Compact Flash Card (Canon a60)

Pagina: 1
Acties:

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:40
Ik wil een Compact Flash Card bij mij Canon a60 kopen.
Nu vraag ik me af, waar moet ik precies op letten? Ik wil een 128 mb of een 256 mb kaartje kopen. Passen alle compact flash cards in mijn camera? En maakt de schrijfsnelheid enzow nog veel uit? En zit er nog veel verschil tussen de verschillende merken? Alvast bedankt! _/-\o_

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Verwijderd

niet echt een topic waard imo.

maargoed, alle CF kan erin en snelheid maakt voor de camera niet uit, er zit namelijk een buffer in de camera zelf waardoor je geen extra snelheid nodig hebt van de CF-kaart zelf.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 22:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Snel geheugen kan wel fijn zijn, wanneer de buffer vol is of met filmstand. Daarnaast wil je mem. met een lage access time. Ik heb zelf voor mijn besluit veel reviews en benchmarks bekeken. En de meeste snelle cards in al die tests waren PQI F1 en Transcend 45x. Ik ben voor die laatste gegaan. Veel mensen kopen Sandisk en ik zag veel uiteelopende benches van die kaartjes omdat ze in zoveel variatie te krijgen zijn. De Ultra 2 was ook erg snel, ongeveer even snel als bovengenoemde merken alleen overal met alle testen, zag je dat de access time van Sandisk echt MEGA lang was...

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Een "gewoon" Compact Flash kaartje voldoet uitstekend. Een Xs heeft volgens mij geen nut in een A60 en is zonde van je geld.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

breinonline

Are you afraid to be known?

BonBon schreef op 06 juli 2004 @ 13:49:
Een "gewoon" Compact Flash kaartje voldoet uitstekend. Een Xs heeft volgens mij geen nut in een A60 en is zonde van je geld.
Een Xs kan juist wel nut hebben, niet om de hogere snelheid maar wel om de service die Dane-elec daarbij stopt. Als je met een kapot CF kaartje zit ergens op de wereld komen ze hem mooi wel binnen 24 uur vervangen door een werkend exemplaar :)

Wat betreft snelheid heb je er niets aan bij deze camera, dus zoek een kaartje voor een leuke prijs, als je service zoals bij de Xs niet nodig hebt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

n00bs schreef op 06 juli 2004 @ 13:14:
Snel geheugen kan wel fijn zijn, wanneer de buffer vol is of met filmstand. Daarnaast wil je mem. met een lage access time. Ik heb zelf voor mijn besluit veel reviews en benchmarks bekeken. En de meeste snelle cards in al die tests waren PQI F1 en Transcend 45x. Ik ben voor die laatste gegaan. Veel mensen kopen Sandisk en ik zag veel uiteelopende benches van die kaartjes omdat ze in zoveel variatie te krijgen zijn. De Ultra 2 was ook erg snel, ongeveer even snel als bovengenoemde merken alleen overal met alle testen, zag je dat de access time van Sandisk echt MEGA lang was...
je mag dan wat van CF kaartjes weten, je weet duidelijk niks over de A60.. :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:00
Bij een A60 maakt het volgens mij weinig uit hoe snel het kaartje is.

Zelfs op mijn D70 merk ik 99% van de tijd niet dat ik een 'langzaam' kaartje heb.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Dr. Strangelove schreef op 06 juli 2004 @ 14:44:
Bij een A60 maakt het volgens mij weinig uit hoe snel het kaartje is.

Zelfs op mijn D70 merk ik 99% van de tijd niet dat ik een 'langzaam' kaartje heb.
Op mijn 300D merk ik het ook bijna niet of ik met mijn Sandisk (traaaaaag) aan het schieten ben of met mijn snelle Kingston kaart. Ik kan het alleen echt goed merken als ik in RAW mode 4 foto's in continu mode schiet. Dan is die Kingston een stuk sneller.

Carpe Diem

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De grootte van het kaartje zal niet zoveel uitmaken want de controller zit in de CF kaart zelf. In theorie kunnen CF toestellen dus kaartjes van oneindige grootte slikken. Dit is natuurlijk niet waar omdat het gebruikte bestandssysteem de grootte beperkt maar goed... 128mb en 256mb zullen zeker werken :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

breinonline schreef op 06 juli 2004 @ 13:54:
[...]
Een Xs kan juist wel nut hebben, niet om de hogere snelheid maar wel om de service die Dane-elec daarbij stopt. Als je met een kapot CF kaartje zit ergens op de wereld komen ze hem mooi wel binnen 24 uur vervangen door een werkend exemplaar :)

Wat betreft snelheid heb je er niets aan bij deze camera, dus zoek een kaartje voor een leuke prijs, als je service zoals bij de Xs niet nodig hebt.
Ik heb ook zo'n kaartje bij m'n A75, maar hoe uniek is die garantie eigenlijk? Stel je voor dat ik net de K2 aan het beklimmen ben en dat ding gaat stuk?

Misschien een extreem voorbeeld maar het idee is wel duidelijk, mooi woorden?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Kijk eens naar Het Canon A60/A70/A75 ervaringen topic - Deel 8 ;)

Ik en anderen hebden in het verleden eens getest of er snelheidsverschil zit tussen de geheugenkaartjes in een A70. Hieruit bleek dat je pas wanneer je zo'n 6 á 7 foto's achterelkaar maakt (afdrukknop ingedrukt houden) snelheidsverschil gaat merken. En dan praten we over 1 of 2 tienden van een seconde verschil tussen merken.

Je zou wellicht meer verschil merken wanneer je een cardreader gebruikt, maar voor in je A60/A70/A75 maakt het merk in de praktijk niets uit :)
Pagina: 1