Word boekje maken - horizontale pagina-indeling

Pagina: 1
Acties:

• Hingking
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05-2025

Hingking

Duikfanaat

Topicstarter
Hallo,

Ik heb reeds gezocht op het forum en gegoogeld, maar kan het niet vinden. Misschien dat iemand hier ervaring heeft met mijn probleem.

Ik wil in word een boekje maken. Een boekje met dubbelgeplooide A4 pagina's afgedrukt op A5. Dit is op zich geen probleem.

Het probleem is dat het langwerpige boekjes moeten worden. Ik zou daarom per bladzijde 3 keer dezelfde tekst willen schrijven en daarna alle pagina's met een snijmachine in drie willen snijden. Elke pagina is dan dus 29,7 / 3 = 9,9 cm hoog en 21 cm lang.

Hoe kan ik het best een word pagina horizontaal in perfect drie gelijke stukken indelen???

Klinkt misschien beetje verwarrend allemaal, maar ik hoop dat iemand me begrijpt.

Thx

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:33

Maasluip

Kabbelend watertje

edit:
damn, dit is een oplossing voor de lengterichting

[ Voor 67% gewijzigd door Maasluip op 06-07-2004 11:25 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Hingking

Hingking

Duikfanaat

Topicstarter
Het moet dus voor alle duidelijkheid een horizontale verdeling in drie gelijke stukken (drie gelijke pagina's) worden.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Volgens mij kun je het beste een tabel maken met 3 rijen. Vervolgens sleep je de randen van de tabel tot de randen van de pagina, zodat je de boel perfect in drieeën deelt :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Hingking

Hingking

Duikfanaat

Topicstarter
Hmm, dat met die tabellen is toch niet echt heel gemakkelijk. Het werkt wel, maar is ontzettend gepruts.

Iemand anders een beter idee
?

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
dat gaat dus ook niet...
maar als ik het goed begrijp wil je dus een boekje dat je op z'n kant moet lezen? als je de bladzijde verdeeld dmv weetikveel moet je wel rekening houden met je marges vd pagina, want die heb je bij de middelste pagina niet.

als de pagina's nou 210 hoog bij 99 breed zouden zijn, zou je de bladzijde liggend kunnen instellen en werken met 3 kolommen van gelijke breedte, juiste marges en centreren op de pagina. anders zou je het eens met Excel kunnen proberen?

[ Voor 89% gewijzigd door dreku88000 op 06-07-2004 14:10 ]

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Pagina: 1