Ik wil een html bestand omzetten in pdf. Dit wil ik graag doen door het bestand te printen naar de adobe pdf writer. Ik heb al geprobeerd met shellexecute maar dan komt het document in word te staan. De bedoeling is ook dat het gehele proces niet zichtbaar is. Ik weet dat als je normaal naar adobe pdf writer print dat er een dialoog venster opent om de naam van het bestand op te geven. Dit zou ik graag als parameter mee willen geven. Iemand een linkje of dit al eerder gedaan?
Het eerste voorbeeld gebruikt remote oplossing volgens mij. En het tweede voorbeeld is een as pvoorbeeld. Ik zoek iets in visual basic (de kop zegt het al (Creating a PDF with ASP) Iemand anders?
Je zou middels de shellexecute de lpr.exe aan kunnen roepen. Misschien dat je daarmee de pdf writer kan bereiken. Lpr.exe zit standaard in w2k.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
iemand misschien ervaring met pdf Distiller, ik ben namelijk in het bezit van deze component. Blijkbaar kan daarmee geprint worden naar pdf.
Wat wil je weten dan? Heb je ook mijn oplossing geprobeerd?
Distiller is geen component maar een programma.
Wat je kan doen is printen naar een ps-file naar een hotfolder die door distiller gemonitord wordt. Ik betwijfel alleen of je het op deze manier mag gebruiken ivm licensing.
Distiller is geen component maar een programma.
Wat je kan doen is printen naar een ps-file naar een hotfolder die door distiller gemonitord wordt. Ik betwijfel alleen of je het op deze manier mag gebruiken ivm licensing.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Nog nooit gedaan, ik maak zelf gebruik van activePDF.Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 13:33:
iemand misschien ervaring met pdf Distiller, ik ben namelijk in het bezit van deze component. Blijkbaar kan daarmee geprint worden naar pdf.
maar kijk anders eens hier...
http://www.suodenjoki.dk/...ons/articles/word2pdf.htm
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Ik ben er inmiddels achter hoe ik word documenten om kan zetten met vb6 naar pdf documenten. Nu rest mij nog 1 ding. Hoe zet ik de html pagina om in een word document. Html naar pdf kan blijkbaar niet in 1 keer omdat de html eerst omgezet moet worden naar postscript. Bedankt.....
http://www.tdb.uu.se/~jan/html2psug.htmlVerwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 14:27:
Ik ben er inmiddels achter hoe ik word documenten om kan zetten met vb6 naar pdf documenten. Nu rest mij nog 1 ding. Hoe zet ik de html pagina om in een word document. Html naar pdf kan blijkbaar niet in 1 keer omdat de html eerst omgezet moet worden naar postscript. Bedankt.....
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Pagina: 1