[NT] Profielen opruimen

Pagina: 1
Acties:

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 09:06
Ik heb een probleem met de profielen van Windows NT, NT checkt alle profielen bij het opstarten, en hij verwijderd geen enkele bij het afsluiten. Wat het resultaat hiervan is, is dat na verloop van tijd er gigantisch veel profielen lokaal staan, wat een lange opstarttijd tot gevolg heeft. Ik zoek dus een programma dat alle profielen uit winnt\profiles weggooid, met uitzondering van enkele profielen die moeten blijven staan, Administrator(lokaal), All Users, Default User, SMSnogwat1, SMSnogwat2. Ik heb al van alles geprobeerd, mn halve harde schijf staat zo onderhand vol met allerlei freeware tooltjes, maar niks werkt. Find Junk Files is nog het meest interressante programma dat ik tegengekomen ben, vanwege de mogelijkeheid om "custom directory's" op te geven, in combinatie met een "exclude list". Probleem met dit programma is, dat de exclude list niet werkt, hierover heb ik de maker al een mailtje gestuurd, ik verwacht alleen niet op een redelijke termijn een oplossing. Weten jullie iets wat ik kan doen, proberen, installeren etc. Scripts heb ik al geprobeerd, maar ik mag geen .vbs'jes uitvoeren en met .bat ben ik zo handig niet dat ik zoiets daarmee voor elkaar krijg. De oplossing moet eigenlijk over enkele honderden (precies aantal weet ik niet uit mn hoofd) pc's gedraaid worden.
Edit:
Daarover zal met een systeembeheerder overlegd worden, we werken met nt4 inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door thegve op 06-07-2004 13:32 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46
Bestaan er geen policies binnen NT? Ik neem tenminste aan dat je geen Windows 200x [oftewel NT5]bedoeld. Daarbij kan je een policy instellen en dan wordt gedaan wat je wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door djluc op 06-07-2004 12:48 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt eigenlijk drie manieren:

- Via My Computer onder 'User Profiles' kan je gewoon profielen wissen
- DelProf.exe kan dit (deze is wel versie specifiek - de van NT werkt niet op 2000 en vice versa)
- de Registry key DeleteRoamingCache instellen - zie bv: http://www.jsiinc.com/SUBA/tip0100/rh0106.htm

De laatste werkt overigens alleen als de profielen die je wou wissen ook daadwerkelijk roaming zijn :)

• thegve
elevator, bedankt. Je eerste optie is dus niet practisch, omdat ik geen zin heb om op 2 afdelingen elke gebruiker even te vragen of ik heel misschien even bij zijn computer mag, om de profielen te verwijderen.
Je 2e optie is goed bedoeld;), maar niet geschikt voor windows NT(maar ik ga 'm testen, we rammen der gewoon weer een ghost overheen als ik mn comp sloop :D)
Linkje bij 2e optie
Je 3e optie zal ik op mn werk moeten uitproberen morgen, dit zou een geweldige manier zijn, dit zou namelijk te verwerken zijn in een .reg bestandje dat we aan kunnen roepen in het login script, eenmalig.

Ik heb zelf nog een optie 4 bedacht, waar ik de precieze werking ga bekijken als ik terug ben, moet nu even een anderhalf uur ofzow weg. Het programma x setup. Zover ik weet moet het overigens wel een gratis oplossing worden, maar dat is x setup wel.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je roaming profiles gaat weggooien, moet je ook even het tooltje User Profile Hive Cleanup installeren. Dit zorgt er voor dat gelockte profiles ook weg gegooid kunnen worden. Zie http://www.microsoft.com/...470E2F3582&displaylang=en

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• elevator
  • Niet online

elevator

thegve - zoals ik al zei is de delprof.exe versie specifiek - je moet dus echt de delprof.exe van Windows NT 4.0 hebben (deze zit in de Windows NT 4.0 Resource Kit) en is denk ik wel te vinden door te [google=delprof nt4 download]

Voor de optie van de registry - let er wel op dat deze iets wijzigt in de HKLM en niet in de HKCU - het zou dus goed kunnen zijn dat je users een access denied krijgen als je dit in je logonscript wil verwerken :)

• thegve
Het aanpassen van het register heeft achteraf toch niet veel nut als ik het goed begrijp. Hij verwijderd de profielen niet, hij slaat ze alleen niet meer op. En als een gebruiker inlogd dan kan hij fijn het profiel van de server gaan vissen, wat ook weer niet de bedoeling is, slechts dat eenmalig/weinig gebruikte profielen worden opgeruimd.
Verder nog mijn excuses voor het kijken naar de pagina van de verkeerde versie van delprof.exe. Ik zal beide tooltjes even testen, hopelijk hebben ze ook een optie om command line te draaien.

• elevator
  • Niet online

elevator

Windows kan niet werken zonder het profiel te copieeren - dus het profiel blijft niet op de server staan.

Wat er normaal gebeurt is bij het aanloggen met een roaming profile:

1). User logt aan en profile wordt gecopieerd/gesynchroniseerd van de server naar de lokale PC.
2). user werkt en maakt aanpassingen in lokaal profiel.
3). User logt uit en profile wordt gecopieerd/gesynchroniseerd naar de server toe.

Met die registry aanpassing komt er hier nog een stap bij '4). Wis het lokale profiel'. Het is dus inderdaad geen oplossing voor je huidige probleem - maar wel een die je op de langere termijn kan doen voorkomen dat je de hele tijd die profielen moet wissen :)

• thegve
Maar als hij steeds bij het uitloggen gaat wissen, dan verwacht ik wel een heleboel netwerkverkeer 's ochtends tussen 8 en half negen ;)... Zo vaak word er niet van pc verwisseld, alleen zo nu en dan, als er eens een kapot is ofzow, maar aangezien de profielen blijven staan gaat het na jaren natuurlijk wel eens vervuilen.
Het vinkje om de profielen automagisch te wissen word binnenkort aangezet, maar eerst moeten we zeker weten dat iedereen een romig profiel heeft..

[ Voor 20% gewijzigd door thegve op 07-07-2004 14:06 ]

Pagina: 1