Accespoint op bestaand netwerk

Pagina: 1
Acties:

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi,

ik heb de search al doorzocht, maar nog niet echt een definitief antwoord gevonden voor mijn situatie.

Ik heb nu twee pc's die verbonden zijn door een KPN Multi-Pc modem (ADSL). Deze heeft 4 poorten.
Nu wil ik een laptop draadloos hierop aansluiten. De laptop heeft al wireless. Is het enige wat ik nodig heb een accesspoint? Die sluit ik dan aan op een van de vrije poorten op de multi-pc modem?
Zijn er binnen de verschillende accesspoints nog simpele en uitgebreide? Het enige wat ik wil is een vervanging voor een kabeltje.

Verwijderd

idd dan kan je gewoon een AP kopen, wel dhcp op het AP uitzetten (want dat krijg je al van je multi-pc modem)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

koop een ASUS WL-300g, die sluit je aan op je modem en in principe werkt het meteen. Zit wel een routerfunctie in, maar die staat standaard uit, dus daar heb je geen last van.

Probeer wel je netwerk te beveiligen!

Lees ook even de FAQ door!!

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 06-07-2004 09:27 ]

Verwijderd

Maak niet de vergissing om een Wireless Modem te kopen, je moet echt een AccessPoint hebben.

(Een Wireless Modem is eigenlijk weer een router maar die heb je al, 2 routers achter elkaar werkt wel maar is helemaal niet handig dus kijk uit hiermee)

(En ja ik ken genoeg mensen die het bloed onder mijn nagels vandaan hebben gehaald door eerst aan mij te vragen wat ze nodig hebben, dat te duur vinden, zelf wat te kopen en dan mij de rotzooi op laten ruimen... zucht)

Ik heb hier hele goede ervaringen mee... het is misschien iets duurder maar werkt super goed. Kijk maar of je er iets mee kunt:
http://www.3com.com/prod/...=features&sku=3CRWE454G72

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 09:28 ]

Verwijderd

Tweede optie lijkt me een betere oplossing, misschien is deze wel wat duurder maar dat 3com accespiont is een mooi ding...met iets van 80 euro valt dat trouwens nog best mee