[CWS] blijft terugkomen

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 12:12
Ik had zondag last van een steeds resettende startpagina (:aboutblank)

Na enig zoekwerk had ik die er eindelijk vanaf. Daarvoor alles gebruikt:
- adaware
- Spyware S&D
- Spy Sweeper

Geen van die programma's kon e.e.a. echt verwijderen, waarbij Spy Sweeper overigens een zeer goed programma is dat veel meer vindt dan Adaware en SS&D bij elkaar!
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik last had van:
ADWARE Description:

Name:
CoolWWW

Author:

Category:
Adware

Threat Assessment:
Medium

Description:
CoolWebSearch has the ability to hijack your Web searches, home page, and Internet Explorer settings.

Characteristics:
CoolWebSearch (CWS) has the ability to redirect your Web searches through its own search engine and change your default home page. This hijacker may also change your Internet Explorer settings.

Method of Infection:
Recent variants of CoolWebSearch install using malicious HTML applications or security flaws such as exploits in the HTML Help format and Microsoft Java Virtual Machines.
Met CWSshredder kreeg ik dit irritante en zéér opdringerige stuk shit verwijderd.

Helaas krijg ik m om de zoveel tijd weer terug. Spy Sweeper maakt dan namelijk de melding dat de homepage gewijzigd is, en zet deze automatisch terug.
CWSshredder verwijdert m wel weer, en Spy Sweeper verwijderd de restanten.

Maar waar krijg ik m vandaan? Gisterenavond had ik m weer, verwijderd, en zojuist had ik m alweer. Ben alleen op tweakers geweest en de site van Palmsoftwareleverancier www.iambic.com. Zou die laatste de boosdoener kunnen zijn? Lijkt me niet erg waarschijnlijk, want gisterenavond had ik m ook en toen ben ik daar NIET op geweest.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
In Startpagina probleem res://nfyyn.dll/index.html#10213, staat een link naar deze pagina: http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1972664.htm
Onderaan die pagina staat en mogelijke oplossing voor de about:blank variant, probeer dat eens en laat even weten of het voor jou gewerkt heeft.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Heb je deze stappen gevolgd: Nieuwe CoolWWWSearch varianten

• Stefke
Dat gaat voornamelijk over het verwijderen: dat lukt dus wel, CWSshredder verwijdert telkens (Spy Sweeper ook) allerlei CWS varianten, maar ze komen zomaar terug.

hoe voorkom ik dat ze terugkomen, of eigenlijk: waar komen ze vandaan, ik krijg ze vrijwel zonder IE te gebruiken

Zal die opties nog eens proberen dan maar, misschien blijven er restanten over

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 06-07-2004 13:10 ]

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 15:56

RUFFNECK

Poentje

HiJackThis al geprobeerd om te kijken of er niks vies in je reg. over is?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
stefijn schreef op 06 juli 2004 @ 13:09:
Dat gaat voornamelijk over het verwijderen: dat lukt dus wel, CWSshredder verwijdert telkens (Spy Sweeper ook) allerlei CWS varianten, maar ze komen zomaar terug.
Deze programma's verwijderen de laatste CWS varianten niet (volledig). Vandaar dat ze terugkomen. Via de uitleg en links die ik in dit topic geef, weet je hoe deze restjes handmatig te verwijderen. Probeer dit alles ook eens in veilige modus en zorg ervoor dat er GEEN IE vensters of Windows venster openstaan, want anders worden ze zeker niet verwijderd.

• Stefke
Ik kreeg andere - niet gerelateerde - problemen, en aangezien ik toch al van plan was om alles schoon te vegen heb ik dat maar gedaan (heb nl. images, dus dat is een paar minuten werk) :)

Geen idee dus of bovenstaande opties gewerkt hadden helaas, toch bedankt.

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 10:31

Gulli

100% Unwiderstehlich

ik kreeg met ad aware zelfs meldingen van gewijzigde IE enzo als ik gewoon in windows explorer iets deed. ik werd het inmiddels zo zat dat ik Opera heb geïnstalleerd en IE gewoon niet meer gebruik. Hij staat nou lekker in zijn eigen sopje gaar te koken met zijn CWS, ik krijg m niet weg. En die meldingen steeds dat er registers aangepast willen worden heb ik lekker accepted, nu heb ik er ook geen last van ;)

maar het lijkt erop dat jij precies hetzelfde hebt als ik, ik bookmark dit topic en dan kijk ik thuis of er nog hoop voor me is :)

Connaisseur des femmes

Pagina: 1