[XP] remote downlevel document*

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Beste mensen,

Ik heb gezocht in GOT op "remote downlevel document" en ik kom een paar topic's tegen. Maar helaas geen antwoord op ons probleem.

Situatie:

Een windows NT netwerk, met tot voorkort alleen windows Nt werkstations en servers.

Nu wordt er een nieuwe laptop met Windows XPpro geinstalleerd. en als je inlogt op dat XP werkstation, worden er print jobs gestuurd van 0 kb met de naam "remote downlevel document" Deze jobs worden gestuurd naar verschillende printers. Nu zei een collega van mij dat het wel eens zou kunnen liggen aan de Masterbrowser. maar ook het uitschakelen van die service wil niet helpen ........ Een virus en/of de bij behoordende services is niet te vinden. Heeft iemand nog een idee?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Zo'n document komt binnen als je op die werkstation een remote desktop sessie hebt met een andere server waarbij je een afdruk doet via je remote desktop naar je lokale standaard printer.
Misschien dat je hiermee verder kunt komen.

• Fast_light
Remote desktop wordt hier niet gebruikt, ik heb nog even gecontroleerd of die service draait maar dat was ook niet het geval.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-03 13:22
Even bij microsoft gezocht, de meeste documenten gaan over windows NT 3 e.d.

Maar deze gaat over een virus dat het kan veroorzaken...
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;312015

hier staat de rest van de document, misschien dat het helpt
klik hier

[ Voor 48% gewijzigd door jorritv op 06-07-2004 11:21 ]

• Fast_light
Ook dit virus staat niet op de laptop's dit artikel had ik al gelezen en dus ook gekeken of ik het virus had. Ik heb de nieuwste superdat file gedownload en het hele systeem gescaned. Ook de .exe file had ik niet op het systeem staan en er draait geen W32 service ........

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Zou het niet aan de autodiscovery (die (printer-)shares zoekt in subnet) van Windows XP kunnen liggen? Weet alleen ff niet waar je dat zosnel uitschakelt :|

• Fast_light
Pannenkoekkie schreef op 06 juli 2004 @ 11:51:
Zou het niet aan de autodiscovery (die (printer-)shares zoekt in subnet) van Windows XP kunnen liggen? Weet alleen ff niet waar je dat zosnel uitschakelt :|
Je bedoelt de masterbrowser? die is al uitgeschakelt zoals ik in t topic gemeld heb :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat cfr. de Windows Operating Systems Policy - probeer hier zelf ook op te letten :)

Verder - een remote downlevel document betekent eigenlijk een document dat geprint is vanaf het netwerk wat niet door een standaard programma gegenereerd is. Een 'echo test test >\\printserver\printername' geeft ook een remote downlevel document bijvoorbeeld.

Ik zie ze echter nooit bij elke inlog gemaakt worden - maar enkel bij het connecteren van de printer. Doe je dit toevallig automatisch in je inlog file? :)

• Fast_light
elevator schreef op 06 juli 2004 @ 12:21:
Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat cfr. de Windows Operating Systems Policy - probeer hier zelf ook op te letten :)

Verder - een remote downlevel document betekent eigenlijk een document dat geprint is vanaf het netwerk wat niet door een standaard programma gegenereerd is. Een 'echo test test >\\printserver\printername' geeft ook een remote downlevel document bijvoorbeeld.

Ik zie ze echter nooit bij elke inlog gemaakt worden - maar enkel bij het connecteren van de printer. Doe je dit toevallig automatisch in je inlog file? :)
Ok, sorry en bedankt voor het aanpassen, ik zal er op letten.

En nee ik connect niet automatisch naar een printer, ik heb zelfs uit voorzorg het roaming profile uit geschakeld. en alle printers delete.

• Fast_light
Vandaag heb ik een Laptop opnieuw geinstalleerd, voorzien van Mcafee met de laatste update en de masterboot record overschreven. Op het moment van inloggen op het Domein werden weer de bewuste doc's naar de printers gestuurd! Nu weet ik dus zeker dat ik geen virus op die Laptop heb staan. Nu nog even de servers extra controleren en dan weet ik helemaal zeker dat het niets met een virus te maken heeft...... heeft er hier niemand een idee??? :?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Nu had ik het vandaag ook even bij een klant. Probleem was dat bij de printer een USB port was gekozen die niet de juiste was (ik had er twee staan), Bij de een bleef ie nieuwe remote downlevel documents sturen. De andere deed het gewoon.

• Fast_light
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Elke XP machine die inlogt op ons netwerk heeft dit probleem. ik ben echt benieuwt of hier wel een oplossing voor is! :'(

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 11:17

Gaoske

Moddicted...

Hoi Tweakers,

Ik heb hetzelfde probleem als Fast_light. Bij mij gooit hij alleen de printjob niet weg maar begint hij te printen. Hij print veel pagina's (weet niet hoeveel want heb printer uitgezet) met op iedere pagina 1 of enkele tekens. Ook ik krijg bij aantal pagina's van de printjob n.v.t. te zien. mijn printopdrachten worden verstuurd vanuit dBase4 voor windows ( :7 das dus 15 jaar geleden). Wanneer ik in word printopdrachten geef krijg ik hetzelfde probleem.
Ik heb het probleem met verschillende printers: Oki B4300 en Okipage 16N (monochrome laser), en okipage 321 elite en 380 elite(beiden matrix).

Help, waaraan kan dit liggen??

[ Voor 3% gewijzigd door Gaoske op 02-09-2004 09:08 ]

M'n hobby PC'tje

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-03 21:08
Gaoske schreef op donderdag 02 september 2004 @ 09:07:
Hoi Tweakers,

Ik heb hetzelfde probleem als Fast_light. Bij mij gooit hij alleen de printjob niet weg maar begint hij te printen. Hij print veel pagina's (weet niet hoeveel want heb printer uitgezet) met op iedere pagina 1 of enkele tekens. Ook ik krijg bij aantal pagina's van de printjob n.v.t. te zien. mijn printopdrachten worden verstuurd vanuit dBase4 voor windows ( :7 das dus 15 jaar geleden). Wanneer ik in word printopdrachten geef krijg ik hetzelfde probleem.
Ik heb het probleem met verschillende printers: Oki B4300 en Okipage 16N (monochrome laser), en okipage 321 elite en 380 elite(beiden matrix).

Help, waaraan kan dit liggen??
Blijkbaar is dit nog steeds niet opgelost. En hee, ik heb hetzelfde probleem (thuis): DellA920-apparaat, niets mis mee op eerdere installatie; verse installatie van W2k3 Standard, printer netjes geinstalleerd, werkt v/a server.
Documenten die v/a andere werkstations worden verstuurd: rem downlevel doc. Vreemd. Na restarten lexpcbs- en printer spooler-service èn RPC locator-service komt het bestand eruit.
Printer(driver) opnieuw geinstalleerd, geen succes. Natuurlijk ook drivers van werkstations verwijderd (geavanceerd/server/drivers), opnieuw gekoppeld, weer niet. Apart he.
Pagina: 1