Toon posts:

[HTML/CSS] Fixed-header scrollable table

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens deze site is het gewoon een kwestie van een TBODY tag de overflow: auto; style mee te geven, dit werkt dan ook in Mozilla - niet in IE.

Dan kom je als snel op voorbeelden zoals deze, waar enorm veel javascript wordt gebruikt. Ook dit soort dingetjes wordt ik niet vrolijk van, het werkt wel, maar ik wil gewoon een table body die scrolled, en dat de headers blijven staan, de rest hoeft niet editable, draggable of resizable te zijn.

Ook Microsoft zelf heeft er aandacht aan besteed (uitvoerbaar voorbeeld hier), blijkbaar met HTC behaviours. Dit werkt wel lekker, maar is toch niet waar ik naar zoek ;)

Heeft iemand de oplossing voor mijn probleem? Het moet een (1) tabel zijn die dus niet uitelkaar valt zodra in een cel teveel tekst staat. De kolom-headers moeten blijven staan, en de body moet scrollable zijn.

Verwijderd

ik denk dat juist met die htc wel een aardige oplossing is, de htc wordt alleen door ie ingeladen, de rest van de browsers doet er gewoon niks mee en die regel je netjes met css

Verwijderd

of een div je in de tabel met overflow:auto; is een workaround maar werkt wel in alle UA's

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Shadow3333:
of een div je in de tabel met overflow:auto; is een workaround maar werkt wel in alle UA's
euhm? Toch niet zo, hoop ik:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<table>
   <thead>
      <tr><th>a</th><th>b</th><th>c</th></tr>
   </thead>
   <div> <!-- :? -->
      <tr>
          <!-- etc ... -->
      </tr>
   </div>
</table>

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

nee niet zo :X ik denk dat ik niet helemaal goed heb gekeken naar de behoefte van de TS :P

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Tsja, het stijl attribute overflow bestaat voor tbody in de W3C CSS, maar is niet geimplementeerd door IE.
Mozilla zou echter wel zo moeten kunnen werken.

Voor IE zou ik voor de htc optie gaan, is het makkelijkste...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Pagina: 1