[kernel 2.6.7] Kan libata nergens vinden?

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:00
Ik wil graag op mijn ASUS PSCH-L moederbord zowel de ICH5 als de Promise 20319 aan de gang krijgen.

Ik heb daarvoor de nieuwste stable kernel van http://www.kernel.org gedownload (in dit geval 2.6.7), en ben gaan zoeken.

Na diverse searches op zowel Google als op GoT, ben ik achter de volgende dingen gekomen:
  • De changelog op kernel.org rept over verbeteringen aan libata. Het zit er dus wel in
  • Volgens Jeff zelf :P moet ik CONFIG_BROKEN enablen, iets hoger op de pagina hebben ze het over SCSI disk en SCSI generic aanzetten.
  • Volgens een post op GoT kan ik libata vinden onder de SCSI low level drivers, iets wat ondersteunt wordt door deze HOWTO
  • De optie in .config voor de ICH5 is in 2.4.x CONFIG_SCSI_ATA_PIIX, en hier noemen ze diezelfde maar dan icm 2.6
Nou, geen probleem lijkt me :)

Maar dan:
Ik kan in "make menuconfig" nergens iets vinden dat lijkt op CONFIG_BROKEN, onder "Device drivers -> SCSI device support -> SCSI low-level drivers" geen SATA of libata, en greppen op .config (waar alle opties in staan, alleen hebben de disabled opties een # ervoor en een "is not set" erachter) levert ook NIETS op.

Sterker nog, SATA, LIBATA, CONFIG_BROKEN of CONFIG_SCSI_ATA komen in mijn .config helemaal niet in voor.

Die AMI MegaRAID2 op het plaatje van de HOWTO heb ik er overigens ook niet tussen staan, evenals die AM53etc? Het lijkt me sterk dat 2.6 minder hardware zou ondersteunen dan 2.4?

Tevens kan ik in /usr/src/linux-2.6.7/Documentation en ./scsi niets vinden.

Wat zie ik over het hoofd?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb in Device Drivers ---> SCSI device support ---> SCSI low-level drivers ---> [ ] Serial ATA (SATA) support er gewoon bijstaan. De optie heet CONFIG_SCSI_SATA. Zie mijn .config ter referentie.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:00
\o/ tnx, CONFIG_EXPERIMENTAL=y did the trick...

CONFIG_BROKEN heb ik helemaal niet nodig? Nog een keer lezen van die post op kerneltraffic.org doet vermoeden dat CONFIG_BROKEN alleen nodig was voor de SII libata driver :)

Hmm, lekker makkelijk vindbaar dan, dat libata alleen werkt als je CONFIG_EXPERIMENTAL aanzet :P tnx iig :)

Het wordt een fileserver, dus de omschrijving erbij (beta, niet af, tevens voor obsolete drivers) deed mij besluiten die NIET aan te zetten, maar schijnbaar is die toch nodig voor libata :) Staat het nu iig in de GoT-search ;) :+

[ Voor 5% gewijzigd door Paul op 06-07-2004 12:02 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock