaanslag met kraanwater, deze aanslag komt bijv ook op je koelblokken te zitten wat de werking verminderd van het koelen.

Maar dit is best wel een basic vraag, zou zeggen kijk even in de Frequently Asked Questions DOC
http://gathering.tweakers..._message/17829096#w_vloei

[...]

Dat snap ik, ik was niet helemaal duidelijk, maar het kalk gehalte is wel erg laag, als je nou net als een wasmachine iederekeer er nieuw water in doet dan is het wel erg.
Maar ik heb mijn watercooling nog nooit bijgevult dus het kalkaanslag valt echt wel mee hoor.

Verwijderd

BurnerT schreef op 06 juli 2004 @ 13:10:
wat zullen mijn ouders zeggen als ze morgen vroeg op het hout liggen (omdat er te weinig water zit in hun waterbed)

}) })
lezen is ook een vak hè ;)

je moet niet het water uit je bed halen.. alleen anti algen vloeistof kopen bij een waterbedden zaak.

( gewoon een klein beetje koelvloeistof werkt ook )

[quote]MoNo79 schreef op 06 juli 2004 @ 13:14:
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 13:07:
[...]

[...]

Dat snap ik, ik was niet helemaal duidelijk, maar het kalk gehalte is wel erg laag, als je nou net als een wasmachine iederekeer er nieuw water in doet dan is het wel erg.
Maar ik heb mijn watercooling nog nooit bijgevult dus het kalkaanslag valt echt wel mee hoor.
Het scheelt ook heel erg per plaats, op sommige plaatsen is het water kalkrijker dan op andere plaatsen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 13:15 ]

• MoNo79
BurnerT schreef op 06 juli 2004 @ 13:10:

}) })
Dan golft het bed ook niet meer zo :)

• BurnerT
lezen is ook een vak hè

je moet niet het water uit je bed halen.. alleen anti algen vloeistof kopen bij een waterbedden zaak.

( gewoon een klein beetje koelvloeistof werkt ook )
Das natuurlijk een grapje 8)7 8)7

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:47

sapphire

Die-hard pruts0r

maybe handig voor de ongelovigen: effecten kraanwater
Hey andwoord is dus simpel, ja je kunt het gewoon gebruiken icm. je waterkoeling en eht is aan te raden nog iets tegen algen erin te doen.
Zo ook weer klaar, mag naar mij menning een slote op want de afgelopen paar posts gaan echt nergens over, nofi ;)

Gabriël AM5

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09

Epsilon

Luxx schreef op 06 juli 2004 @ 13:06:
Is het geen idee om een flesje alcohol te gebruiken, dat helpt prima tegen algen, en de dichtheid van het water (en dus koelcapaciteit) neemt ook nog eens toe.
100% onzin

dichtheid heeft niets, maar dan ook niets met koelcapaciteit te maken.

kwik zou dus heel goed moeten koelen, want dat heeft een dichtheid van 13.5kg/liter

Jammer maar helaas, 138j voor 1k per liter tegen 4180j voor water.

Alcohol heeft een soortelijke warmte van 2430j en is dus _slechter_ dan water.

Beste:
Gedestileerd water met een toevoeging zoals Waterwetter.

[ Voor 6% gewijzigd door Epsilon op 06-07-2004 14:29 ]

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Niet om een bet-weter te zijn, maar Milli Q is denk ik de beste oplossing samen met waterwetter. Milli Q verhoogt nml de weerstand. Dus als het gaat lekken heb je minder kans op geleiding dan met gedestilleerd water. Echter is het verschil niet de moeite waard als je er niet makkelijk aan kan komen.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Wat voor water je ook gebruikt, na een paar weekjes draaien is het allemaal even vervuild met ionen, je hebt nl metalen blokjes in je circuit zitten.

Doe niet zo moeilijk over de waterkeus, gewoon demi water van de supermarkt/drogist icm waterwetter of desnoods gewoon een scheutje antivries is voldoende om je uit de problemen te houden. Het beste voor je temps is een sheutje waterwetter erbij.

Zelf gebruik ik al tijden gewoon kraanwater met een scheutje anti-vries. Totaal geen last van kalkaanslag of wat voor andere aanslag dan ook.

Mijn kraanwater komt btw in Rotterdam uit de kraan.

Verwijderd

heb demi-water nu in mijn ZM reserator zitten. Maar helpt antivies ook tegen algen? en waar haal ik antivries vandaan? supermarkt/doehetzelfzaak?

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

De meeste antivries beschermt tegen vanalles en nogwat, waaronder algen. Je kunt het op veel plaatsen halen, dnek aan pompstation, autozaak, bouwmarkt en wellicht zelfs in de grotere supermarkt. Let wel op dat je geen ruitensproeivloeistof neemt, zeepbellen in je wc moet je niet hebben.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39
wat bedoelen ze hier dan met:
"Windshield Washer Fluid." ??
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=37913

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 18:51:
heb demi-water nu in mijn ZM reserator zitten. Maar helpt antivies ook tegen algen? en waar haal ik antivries vandaan? supermarkt/doehetzelfzaak?
Ik heb een hoop stofjes getest en koelvloeistof geeft op den duur toch een slijmlaagje in je slangen.
10% / een flinkescheut ruitewissenrvloeistof in demiwater heb ik nu 2 jaar draaien en dat is nog altijd even helder/schoon. :*)

// En in tegenstelling tot wat Syzzer zegt hebt ik geen last van schuim. Als het goed is schuimt het ook niet, want anders zou er een dikkel laag schuim op je autoruit zitten als je het op je raam spuit!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 11:39 ]

Pagina: 1