Toon posts:

Kan printer niet installeren (XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn schoonbroer heeft een redelijk recent systeem met hierop XP Professional.
Sinds enkele dagen kan hij niet meer printen en bij een poging deze opnieuw te installeren krijg ik de melding "kan bewerking niet voltooien".
Op de pc staat slecht een gebruikers account dat standaart administrator rechten heeft.

Bij de controle van de draaiende services is de Print Spooler niet gestat. Bij poging dit via cmd schermpje te starten wordt Systeemfout 1068 weergegeven.

Daaronder staat: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Kijk van welke services de printer spooler afhankelijk is laat deze ook automatisch starten.

Meest snelle en handige oplossing is om lijstje van services van een goed werkende pc over te nemen.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 11:35
Je kunt in het services scherm ook kijken van welke service de print spooler afhankelijk is, wellicht dat een van deze niet werkt/niet opstart of uitgezet is.

Ga naar de eigenschappen van de spooler en ga naar het laatste tabblad Afhankelijkheden (sp? ik heb namelijk engelse windows).

:X

[ Voor 5% gewijzigd door jorritv op 06-07-2004 11:26 . Reden: argh te laat... ]

Verwijderd

Topicstarter
jorritv schreef op 06 juli 2004 @ 11:24:
Je kunt in het services scherm ook kijken van welke service de print spooler afhankelijk is, wellicht dat een van deze niet werkt/niet opstart of uitgezet is.

Ga naar de eigenschappen van de spooler en ga naar het laatste tabblad Afhankelijkheden (sp? ik heb namelijk engelse windows).

:X
Heb het probleem hiermee op kunnen lossen... Services LexBce server sond uitgeschakeld. Deze hoort voor een Laxmark printer dus te draaien.

Bedankt voor de reacties