Toon posts:

[CMS]Zoek systeem voor kennisoverdracht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Even de situatie:

Ik zit in het bestuur van een studievereniging. We bestaan nu 20 jaar en hebben in al die jaren aardig wat kennis opgebouwd. Deze kennis wordt overgedragen dmv "overdrachtsdocumenten". Dit zijn Word bestanden met daarin alle relevante informatie voor een bepaalde functie / commissie.

Nu willen we dit verder uitbouwen. Word documenten vind ik niet geschikt om een lange periode mee te gaan en om veel in aan te passen.

Wat ik dus wil is:

-Webbased CMS
-Werkt met versioning (aanpassingen tov vorige versies moeten zichtbaar zijn)
-Rechtensysteem waarmee bepaalde documenten af te schermen zijn voor groepen (bestuursdraaiboeken zijn niet voor commissieleden)
-Zoekfunctie binnen documenten

Verder zijn er nog wat technische zaken:

-Draaiend op een LAMP systeem
-Moet om kunnen gaan met php safe mode

Ik heb zelf al gekeken naar een aantal oplossingen, waaronder WiKi (niet geschikt vanwege lossy structuur) en Mambo (geen rechtenstructuur en versioning). Ook Owl intranet is niet geschikt vanwege het feit dat je daar bestanden moet uploaden. Ik wil alles direct online in kunnen voeren.

Na het doorspitten van Google en Sourceforge ben ik enigzins ten einde raad. Hier misschien iemand die een goede suggestie heeft?

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 10:05
Postnuke als basis voor CMS (PhpNuke zou ook kunnen maar is een beetje te commercieel geworden).

www.quaam.nl is ook zo opgezet.
Groet,
-remke-

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
Mischien moet je eens naar wiki kijken dat heeft een aardig uitgebreid rechten systeem en je kunt altijd wijzigingen terug draaien cq inzien.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:04
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 12:25:
Ik heb zelf al gekeken naar een aantal oplossingen, waaronder WiKi (niet geschikt vanwege lossy structuur)
lordgandalf schreef op 06 juli 2004 @ 14:21:
Mischien moet je eens naar wiki kijken dat heeft een aardig uitgebreid rechten systeem en je kunt altijd wijzigingen terug draaien cq inzien.

^ Wat hij zegt.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
sorry daar had ik overheen gelezen maar zo lossy vindt ik wiki niet hoor je kunt het aardig indammen wat er mag

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45
Ik zou denken dat een Wiki inderdaad prima zou moeten voldoen. Je kunt sowieso maken dat je moet inloggen om er iets te kunnen wijzigen, verder kun je wijzigingen eenvoudig terugdraaien.

Dus wat bedoel je dan precies met 'lossy structuur' van Wiki :?

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

Tuxie

En WeL nU!

Op deze site kun je allerlei soorten open source CMS en uitproberen (inclusie admin panels):

www.opensourcecms.com

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 06 juli 2004 @ 17:34:
Ik zou denken dat een Wiki inderdaad prima zou moeten voldoen. Je kunt sowieso maken dat je moet inloggen om er iets te kunnen wijzigen, verder kun je wijzigingen eenvoudig terugdraaien.

Dus wat bedoel je dan precies met 'lossy structuur' van Wiki :?
Het gebruik van de WikiWikiWords om nieuwe content aan te maken. We hebben goed in gedachten welke content er geplaatst moet gaan worden, en ook enkel die artikelen willen we hebben.

Maargoed, als ik nu Wiki tekort doe :P ...
Pagina: 1