Toon posts:

[OC] XFX GeForce 6800 GT naar Ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een XFX GeForce 6800 GT te kopen. Maar ik wil m dan flashen naar een Ultra, maar nu weet ik niet of ik dan XFX drivers moet hebben of de drivers van Nvidia :? Want volgens mij maakt dat heel wat uit. En moet ik er dan ook een nieuwe koeling op plaatsen? zoja welke zoude jullie dan adviseren (nog geen WC die komt pas later ;) )

Ja ik heb op google gezocht en ja ook in GOT zelf mar ik kon nix vinde

[mss een beetje overdreven om een topic te openen maar k wist nie waar ik het dan zou moete plaatsen]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 12:06:
Ik ben van plan een XFX GeForce 6800 GT te kopen. Maar ik wil m dan flashen naar een Ultra, maar nu weet ik niet of ik dan XFX drivers moet hebben of de drivers van Nvidia :? Want volgens mij maakt dat heel wat uit. En moet ik er dan ook een nieuwe koeling op plaatsen? zoja welke zoude jullie dan adviseren (nog geen WC die komt pas later ;) )

Ja ik heb op google gezocht en ja ook in GOT zelf mar ik kon nix vinde

[mss een beetje overdreven om een topic te openen maar k wist nie waar ik het dan zou moete plaatsen]
Voor koeling de Zalman Zm80D-Hp die is geloof ik net uit :*)

specs

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Als je wc later komt wacht je toch nog even, voorlopig is die GT snel zat ;)

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Ja das idd waar maar wat ik wil wete is hoe ik de gt naar ultra moet krijgen en of ik daar nieuwe koeling voor moet gebruieken en of dat het geatviseerd is

Verwijderd

Je moet toch gewoon de core en het geheugen verhogen als je aan ultra snelheden wil draaien? Ik snap het probleem niet.
En waarom flashen? 10k 3dmarks met een overclockte GT is toch veel indrukwekkender dan 10k 3dmarks met een ultra.
Als je flasht denkt iedereen dat je een ultra hebt en dan is die 10k niet zo geweldig.
Imo is flashen enkel nuttig om softwarematig pipes te unlocken en dat is hier niet het geval.

Verwijderd

Daarnaast, de ultra heeft 2 molex aansluitingen en de GT heefter maar 1. Gewoon rustig de core en geheugen snelheid opvoeren zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx 4 reply

Verwijderd

hmmz, drivers moet je nix aan veranderen denk ik...

flashen heeft wel degelijk nut:
core/geheugen krijgt als het goed is meer stroom --> hoger oc'en
en natuurlijk zie je bij je eigenschappen steeds 6800 ultra :P

echter,
- je moet een goeie voeding hebben, de 6800ultra heeft niet voor nix 2 molex stekkertjes dus let daarop
- de 6800gt heeft een minder goeie koeler als de 6800ultra, betere koeling is nooit weg..
- persoonlijk vind ik het veel vetter om een "getweakte 6800gt" te hebben die net zo goed is als een 6800ultra dan een gewone 6800ultra... ben 't dan ook wel eens met HaLDoL....

veel suc6 met flashen alvast ;)

Verwijderd

Ik wil ook voor de geforce 6800 GT gaan nice kaart.
Ik twijfel alleen nog tussen AOpen en XFX.
Weet 1 van jullie wat voor geheugen deze kaarten kennen, want weet niet zeker of het samsung is en dit is toch wel de one and only als het om videokaarten geheugen gaat?

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Ik krijg die XFX morgenochtend binnen. Zal hem ff proberen te flashen. Resultaten volgen.
core/geheugen krijgt als het goed is meer stroom
Is dat zo? Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 38% gewijzigd door n0kn0k op 08-07-2004 00:09 ]

Verwijderd

@nOknOk

Ik wil graag weten of de koeler van de fan beetje goed is en niet teveel geluid maakt. Heb namelijk een case met silentfans dus wil niet de stilte door me videokaart laten verpesten.
Weet je ook op welke snelheid het geheugen draait en welk merk het geheugen is?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:09:
@nOknOk

Ik wil graag weten of de koeler van de fan beetje goed is en niet teveel geluid maakt. Heb namelijk een case met silentfans dus wil niet de stilte door me videokaart laten verpesten.
Weet je ook op welke snelheid het geheugen draait en welk merk het geheugen is?
reviews: GeForce 6800 GT en Ultra videokaarten getest

Lees dit maar eens, best een lawaaimaker die XFX geloof ik.
Dan heb ik veel liever de leadtek met een grote kopere heatsink en minder lawaai.
Bovendien clockt die leadtek vanwege de goede koeling nog eens verder 8)

EDIT
Woeps in die review gaat het wel om de xfx 6800 ultra, maar denk dat hun GT koeloplossing ook om te huilen is

[ Voor 10% gewijzigd door J0J0 op 08-07-2004 11:16 ]

specs

Verwijderd

Yep had die ook al gelezen en daarom ben ik me zorgen gaan maken.
Nu zit ik dus te denken aan een AOpen daar kan ik alleen totaal geen reviews van zien.
Heeft iemand reviews over de AOpen 6800 GT?
Ik kan ook geen andere merken vinden waaronder leadtek,
iemand een winkel waar ze de geforce 6800 GT verkopen dan niet de XFX en AOpen maar andere merken?

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Valt wel mee het geluid. Maar je kan er altijd nog een passive koelblokje op gooien :)

Verwijderd

n0kn0k schreef op 08 juli 2004 @ 00:07:
Ik krijg die XFX morgenochtend binnen. Zal hem ff proberen te flashen. Resultaten volgen.

[...]

zelfde princiepe als 5900nu flashen naar een 5950 he..
kan ie ook hoger oc'en omdat een 5950 standaard meer stroom krijgt

Verwijderd

klein vraagje waar kan ik een bios downloaden voor mijn xfx 6800 agp xtreme?

Verwijderd

http://www.mvktech.net/
of zelf aanpassen met nibitor :P

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 13:02
n0kn0k schreef op donderdag 08 juli 2004 @ 00:07:
Dit zijn de verschillen tussen de GT en Ultra:

6800GT
16 pipelines
6 vertex shaders
core: 350
mem: 1000
256Mb 256-bit
@1.3Volt

6800Ultra
16 pipelines
6 vertex shaders
core: 400
mem: 1100
256Mb 256-bit
@1.4Volt

Een verschil van 0,1 Volt dus, ik zou hem alleen naar een Ultra flashen als je nog hoger wilt gaan clocken dan je op de GT Bios haalt. Ik heb bijvoorbeeld een 6800NU welke op 1,2 Volt loopt en mijn core redt 400 al makkelijk

Als het je om de naam te doen is, ga dan naar de map met je uitgepakte maar nog niet geïnstalleerde Nvidia drivers, zoek het bestand nv4_disp.inf op. Openen met kladblok en scroll helemaal naar beneden, daar vernoem je de 6800 GT kaartnaam naar 6800 Ultra en tadaa!

@hieronder: Nee dus |:( Thanks for the compliment though ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Godric op 21-12-2006 23:12 ]

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Godric schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:50:
[...]

Dit zijn de verschillen tussen de GT en Ultra:

6800GT
16 pipelines
6 vertex shaders
core: 350
mem: 1000
256Mb 256-bit
@1.3Volt

6800Ultra
16 pipelines
6 vertex shaders
core: 400
mem: 1100
256Mb 256-bit
@1.4Volt

Een verschil van 0,1 Volt dus, ik zou hem alleen naar een Ultra flashen als je nog hoger wilt gaan clocken dan je op de GT Bios haalt. Ik heb bijvoorbeeld een 6800NU welke op 1,2 Volt loopt en mijn core redt 400 al makkelijk

Als het je om de naam te doen is, ga dan naar de map met je uitgepakte maar nog niet geïnstalleerde Nvidia drivers, zoek het bestand nv4_disp.inf op. Openen met kladblok en scroll helemaal naar beneden, daar vernoem je de 6800 GT kaartnaam naar 6800 Ultra en tadaa!
Je hebt hopelijk door dat je reageert op iemand uit Juli 2004?

Verder wel informatieve post hoor ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Razor.Timo schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:55:
[...]

Je hebt hopelijk door dat je reageert op iemand uit Juli 2004?

Verder wel informatieve post hoor ;)
jazekers heb ik dat gemerkt had vanavond al een topic hier over geopend maar is volgens mij op slot gegooid door een modje.
ik zag even tussen de bomen het bos niet meer met al die topic over biossen.
had gisteren dat kaartje besteld , maar nfs carbon loopt nog niet soepel (laagste instellingen) en de nieuwste drivers van nvidia.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Op wat voor resolutie draai je?
Want als het op 1600 x 1200 is, dan snap ik het wel ;)
vrolijk kerstfeest iedereen :P

www.koopeendroom.nl

Pagina: 1