Ik had zondag last van een steeds resettende startpagina (:aboutblank)
Na enig zoekwerk had ik die er eindelijk vanaf. Daarvoor alles gebruikt:
- adaware
- Spyware S&D
- Spy Sweeper
Geen van die programma's kon e.e.a. echt verwijderen, waarbij Spy Sweeper overigens een zeer goed programma is dat veel meer vindt dan Adaware en SS&D bij elkaar!
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik last had van:
Helaas krijg ik m om de zoveel tijd weer terug. Spy Sweeper maakt dan namelijk de melding dat de homepage gewijzigd is, en zet deze automatisch terug.
CWSshredder verwijdert m wel weer, en Spy Sweeper verwijderd de restanten.
Maar waar krijg ik m vandaan? Gisterenavond had ik m weer, verwijderd, en zojuist had ik m alweer. Ben alleen op tweakers geweest en de site van Palmsoftwareleverancier www.iambic.com. Zou die laatste de boosdoener kunnen zijn? Lijkt me niet erg waarschijnlijk, want gisterenavond had ik m ook en toen ben ik daar NIET op geweest.
Na enig zoekwerk had ik die er eindelijk vanaf. Daarvoor alles gebruikt:
- adaware
- Spyware S&D
- Spy Sweeper
Geen van die programma's kon e.e.a. echt verwijderen, waarbij Spy Sweeper overigens een zeer goed programma is dat veel meer vindt dan Adaware en SS&D bij elkaar!
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik last had van:
Met CWSshredder kreeg ik dit irritante en zéér opdringerige stuk shit verwijderd.ADWARE Description:
Name:
CoolWWW
Author:
Category:
Adware
Threat Assessment:
Medium
Description:
CoolWebSearch has the ability to hijack your Web searches, home page, and Internet Explorer settings.
Characteristics:
CoolWebSearch (CWS) has the ability to redirect your Web searches through its own search engine and change your default home page. This hijacker may also change your Internet Explorer settings.
Method of Infection:
Recent variants of CoolWebSearch install using malicious HTML applications or security flaws such as exploits in the HTML Help format and Microsoft Java Virtual Machines.
Helaas krijg ik m om de zoveel tijd weer terug. Spy Sweeper maakt dan namelijk de melding dat de homepage gewijzigd is, en zet deze automatisch terug.
CWSshredder verwijdert m wel weer, en Spy Sweeper verwijderd de restanten.
Maar waar krijg ik m vandaan? Gisterenavond had ik m weer, verwijderd, en zojuist had ik m alweer. Ben alleen op tweakers geweest en de site van Palmsoftwareleverancier www.iambic.com. Zou die laatste de boosdoener kunnen zijn? Lijkt me niet erg waarschijnlijk, want gisterenavond had ik m ook en toen ben ik daar NIET op geweest.