ArcserveR11 DisasterRecovery werkt niet met Win2K3 ipv W2K *

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26
Hallo,

Ik ben me vandaag eens gaan verdiepen in de Disaster recovery functie van Arcserve. Een collega van me heeft het een hele tijd geleden getest (toen nog met arcserve 2000) maar kwam tot de conclusie dat het niet werkt en gewoon bras is. Nu dacht ik dat het misschien bij de Release 11 van Arcserve een stukje beter zou zijn.
Ik heb dus een Compaq Evo D310 desktop voorgeïnstalleerd met Windows Server 2003 Standard, alle updates geïnstalleerd, daarna Arcserve R11 erop met Disaster Recovery Option e.d. Heb er een HP surestorte DAT24 middels een Adapter 2940 ultra adapter aan hangen.

Ik heb een volledige backup gemaakt naar tape, de machine specific disc aangemaakt en daarna zelf de BootCD aan kunnen maken, in de Disaster recovery optie stond dat dat alleen voor Windows 2000 is maar hij pikte mijn Windows Server 2003 CD gewoon goed en de iso-image heb ik gebrand.

Booten lukt en de diskette wordt ook nog eens geaccepteerd, maar als de Windows installatie begint, vraagt setup stiekem toch om de Windows 2000 Advanced Server CD-Rom?!?!

Heeft iemand dit toevallig werkend gekregen want ik kan me niet voorstellen dat een gloednieuwe versie van Arcserve Windows 2003 Server niet eens zou ondersteunen in dit geval..

Ik heb gezocht bij CA maar van die website wordt ik tegenwoordig al helemaal niet vrolijk qua support vragen.

Iemand een idee? Ik hoor het graag

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Welke exacte Build gebruik je hierbij?

de esupport site meld het volgende:

Compatibility Matrix:

Last Updated: February 24, 2004
Build 2670
Options
Disaster Recovery Option Floppy Based DR
Windows NT Server 4.0 SP6a (remote only)
Windows NT Workstation 4.0 SP6a (remote only)
Windows 2000 Professional
Windows 2000 Server
Windows 2000 Advanced Server
Bootable Tape DR
Windows 2000 Server
Bootable CD DR
Windows 2000 Server
Windows XP Professional
Windows 2003 Web Edition
Windows 2003 Standard Edition
Windows 2003 Enterprise Edition

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Bart©
Inderdaad, Brighstor Arcserve Backup R11 build 2670.

Maar er staat ook in jou lijstje dat de bootcd alleen met Windows 2000 Advanced Server werkt.. Beetje stom toch?

Misschien dat iemand weet hoe ik de DR kan toepassen / testen op een 2003 machine??

• Firefox

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik weet niet, maar in het lijstje staan onder Boot CD toch ook Win2003 varianten? Ik weet het niet, maar ik zie niet helemaal waar je dan de info vandaan haalt dat het alleen met Win2000 Adv. kan.

Hoe dan ook - niet bedoeld als product bashing - mijn ervaringen met AS (6.6/2000/9) zijn ronduit beroerd, met name de DRO op nieuwere besturings systemen, dus ik twijfel sterk aan de mogelijkheid om een effectieve en consistente Disaster oplossing te maken. Ik ben anderhalf jaar bezig geweest om zoiets succesvol te laten gebeuren op een NT4 bak. Op momenten werkte het, maar de eerst volgende poging met _exact_ dezelfde, gedocumenteerde, stappen diskettes en tapes, op dezelfde machine faalde vervolgens compleet.

Ik geloof niet in de stabiliteit van dit pakket. (getuige ook de krankzinnige hoeveelheid updates/patches/hotfixes die er elke keer per versie uitgespuugd worden)

• Bart©
Tsja, misschien geldt dat voor elk pakket wel een beetje .. Ik heb het backuppen van vrijwel alle Windows-omgevingen wel onder de knie. Restoren ook (wel zo handig) maar deze optie is inderdaad aan de brakke kant..

Hoe ik erbij kom dat de BootCD optie alleen met Windows 2000 Advanced Server werkt? Als ik de bootcd aangemaakt heb (met windows server 2003) dan vraagt de installatie als ik vanaf de met 2003 gemaakte cd boot toch om een Windows 2000 Advanced Server CD-Rom. Best raar als je bedenkt dat er geen WIndows 2000 CD aan te pas is gekomen.

• Firefox

Firefox

Een Vurig Vosje

En als je een Win2003 CD voert, dan sliktie dat niet en gaatie zeker weer drammen om een 2000 Adv. CD...

Waar ken ik dat toch van??!?!?

Ik heb geen login voor de Patch download sectie, maar ik denk zo dat je op zijn minst een Patch nodig gaat hebben voor DRO, en waarschijnlijk moet je gewoon verschrikkelijk hard tegen CA gaan schoppen om het gefixed te krijgen.

Ik hoop dat je goed bent in Frengels, bij de vriendjes en vriendinnetjes spreekt het merendeel alleen dat taaltje op support (lijkt het gezien de ervaringen)

Verwijderd

Hoe dan ook - niet bedoeld als product bashing - mijn ervaringen met AS (6.6/2000/9) zijn ronduit beroerd
Ik ben ook helaas een van de vele mensen die zich hier bij aansluit.
Ik heb zelf behoorlijk wat machines met AS onder beheer en het over het algemeen geld hoe ouder de versie (6.6 op NT4.0) de beter de backup. Over de nieuwe versies van AS (11) hoor ik zelfs klanten (sysadmins) klagen dat de server tijdens de installatie crashed en reboot.

Het is dan altijd lullig om ze te vertellen dat eerst een patch moet draaien.........

ontopic.... De Disaster Recovery voor Win2k heb ik 1x werkende gekregen maar ik huiver al aan de gedachte om hem weer te laten werken. De CA support zuigt, dus daar hoef je niet op te rekenen. Zij zeggen (na registratie van het pakket en diverse handtekeningen) niks nuttigs.

Als je al tijdens de recovery van je win2k3 server om een Win2k server cd wordt gevraagt heb ik er met AS geen vertrouwen in en zou ik niet verder gaan. Tijd is geld en ik zou gaan zoeken naar een alternatief (clone optie?).

Acronis kan bijvoorbeeld je server ook terwijl deze draait clonen. Eventueel incremental......

Laat even horen wat je gaat doen.
Pagina: 1